Auteur Topic: Carlo Lanza  (217651 keer gelezen)

Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #75 Gepost op: 30 augustus 2016 – 13:36:44
De midgrijze sokken bevallen prima, Carlo.

Dun, stevig, schijnen niet door. Misschien iets te glanzend om er veel van te kopen. Doffer vind ik over het algemeen mooier.

De andere kousen uit de oudere collectie bevallen ook prima trouwens. Houden zich mooi

Bedankt! Klopt, is fil d'ecosse. Zorgt voor de zijdeachtige glans  :).

Kousen zijn de toppers van het eerste uur. Leuk om te horen dat ze goed bevallen  :thumbsup:

Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #76 Gepost op: 04 september 2016 – 13:37:48
Goedemiddag,

Een paar maanden geleden heb ik tijdens mijn bezoek bij mijn sokkenleverancier in Italië aangegeven het bijzondere proces van sokken maken te willen filmen. Ik kreeg het idee dat ze dachten dat ik gek was, aangezien zij al 50 jaar sokken en kousen maken. Voor hen is dat niet bijzonder meer. Voor mij wel en ik denk dat het voor veel mensen - de echte liefhebbers van mooie kleding of accessoires -mooi is om te zien wat het verhaal achter een product is.

Op het moment dat ik de vraag aan ze stelde was het geen enkel probleem. Alles stond tot mijn beschikking. Vervolgens een aantal cameramannen gesproken en een keuze gemaakt wie ik mee zou nemen. Bij het afstemmen van een datum werd het mijn Italiaanse vrienden blijkbaar iets te concreet. Foto's maken mocht, maar liever geen film. Een echte reden gaven ze hier niet voor. Na een flink aantal mails (laten vertalen door een tolk omdat zij geen Engels spreken en ik nog geen Italiaans) en maanden van contact was het toch toegestaan om te filmen. Alleen moest ik het wel zelf doen, zonder cameraman.

Gelukkig heb ik ze deze week goed duidelijk kunnen maken dat het dan geen bijzondere film gaat worden en ik af zie van de reis. Dat vonden ze blijkbaar toch ook wel jammer, dus nu gaat het toch door. Zoals het nu eruit ziet gaan we 14 oktober. Een flinke investering, maar wel een goede denk ik.

Zo zie je maar weer. Na enkele jaren met Italianen te werken denk je ze inmiddels wel een beetje te kennen, maar ze blijven je verrassen.

Ik wil tijdens mijn bezoek ook direct nieuwe varianten voor het voorjaar gaan inkopen. Alle huidige 30 Carlo Lanza varianten zijn effen en met/zonder rib. Ik zou graag willen starten met een patroonsok. Een klassiek patroon wat mij betreft, zodat het ook past bij de rest van het assortiment. Beginnend bij 1 patroon en dan in een aantal kleurseries. Zijn er hier nog ideeën voor patronen? Een stip is altijd goed, maar wellicht niet onderscheidend genoeg. Hoor graag jullie ideeën.   

Groet & fijne zondag!
Carlo

Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #77 Gepost op: 06 september 2016 – 22:26:24
Goedenavond,

Tussen het voetbal door, toch nog even een update. De midgrijze en lichtblauwe sokken staan inmiddels online met nieuwe foto's. Aan de webshop wordt nog druk gewerkt dus eerst nog even alleen via Mannen in Stijl. Zie hier het resultaat van de foto's (ben uiteraard benieuwd naar de meningen op SF).

https://www.manneninstijl.nl/lichtblauwe-sokken-carlolanza/

https://www.manneninstijl.nl/midgrijze-sokken-carlolanza/

Groet & fijne avond,
Carlo

Vicuña

  • Gebruiker
  • Berichten: 272
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #78 Gepost op: 07 september 2016 – 01:48:34
Kleurgetrouw. Mooi

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #79 Gepost op: 07 september 2016 – 08:57:23
Goeie foto's , maar waarom heeft die sok snorharen ?

Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #80 Gepost op: 07 september 2016 – 11:48:16
Goeie foto's , maar waarom heeft die sok snorharen ?

Snorharen?  :mrgreen:

Dit is een manier om de sokken bij elkaar te houden, kan met een aluminium clipje zoals ik eerst had, maar vond dit iets mooier staan. Italianen noemen het overigens fiocco in punta. Wordt met de hand gezet en juist dat detail vond ik een sterke toevoeging.

Groet,
Carlo


Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #81 Gepost op: 07 september 2016 – 13:19:13
Kleurgetrouw. Mooi

Mooi om te horen, bedankt!


Harrie

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.027
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #82 Gepost op: 07 september 2016 – 13:23:44
Ik vind het prima duidelijke foto's.

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #83 Gepost op: 07 september 2016 – 13:25:08
Fiocco in punta 'doet' toch ieder respectabele kousen/sokkenmaker tegenwoordig; mooi hoor dit soort details.  :thumbsup:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Carlo Lanza
Reactie #84 Gepost op: 07 september 2016 – 21:13:04
Mooi om te horen, bedankt!

Naast de scherpte ook ongeveer het echte belangrijke van een foto. Ziet er goed uit!

Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #85 Gepost op: 07 september 2016 – 22:55:48
Bedankt voor het commentaar jongens! :thumbsup:

Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #86 Gepost op: 01 oktober 2016 – 13:17:55
Goedemiddag,

De laatste weken heb ik erg veel werk verricht om de webwinkel van Carlo Lanza live te krijgen. Inmiddels is het zover en daar ben ik best een beetje trots op. Maar....ik ben er nog lang niet. Alles was standaard qua vormgeving en ondanks dat er al het nodige aangepast is, moet er nog heel wat aangepast worden.

Uiteraard heb ik een webbouwer die me hierin helpt, maar alle keuzes maak ik alleen. En ik kan je vertellen; dat is best lastig  :mrgreen:.

Aangezien ik hier op SF wel vaker de hulpvraag heb gesteld (en altijd goed wordt geholpen *wonderbaarlijk*) doe ik dat nu weer. Maar niet voor niets, want snap dat jullie in het weekend ook andere dingen te doen hebben.

Wat vraag ik jullie?
Bekijk de website, doorloop het bestelproces, kijk kritisch in wat je mist op de website en naar bijvoorbeeld vormgeving. Mail me met je bevindingen/tips op [email protected]. Alle kritiek en tips zijn welkom  :thumbsup:.

Diegene die het bestelproces doorlopen, een bestelling plaatsen en mij hun bevindingen doormailen krijgen een gratis paar sokken of kousen naar keuze. Die stuur ik dan direct mee.

Ik heb trouwens ingesteld dat er altijd gratis verzending is.

Groet & alvast bedankt!

Goed weekend,
Carlo

www.carlolanza.com

p.s. Algemene voorwaarden, uitleg bestelproces (eigenlijk de basis op iedere website) zijn al in de maak. Die staan er komende week op.


El hombre blanco

  • Gebruiker
  • Berichten: 186
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #87 Gepost op: 02 oktober 2016 – 16:32:56
Hoe ver verwacht je dat we gaan en hoe ver wil je zelf gaan? Site is op basis van wordpress, dus niet direct hypergeoptimaliseerd voor eCommerce. (Pas wel op met wordpress, is het meest gehackte CMS, dus zorg dat je webbouwer netjes updates doet).

Valt me met name op dat sommige dingen een beetje raar laden. Zoals ze bij Google zeggen "speed is a feature". Oftewel hoe snel je site laad is extreem belangrijk. Voer verschillende pagina's eens in op https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights
Op je home page krijg je daar een speed score van 43/100 voor mobile en 62/100 voor desktop. Is dus de nodige winst te behalen. Een 100/100 score zou ik niet direct proberen te behalen, maar kijk samen met je webbouwer wat low hanging fruit is dat ze snel kunnen fixen en zo veel mogelijk winst oplevert.

Snelle scan zonder checkout proces helemaal af te ronden:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

(Mobile opmerkingen van toepassing op HTC m10 met Android 6.0.1 en Chrome 53)

Lijkt een hele lijst, maar zijn grotendeels kleine dingetjes. Excuus als er hier en daar te veel vakjargon tussen staat. Verder kan ik niet genoeg benadrukken hoe belangrijk snelheid is.

Laatste ding is dat ik het gevoel op de site een beetje heb dat jij en de onderneming wat prominent aanwezig zijn. Ik vind het brand story (moet dat niet los in het engels?) leuk, maar uiteindelijk zijn de ambachtelijke producten de heroes. Zou daar dan ook een mooie foto van bovenaan zetten die doorlinkt naar de shop en daaronder pas het verhaal achter de onderneming. Ook omdat het verhaal voor terugkerende bezoekers na 1x lezen niet zo relevant meer is.
 
Is allemaal opbouwend bedoeld, vind dat je een professioneel ogende site hebt neergezet en realiseer je dat een website nooit af is en je er continue aan kan blijven schaven.

El hombre blanco

  • Gebruiker
  • Berichten: 186
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #88 Gepost op: 02 oktober 2016 – 16:41:52
Oh ja en zorg dat je hele site https/SSL beschikbaar is (dus niet alleen een checkout/payment stuk). Dat vindt Google leuker.

Als je je wat meer wil inlezen in eCommerce (en dan met name hoe de user interface te ontwerpen) laat maar weten dan stuur ik wat pdf's en sprokkel ik wel wat sites bij elkaar. Pas op kan nogal droge kost zijn als het niet je ding is.

From

  • Gebruiker
  • Berichten: 415
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #89 Gepost op: 02 oktober 2016 – 17:41:23
Goedenavond,

Zojuist de eerste nieuwsbrief verstuurd. Ik hoop met deze nieuwsbrief eens iets anders te hebben gefabriceerd dan de nieuwsbrieven die we tegenwoordig gemiddeld toegestuurd krijgen. Waarom is deze nieuwsbrief anders? Naast alle ontwikkelingen wil ik de volger activeren mee te denken. Mijn doel is dan ook echt iets te doen met deze meningen, indien mogelijk.

Aangezien ik het ook leuk vind de ontwikkelingen hier te melden hier de highlights;

---
Op dit moment spelen er verschillende zaken, namelijk;

* uitbreiding distributie in winkels (hierbij zijn tips van winkels bij jou in de buurt zeer zeker gewenst)
* ontwerp van een display voor in de winkels + het aankopen van televisieschermpjes voor in de displays
* reis plannen naar Italië om samen met cameraman het proces van sokken maken te gaan filmen
* huidige winkelklanten (15 stuks) veel aandacht geven om de sokken ook daadwerkelijk verkocht te krijgen in de winkels.
* alle producten op de website Carlo Lanza inladen + nieuwe productfotografie

Daarnaast ben ik de afgelopen week bezig geweest met inkoop om naast de katoenen sokken onder het label Carlo Lanza meer variatie te gaan bieden in het assortiment. Ik heb de volgende nieuwe sokken en kousen ingekocht;

* merinoswollen sokken (rib)
* merinoswollen kousen (rib)
* mix van wol/zijde sokken (glad)
* mix van wol/zijde kousen (rib)
* uitbreiding van assortiment katoenen sokken met lichtgrijs en blauw



Zoals je ziet komen er veel nieuwe variaties binnen. Verwacht overigens niet direct veel verschillende kleuren per soort. Ik begin eerst met de basiskleuren en zal dit vervolgens gaan uitbouwen. Volledig nieuw zijn de wol/zijde varianten. Na een aantal 'testsessies' van mij en enkele klanten zie ik in deze variant veel toekomst. Het is niet overal verkrijgbaar en het draagt zeer prettig. Zo blijft de broek niet 'plakken' aan de pijp zoals voor vele kousen dragers een bekend probleem is.

Waar kan ik jouw hulp bij gebruiken?
Zoals je aan bovenstaand lijstje ziet speelt er veel. Mis je iets of heb je aanvullingen dan hoor ik dat graag. Ik sta dus zeker open voor aanvullingen.

Omdat ik het hele land door rijd raak ik steeds meer bekend met diverse steden en plaatsen. Ondanks dat, heb ik niet voor iedere plaats helder bij welke winkel mijn sokken nu het best passen. Wanneer je mij een tip geeft van een winkel bij jou in de buurt of eens mijn naam wilt noemen in die winkel dan zorg ik ervoor dat deze voorzet in ieder geval een vervolg krijgt. Komt hier een samenwerking uit dan hoort hier natuurlijk een passende beloning bij.

Voor nu even genoeg informatie denk ik zo. Een hele fijne avond toegewenst en bedankt voor het volgen en meedenken!

Saluti,
Carlo Lanza


Wellicht al te late reactie maar realiseer je waar je aan begint met in store schermen, ook mee bezig geweest (andere branche) en het brengt veel werk met zich mee. Content up to date houden, zorgen dat winkeliers de schermen ook echt aan zetten, geluid staat bijna altijd uit etc.. ik blijf me erover verbazen hoe vaak die dingen hun doel niet halen.