Auteur Topic: New Tailor (Emanuel Berg)  (198149 keer gelezen)

Huey

• Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #285 Gepost op: 03 december 2006 - 15:15:17
Citaat van: "CF"
Stomme vraag misschien, maar wat is een drop?

Drop

Napoleon

• Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #286 Gepost op: 03 december 2006 - 17:38:25
Citaat van: "Huey"

Drop
dus als je veel drop eet heb een een grote drop

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #287 Gepost op: 03 december 2006 - 17:43:36
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Huey"

Drop
dus als je veel drop eet heb een een grote drop

Lage drop chef... :wink:
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Napoleon

• Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #288 Gepost op: 03 december 2006 - 17:48:30
huh, dus bijvoorbeeld, ik eet geen drop; dan heb ik bv. 100 cm + 100 cm / 2 is drop 100 en als ik dan veel drop eet wordt mn drop 150cm+150cm / 2 is drop 150 of ligt dat aan mij

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #289 Gepost op: 03 december 2006 - 17:50:14
huh, dus bijvoorbeeld, ik eet geen drop; dan heb ik bv. 100 cm + 100 cm / 2 is drop 100 en als ik dan veel drop eet wordt mn drop 150cm+150cm / 2 is drop 150 of ligt dat aan mij

Ligt aan jou ja.. Drop is borst-buik delen door 2.. dus hoe groter buik hoe kleiner drop.. dus hoe meer drop hoe minder drop.. Duh.. :wink:
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
New Tailor maatshirts
Reactie #290 Gepost op: 03 december 2006 - 17:52:44

Nee.... bijvoorbeeld   100 - 80 cm /2 is een drop 10!!!
of 100 - 92 cm /2 is een drop 4 !!!
Hoe breeder de schouders en slanker de taille... hoe hoger de drop!!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
New Tailor maatshirts
Reactie #291 Gepost op: 03 december 2006 - 17:53:16
Citaat van: "Dhr. Lex P"

Ligt aan jou ja.. Drop is borst-buik delen door 2.. dus hoe groter buik hoe kleiner drop.. dus hoe meer drop hoe minder drop.. Duh.. :wink:

:-({|=
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Napoleon

• Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #292 Gepost op: 03 december 2006 - 17:53:36
veel te moeilijk voor academici, ik hou het gewoon bij venco

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #293 Gepost op: 16 december 2006 - 23:28:11
Ik was vergeten dat ik mijn negatieve commentaar op het maatnemen van NT nog zou staven. Ik wil nogmaals vooropstellen dat ik erg te spreken ben over de stoffen en de afwerking en dat het wellicht niet iets van NT is maar van de desbetreffende maatnemer. Desalniettemin is mij, ondanks dat ik heb aangegeven niet bijzonder tevreden te zijn nooit aanpassing oid aangeboden.

Om te beginnen het eerste NT shirt. Wat mij betreft op de borst veel te wijd, zeker aangezien hij om de heupen te strak zit (natuurlijk niet zichtbaar tenzij ik in m'n onderbroek was gaan staan).
NT nummer 1:

Twee en drie zijn van de vervolgbestelling. Wel beter maar wat mij betreft nog niet naar m'n smaak, terwijl ik alledrie de keren dat ik er was langskwam in shirts met maat die me wel bevalt.
NT nummer 2:

NT nummer 3:

Ter vergelijking twee shirts. Het eerste shirt is een willekeurig NvN shirt dat me bevalt, het tweede is een goedzittend RTW shirt.
NvN shirt:

RTW shirt: (Camiceria napoletana)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #294 Gepost op: 16 december 2006 - 23:32:52
Goed werk al die foto's Merlino! Die eerste is inderdaad écht een hobbezak voor SF begrippen. Qua maatvoering zou het een RTW shirt van de Bijenkorf kunnen zijn. De andere shirts vind ik inderdaad stukken beter zitten, maar zou wellicht nog iets slanker kunnen.

Wat me opvalt is dat de mouwen bij géén van de shirts (alle foto's) niet erg slank zijn. Ik denk dat het shirt daar ook erg van op zal knappen.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #295 Gepost op: 16 december 2006 - 23:35:24
De mouwen zijn idd bij m'n NvN shirts een volgend punt dat ik wil gaan verbeteren, hoewel dat me eigenlijk niet heel erg stoort en het helpt ook bij het zichtbaar houden van manchet onder een jasje.

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #296 Gepost op: 16 december 2006 - 23:39:53
Afgezien van de stof aan je rug, vind ik NT3 toch er wel beter uit zien dan nummer 2 en ziet er toch beter uit dan het RTW shirt, hoewel dat eigenlijk toch niet te vergelijken is. Ikzelf heb ze trouwens liever niet te strak, omdat ik nog een beetje groei :P
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #297 Gepost op: 16 december 2006 - 23:40:02
Op alle foto's zien de mouwen er lang genoeg uit om het zichtbaar houden van de manchet probleemloos te houden, ook al is de mouwopening wat kleiner. Je 'wint' namelijk ook wat stof, als je een jasje aan hebt, omdat de opening wat hoger komt te liggen waardoor je mouw minder opgetrokken wordt.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #298 Gepost op: 16 december 2006 - 23:43:19
Citaat van: "Peer Gynt"
Op alle foto's zien de mouwen er lang genoeg uit om het zichtbaar houden van de manchet probleemloos te houden, ook al is de mouwopening wat kleiner. Je 'wint' namelijk ook wat stof, als je een jasje aan hebt, omdat de opening wat hoger komt te liggen waardoor je mouw minder opgetrokken wordt.

Bij de NvN zal ik de verbetering toch in de mouw zelf moeten zoeken en niet in de mouwaanzet, die is al behoorlijk nauw.

@cheukert: komt wellicht doordat het roze shirt me beter staat of door de foto, de maten van shirt 2 en 3 zijn hetzelfde.

martyy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #299 Gepost op: 16 december 2006 - 23:45:18
mooie hemden, goede keuze