Auteur Topic: Loding en Bexley schoenen (Frankrijk)  (143081 keer gelezen)

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Loding en Bexley schoenen (Frankrijk)
Reactie #120 Gepost op: 19 november 2005 - 19:35:05
en even voor mijn begrip, dat ontkleuren moet met aceton?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Huey

• Gast
Reactie #121 Gepost op: 19 november 2005 - 19:37:36
Citaat van: "C&A"
en even voor mijn begrip, dat ontkleuren moet met aceton?

Dat schijnt wel het allerbeste te werken.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 19 november 2005 - 19:39:06
Citaat van: "Huey"
:oops:  :oops: Nog niet echt aan toegekomen  :oops:  :oops:

Ik heb nu alle benodigdheden thuis liggen. Plekje in de vriezer gereserveerd en alles  :lol:

Maar nog geen tijd gehad voor het ontkleuren.

Heb je al een plan van aanpak? Ga je'm in de vriezer leggen zodat je een nog mooiere glans krijgt?

Huey

• Gast
Reactie #123 Gepost op: 19 november 2005 - 19:41:21
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Huey"
:oops:  :oops: Nog niet echt aan toegekomen  :oops:  :oops:

Ik heb nu alle benodigdheden thuis liggen. Plekje in de vriezer gereserveerd en alles  :lol:

Maar nog geen tijd gehad voor het ontkleuren.

Heb je al een plan van aanpak? Ga je'm in de vriezer leggen zodat je een nog mooiere glans krijgt?

Dat vriezer ding was maar geintje :) Ik geloof niet dat dat ook maar iets toevoegt. Maar ik moet ze eigenlijk gewoon eens gana ontkleuren en weer kleuren. Maar heb amper tijd/zin om mijn schoenen gewoon te poetsen.

Gianmarco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 19 november 2005 - 23:41:21
Schoenen van Loding zien er goed uit. Eerder werd ook Bexley geopperd (is nóg goedkoper), is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #125 Gepost op: 20 november 2005 - 12:59:22
Citaat van: "Gianmarco"
Schoenen van Loding zien er goed uit. Eerder werd ook Bexley geopperd (is nóg goedkoper), is er iemand die daar ervaring mee heeft?

In de naam der wetenschap, en als dank voor het delen van Vortex z'n ervaring met Loding, heb ik net een paar schoenen bij Bexley besteld. ;)

Ik heb het model Eaton in Havana suede besteld, in de maat die ik bij C&J draag, namelijk 9. Inclusief alles kwam het op 128 euro en een beetje.

Ik heb het idee dat de mensen bij Bexley wat meer ervaren zijn in de internetbusiness (de webshop werkt voortreffelijk en alles is Engels), dus ik verwacht de schoenen iig sneller dan bij Loding :)

Wel grappig trouwens; 28 videootjes over hoe de schoenen gemaakt worden:
http://www.bexley.com/Bexley/standard.aspx?site=BEXLEY&lang=EN&page=fabrication_bex&blocReferrer=12336&section=CGY
Fashion can be bought. Style one must possess.

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 20 november 2005 - 13:58:10
Ben benieuwd hoe ze in het echt zijn. De neus van de andere twee lederen lijkt er anders uit te zien dan van de suede, maar misschien komt dat door de foto.

Heb je ook gelijk de suede riem besteld?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 20 november 2005 - 14:24:27
Citaat van: "Bonne"
Ben benieuwd hoe ze in het echt zijn. De neus van de andere twee lederen lijkt er anders uit te zien dan van de suede, maar misschien komt dat door de foto.

Heb je ook gelijk de suede riem besteld?

Suede valt altijd wat soepeler, kijk bijv. naar de wholecuts. Die vind ik meestal niet mooi in suede, dan zit er vaak weinig vorm in.

Heb er geen riem bijbesteld, ik verwacht dat mijn chestnut suede riem er heel goed bij past. Daarnaast lijken hun riemen allemaal een lelijke Bexley opdruk op de voorkant te hebben.

Spanners ook niet bijbesteld. Puur een paar schoenen, om eens te kijken of het wat is.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 22 november 2005 - 21:50:16
Wil toch binnenkort die Loding's even onder handen nemen en er een kleurverloop in brengen. Nu heb ik een leuke site gevonden waar ze aan de gang gaan met aceton http://www.souliers.net/php/modules.php?name=News&file=article&sid=87.

Nu ben ik een beetje aan het kijken met welke kleur ik kan mixen en wat voor'n schoensmeer (of juist creme?) ik ga gebruiken.

Als ik de schoenen bekijk onder een normale lamp vind ik ze best donker, zoals je ziet zijn ze met flits een stuk lichter (duh!). Ik zal ze morgen overdag dragen en kijken hoe ze in het daglicht eruit zien. Zelf neig ik om met een lichtere kleur te mixen, net zoals bij m'n Santoni's.

De neus, deze ga ik bewerken met aceton zodat er heel wat patina af gaat. Daarna wil ik er lichtere bruine Kiwi schoensmeer op smeren, elke dag een laagje?

De zijkant, hmm wat hier mee te doen? Zo laten of toch een leuk kleurtje ertussen gooien? Zoja, welke? Misschien is het wel leuk om hier een ander kleurtje te gebruiken ;)

Ik sta open voor suggesties!

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #129 Gepost op: 22 november 2005 - 23:19:47
Nu ik ze zo nogmaals op de foto's ziet kan ik ze niet echt spannend vinden... maar daar is wat aan te doen!

Ik denk dat het wat lastiger wordt om er daadwerkelijk patina in te krijgen, zou ook niet direct weten hoe je dat het beste kunt aanpakken. Misschien het ander thread daarover nog een doorbladeren? Daar wordt er wel over gesproken. Het resultaat van je genoemde linkje geeft alleen een relatief effen resultaat, dat is niet je bedoeling, toch?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 23 november 2005 - 10:36:05
Update vwb mijn Bexley's:

Citaat
Your order        

Dear Mister --,

Thank you for ordering online from bexley.com.

Your order, 200511-- will be sent today to the following
address:

--

Your customer ID number is --. Do not lose it. All of your
purchases (shipping costs excluded) will be billed to your fidelity
account. Once your fidelity account totals 200 Euro, you will receive a
certificate for 5% off your next purchase (no expiration date) and your
account total will be brought back to zero (Discount certificates are
given out twice a year.)

Komen eraan dus :)

pemazel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 23 november 2005 - 21:12:03
Wil toch binnenkort die Loding's even onder handen nemen en er een kleurverloop in brengen. Nu heb ik een leuke site gevonden waar ze aan de gang gaan met aceton http://www.souliers.net/php/modules.php?name=News&file=article&sid=87.

Nu ben ik een beetje aan het kijken met welke kleur ik kan mixen en wat voor'n schoensmeer (of juist creme?) ik ga gebruiken.

Als ik de schoenen bekijk onder een normale lamp vind ik ze best donker, zoals je ziet zijn ze met flits een stuk lichter (duh!). Ik zal ze morgen overdag dragen en kijken hoe ze in het daglicht eruit zien. Zelf neig ik om met een lichtere kleur te mixen, net zoals bij m'n Santoni's.

De neus, deze ga ik bewerken met aceton zodat er heel wat patina af gaat. Daarna wil ik er lichtere bruine Kiwi schoensmeer op smeren, elke dag een laagje?

De zijkant, hmm wat hier mee te doen? Zo laten of toch een leuk kleurtje ertussen gooien? Zoja, welke? Misschien is het wel leuk om hier een ander kleurtje te gebruiken.

Ik sta open voor suggesties!

Dit is dus helemaal verkeerd (niet het openstaan voor suggesties overigens). Niet iedere keer een laagje van hetzelfde, maar juist afwisselen!. Ook niet met was aan de gang gaan, alleen met creme en wel zo dun als je kunt (dispenser geeft een heel dun laagje, maar de kwaliteit van de kleuring is bepaald minder). Begin met licht bovenop en iets donkerder aan de flanken en je ziet het vanzelf: HET IS NIET MOEILIJK!
Paul[/size]

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 23 november 2005 - 21:34:39
Hoi Paul,

Hartstikke bedankt voor de tips! Heb je hier zelf ook ervaring mee? En wat voor'n creme raad je aan (gewoon kiwi spul)?

Ik denk dat ik zaterdag even naar een goede schoenmaker ga in Nijmegen en daar wat cremes meeneem. Waarom zou een wax trouwens niet goed zijn, pakt dat niet zo goed?

pemazel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 24 november 2005 - 07:03:02
Hoi Paul,

Hartstikke bedankt voor de tips! Heb je hier zelf ook ervaring mee? En wat voor'n creme raad je aan (gewoon kiwi spul)?

Ik denk dat ik zaterdag even naar een goede schoenmaker ga in Nijmegen en daar wat cremes meeneem. Waarom zou een wax trouwens niet goed zijn, pakt dat niet zo goed?

Ik doe alles met Saphir, maar het kan natuurlijk ook met ander goed spul als Kiwi.
Er is een fundamenteel - en slechts door weinigen begrepen - verschil tussen creme en was. Creme is zacht en wordt (meestal) in glazen potjes verkocht. Creme voedt en kleurt het leer. Na een behandeling met creme kun je je schoenen redelijk (zeg 75%) glanzend krijgen. Wil je superglans dan heb je was (uit een blikje) nodig. Was doet niets in, maar uitsluitend iets op het leer: het vormt een dun laagje dat je geweldig goed kunt uitpoetsen. Een groot bezwaar van was is echter dat  het leer wordt opgesloten met als gevolg dat de creme niet meer werkt: zij kan het leer niet meer in. Na verloop van tijd moet je dus de waslaag met aceton verwijderen.

In jouw geval dus geen was, maar creme. Good luck.

Paul

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 24 november 2005 - 09:33:17
Paul,

Dank je voor je tips! Welke lijn van Saphir gebruik jij hiervoor? De Paté de Luxe of juist de Creme Surfine?