Auteur Topic: New Tailor (Emanuel Berg)  (198154 keer gelezen)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #315 Gepost op: 06 februari 2008 - 00:21:11
Citaat van: "Sergio"

Het is voornamelijk ook gewoon niet waar.

Ik ben het met je eens. Maar goed, de term is voor mij even niet zo belangrijk. Morgen zal ik eens een berichtje sturen naar Migliore en Nexus.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Albert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #316 Gepost op: 06 februari 2008 - 00:33:08
Citaat van: "Sergio"
*kuch*Bespoke tailoring*proest*

Laten we gewoon zeggen dat het erg goed made-to-measure is van Emmanuel Berg. Niet meer en niet minder.

Wat betreft snit durf ik geen uitspraken te doen, misschien is het dan verstandiger om te gaan voor NVN-Blacklabel? Incl. "handversieringen". :wink:

Die versieringen hoef ik niet, laten we het erop houden dat ik na NvN NT ook graag eens zou proberen.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #317 Gepost op: 06 februari 2008 - 09:03:42
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden (ten tijde van de SF-actie) drie NT-shirts laten maken, 2 katoen en 1 linnen. De pasvorm had beter gekund maar was nou ook niet direct dramatisch. Wel zijn ze alledrie enorm snel gesleten, ook het shirt in de dikke 'limited edition' ( :roll: ) oxford dat ik als eerste bestelde.

Verder vind ik de NT-shirts als ik ze vergelijk met mijn shirts van Italiaanse makelijk veel minder elegant ogen, een beetje, tsja, Duits...

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #318 Gepost op: 06 februari 2008 - 16:14:55
Vorige week nog een shirt afgehaald...en de week ervoor...en er komt er nog één.
Ik begrijp het commentaar eigenlijk niet. Pasvorm bepaal je in hoge mate zelf. Wil je strak,krijg je strak. Wil je wijd, krijg je wijd.
Stoffen zijn van Mason en Ringhart. Weinig mis mee dus.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die zogenaamde Italiaanse of Duitse look bij hemden. Kan me er weinig bij voorstellen, anders dan dat de Berg hemden over het algemeen zeer netjes zijn afgewerkt.

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #319 Gepost op: 06 februari 2008 - 16:41:49
Uitgaande van de vorige pagina, kan ik me toch moeilijk voorstellen dat betreffende heeft gezegd: "doe maar wijd"
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #320 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:01:02
Citaat van: "Stromen"
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die zogenaamde Italiaanse of Duitse look bij hemden. Kan me er weinig bij voorstellen, anders dan dat de Berg hemden over het algemeen zeer netjes zijn afgewerkt.

Dat 'italiaanse' en 'duitse' is meer een gevoel dat ik er zelf bij heb, ik pretendeer niet daar objectief in te (kunnen) zijn of dat hard te kunnen maken.

Feit is dat mijn drie NT-shirts opvallend veel sneller zijn versleten dan ik bij shirts van andere makelij gewend ben. En dat terwijl de afwerking inderdaad best netjes is.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #321 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:13:32
Citaat van: "Velponi"
Citaat van: "Stromen"

Dat 'italiaanse' en 'duitse' is meer een gevoel dat ik er zelf bij heb, ik pretendeer niet daar objectief in te (kunnen) zijn of dat hard te kunnen maken.

Feit is dat mijn drie NT-shirts opvallend veel sneller zijn versleten dan ik bij shirts van andere makelij gewend ben. En dat terwijl de afwerking inderdaad best netjes is.

Kun je precies uitleggen wat je bedoelt met versleten? Gaat het om de constructie of de stof of beide?

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #322 Gepost op: 06 februari 2008 - 18:38:52
Alberts, geen idee, ik was er niet bij. En ik weet ook niet wat de voorkeur van de drager is. En daar gaat het toch om lijkt me.

Nogmaals, alles is mogelijk. Zo moeilijk is dat niet, je wordt op veel punten opgemeten en als jij 0,5cm ruimte om je buik wil, is dat gewoon mogelijk. Maar je moet er wel moeite voor willen doen en uitleggen hoe je het shirt wil hebben.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #323 Gepost op: 06 februari 2008 - 19:42:11
Citaat van: "foto010101"

Kun je precies uitleggen wat je bedoelt met versleten? Gaat het om de constructie of de stof of beide?

De stof.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #324 Gepost op: 06 februari 2008 - 19:43:57

De stof.

Dat is duidelijk. De weverijen zijn volgens mij behoorlijk goed, maar misschien kan iemand anders op dit forum hier mee over vertellen.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #325 Gepost op: 06 februari 2008 - 20:56:25

De stof.
Lijkt me behoorlijk ernstig :-(.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #326 Gepost op: 08 februari 2008 - 19:55:20

De stof.

Hier idem dito. Enkele manchet bij m'n horloge slijt zeer snel (zelfs al gaatjes bij de omslag). Zou natuurlijk ook aan m'n horloge kunnen liggen maar bij m'n Borelli's heb ik er geen last van en die zitten net zo strak.

Bij m'n dubbele manchetten is de slijtage overigens veel minder, dus da's weer een reden daar een voorkeur voor te hebben ;)

Kwa pasvorm overigens nog steeds geen klagen. Het wordt gemaakt zoals je het wilt hebben (bij mij althans).

Arrow

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #327 Gepost op: 21 mei 2008 - 13:25:39
Ook ik heb een aantal shirts van NT en ben daar best tevreden over. Ik heb toevallig nu een tweetal black label's besteld bij Heerlijk, dus dan kan ik over een tijdje wellicht een beter vergelijk maken. Mijn pasvorm is prima en wat Stromen ook zegt, dit bepaal je ook nog eens zelf. Ik ben zelf heel slank en klein (1.76) dus ik let hier heel erg op, omdat een ruim shirt mijn verhoudingen er niet mooier op maakt.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #328 Gepost op: 21 mei 2008 - 14:46:27
Citaat van: "Arrow"
Ook ik heb een aantal shirts van NT en ben daar best tevreden over. Ik heb toevallig nu een tweetal black label's besteld bij Heerlijk, dus dan kan ik over een tijdje wellicht een beter vergelijk maken. Mijn pasvorm is prima en wat Stromen ook zegt, dit bepaal je ook nog eens zelf. Ik ben zelf heel slank en klein (1.76) dus ik let hier heel erg op, omdat een ruim shirt mijn verhoudingen er niet mooier op maakt.

Ik heb op internet ervaringen (Emmanuel Berg) van twee andere mensen gelezen. Ze waren zeer tevreden. De context is ook bekangrijk: één van de twee draagt tevens Kiton en Attolini. Dus iemand die mooie dingen weet te waarderen.

Verder nog een vraag. Ik kan me herinneren dat deze reeds eerder gesteld is: welke vestiging is het beste om een maatshirt aan te laten meten van Emmanuel Berg? Oder ist das egal? :D

Mitzter

• Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #329 Gepost op: 06 juni 2008 - 16:34:53
Ik heb 29 april j.l. een hemd aan laten meten bij NT Utrecht. Zeer vriendelijk personeel en neemt de tijd voor je. Nadat ik had verteld wat mijn budget was, kreeg ik 2 boekjes te zien met allemaal stoffen. Ik ben uiteindelijk op een rood streepje uitgekomen t.w.v. €150. De goedkoopste stof is overigens €140 (dus niet €110, zoals hier ergens in het topic wordt verteld). Bij aankoop betaal je de eerste helft en bij ophalen van het hemd betaal je de andere helft.

Afijn, de verkoper vertelde mij dat het maken van het hemd c.a. 3 á 4 weken zou duren. Vandaag, 5 weken geleden, besloot ik maar eens langs te gaan om te kijken hoe het ervoor stond. Daar eenmaal aangekomen bleek het hemd net afgeleverd te zijn.

Hier een voorproefje: