Auteur Topic: New Tailor (Emanuel Berg)  (198137 keer gelezen)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #390 Gepost op: 04 juni 2009 - 13:18:43
Je kunt er volgens mij een Anna Matuozzo voor kopen: 450 euro.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #391 Gepost op: 04 juni 2009 - 13:28:48
Een niet misselijke prijs voor een 'shirt'..  :-^
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #392 Gepost op: 25 oktober 2009 - 00:40:50
Een tijdje terug heb ik mij gewaagd aan een eerste maatshirt. Na de confectie tenten of shirts met juist veel te korten mouwen is dit echt een verademing. Dit zijn mijn bevindingen tot nu met New Tailor.

Alleerst heb ik gebruik gemaakt van de New Tailor actie, zoals die rond de zomer gold:

NT heeft een aanbieding. Onderstaande stofjes voor 135 eu van 160 eu

...

Tekst uit de nieuwsbrief:

Exclusief aanbod van Emanuel Berg Maathemden van 16 tot 31 mei

Het voordeel van maathemden is evident. Eindelijk passen de schouderbreedtes, armlengtes en tailleomvang bij uw wensen en lichaam. Bovendien stelt u zelf het hemd samen uit 60 verschillende kragen, 14 manchetten, diverse rugverwerkingen, etc.. Ook de keuze uit de stof is enorm.

Popeline is de ideale zomerstof
De naam komt van de stof papalino, gemaakt in de pausen stad Avignon en werd in den beginne vooral gebruikt voor kerkelijke doeleinden. Nu is het onze favoriet voor de komende maanden; ook omdat ze strijkarm zijn.

We bieden van 16 tot 31 mei twaalf dessins aan van €160 voor €135. Klik hier voor een impressie van de 12 dessins. Ook kunt u deze hemden met een contrastkraag en -manchetten laten maken.

...

Het uitkiezen van de stof was vrij snel klaar. Een middenblauw streepje uit een Emmanuel Berg bunch, waarin stoffen van tal van stoffenhuizen zijn gebundeld. Mijn maten werden opgenomen met een lint. Er wordt dus geen gebruik gemaakt van een passhirt. Daarna moet er een keuze gemaakt worden uit tal van boorden en manchetten. Dikke parelmoer knopen zijn standaard. Dit alles verliep soepel en snel. Ik bestelde één shirt, omdat ik eerst wilde zien hoe het eindresultaat zou zijn, alvorens wellicht meer te bestellen.

Na een week of 4, 5 werd ik gebeld. Mijn bestelling was klaar. Ik was erg content met het shirt. Een enorme verbetering met confectie qua fit. De poplinstof heeft mij goed gedient gedurende een warme vakantie in Toscane. Ook hierna heb ik het shirt practisch elke week gedragen en het ziet er nog steeds prachtig uit. Wel viel het mij op dat er op de taille nog wel enige stof ingenomen zou kunnen worden bij een nieuwe bestelling.

Nu werd het toch tijd voor een tweede bestelling, omdat ik dit shirt bij wijze van spreke versleet. Onder het genot van een espresso koos ik ditmaal voor een rode poplin streep en een effen donker blauw shirt met napolitaanse manchetten. Ik gaf aan dat ik twijfels had over de taille. Deze is opnieuw opgemeten en wij zijn tot de conclusie gekomen dat er nog enkele cm's af konden.

Zo gezegd zo gedaan. Hierbij toon ik dan ook mijn twee bestelling.

In de doos:

Detail:

Fit:

Ik heb weinig ervaring met foto's posten op een forum, maar volgens mij geeft dit een aardig beeld. Reacties en (opbouwende?) kritiek zijn uiteraard welkom.

Groeten,

Bootstrap

Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 25 oktober 2009 - 02:29:29
Vooral rond de borst en de taille  is er nog wel wat stof weg te halen. Armpit mag wel wat hoger, en de mouw zelf mag ook we wat slanker. In short: een mtm onwaardig.
This, madame, is Versailles.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #394 Gepost op: 25 oktober 2009 - 04:34:03
Pff nog slechter dan mijn NT-shirt (was toendertijd mijn eerste MTM, ik zou nu gaan voor een compleet andere fit door ervaring met andere MTM-makers). Sluit me aan bij Rogier. Vooral de hoeveelheid stof bij de mouw is stuitend. De fucking Hulk zou nog ruimte over hebben bij de biceps.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #395 Gepost op: 25 oktober 2009 - 08:52:46
Gaat 't? :roll:

Enthousiast verhaal, Bootstrap! Leuk en gedurfd dat je de moeite hebt genomen voor zo'n verslag, incluis de foto's! :)

Wat ik in ieder geval zie is dat het shirt dat je draagt zó uit de doos komt, dan komt het bijna nooit mooi over op een foto. Ik denk dat het shirt na een paar keer wassen en dragen wel bij je postuur zal passen, met de kanttekening dat de mouwen wel erg aan de wijde kant zijn.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 25 oktober 2009 - 09:35:49
De shirts komen inderdaad linea recta uit de doos. Dit omdat ik erg enthusiast was en dit graag een keer op het forum wilde delen. Zaken als

Pff nog slechter dan mijn NT-shirt

en

een mtm onwaardig

temperen dit enthusiasme enigzins, maar goed, ik vraag niet voor niets om commentaar.

Ik vraag me af hoeveel stof er nog af zou moeten om tot het beeld te komen wat jullie blijkbaar voor ogen hebben. Ik heb het shirt gisteren gedragen en later de fit nog eens goed in de spiegel bekeken. Wellicht heb er ik er simpelweg niet genoeg oog voor op dit moment, maar rond de taille en rond de borst lijkt het me in orde. Een hoge armpit gaat denk ik problemen opleveren bij het bewegen. De opmerking over de mouwen kan ik me nog wel in vinden als ik goed naar de foto's kijk.

Ik ben ook niet echt opzoek naar een shirt wat bijwijze van spreken als een strak spandex pakkie om me heen zit. Iets meer dan een mm ruimte tussen lichaam en shirt zijn wel fijn in de dagelijkse beslommeringen.

Groeten,

Bootstrap

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #397 Gepost op: 25 oktober 2009 - 09:59:16
Bootstrap, ik heb ook een aantal overhemden van NT en ben zeer tevreden over de kwaliteit. Opmerkingen als "een MTM onwaardig" dien je binnen de context van dit forum te plaatsen en zijn daarom nogal subjectief. Wellicht dat leden van een forum zoals thelondonlounge (niet de minste naar mijn mening) een andere mening zijn toebedeeld. Bovendien dien je rekening te houden met je fysiek en, niet onbelangrijk, je bewegingscomfort.

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #398 Gepost op: 25 oktober 2009 - 11:24:34
Iedereen is weer behoorlijk scherp (negatief). Misschien inderdaad een verstandig idee om het shirt eerst eens een (paar) keer te wassen en dan nogmaals een foto te posten. Ik denk dat het dan allemaal wat beter vanaf een foto te zien is.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 25 oktober 2009 - 11:30:07
Iedereen is weer behoorlijk scherp (negatief). Misschien inderdaad een verstandig idee om het shirt eerst eens een (paar) keer te wassen en dan nogmaals een foto te posten. Ik denk dat het dan allemaal wat beter vanaf een foto te zien is.

Ik zal over een aantal weken met plezier nog een foto plaatsen.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 25 oktober 2009 - 11:39:14
Ik sluit mij aan bij Maikel, was het een keer en kijk dan kritisch of het is wat je zoekt. Ben je niet tevreden dan: teruggaan naar de winkel. Je hebt voor het geld dat je betaalt gewoon recht op een goedpassend shirt.

Ik zou even kijken naar het volgende topic: http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,3715.0.html

EDIT: Ikzelf vind de mouwen veel te wijd. Op de borst mag het shirt ook ietsje strakker. 'Trim but not tight'. Dat flatteert het meest vind ikzelf.
Laatst bewerkt op: 25 oktober 2009 - 11:46:19 door Daedalus

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #401 Gepost op: 25 oktober 2009 - 14:47:33
Ben je niet tevreden dan: teruggaan naar de winkel. Je hebt voor het geld dat je betaalt gewoon recht op een goedpassend shirt.

Vrijwel alles is mogelijk, maar bij NT hebben ze een ander idee van een "goed passend" shirt dan hier op SF. De vraag is wat Bootstrap er zelf van vindt. Uiteraard moet het overhemd eerst gewassen worden alvorens definitieve conclusies te trekken.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #402 Gepost op: 25 oktober 2009 - 14:56:53
Bootstrap, ik heb ook een aantal overhemden van NT en ben zeer tevreden over de kwaliteit.

foto010101, jij geeft aan zelf ook shirts van NT te hebben er erg tevreden te zijn. Komt dit dan omdat jij hetzelfde idee van een goedpassend shirt als de NT zelf er op nahoud of omdat je gewoon je wensen heel goed duidelijk hebt gemaakt?

En wat ik er zelf van vind? Dit is erg lastig te verwoorden. In verhouding met confectie shirts is dit een hele verbetering. Ik ben ook erg blij met de shirts, hoewel ik aan de foto's ook wel zie dat wat stof rond de taille / borst en stof in de mouwen ingenomen kan worden. Na een paar draag- wasbeurten zal ik nog eens een foto posten en eens goed kijken wat ik er precies van vind.

Ik vraag me ook af in hoeverre het nog mogelijk is, mocht blijken dat de shirts toch te wijd zijn na het wassen e.d. , deze aan te passen. Heeft iemand hier ervaring mee bij de NT?

Groeten,

Bootstrap

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #403 Gepost op: 25 oktober 2009 - 15:25:27
De shouderbreedte en armlengte zien er gewoon goed uit. Stof innemen rond de borst/taille kan iedere kleermaker zo doen, desnoods met coupenaden. Komt heus wel goed.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #404 Gepost op: 25 oktober 2009 - 15:32:42
Ach no worries Bootstrap. Ik was initieel ook enthousiast over me NT-shirt, totdat ik andere shirtmakers probeerde die een andere fit nastreven dan NT. Dat kan ik je het best aanraden gewoon ook eens andere proberen als SuSu, Menco Nieuwenhuis, Ettemadis, etc. Ik heb zo geleerd wat ik prettig vind in een shirt (door ook de shirts hier te posten) en kan dat nu beter aangeven als ik een nieuw shirt bestel.

Voor de rest vind ik NT qua afwerking tov van andere shirts wel heel goed. Geen enkel los draadje, mooie dikke knopen op stift en de fraaie mouche.