Gisteren heb ik de 2 steppin' out shirtjes (ik heb er meteen nog maar één behandeld) uit de was gehaald en te drogen gehangen. Vanmorgen heb ik het resultaat bekeken en ik kan u vertellen dat het met recht verbluffend te noemen is.
Het procedé hierboven beschreven heb ik toegepast op de gele vlekken veroorzaakt door deodorant. Ik heb daarbij de mouwen binnenstebuiten gekeerd en de vlek dus bij de 'bron' aangepakt. Ook heb ik, alvorens de shirts tot slot in de wasmachine 'normaal' te wassen, met een oude (zachte) tandenborstel de vanishoplossing nog eens extra ingeborsteld. Dit maakt de vlek ook wat meer los.
Deze shirts waren er het ergst van allemaal aan toe en het resultaat is nu dat de vlek voor 90% verdwenen is.
er is enkel nog een hele lichte waas waar te nemen op een heel klein gebied onder de mouw. De stof voelt ook weer zacht en soepel aan. Deze was namelijk door de vlek nogal stug geworden...
Ik moet u wel vertellen dat het enige lef vereist om zo'n rigoreuze maatregel te nemen op uw geliefde shirts. Ik heb het zonder schroom gedaan, temeer omdat het steppin' out shirts betreft en omdat ik ze toch al afgeschreven had (nu niet meer). Men gaat namelijk tegen het gebruiksadvies van het product in, dat voorschrijft niet langer dan een uur of 2 te laten inweken op gekleurde kleding. Het is zeker niet iets wat men volgens mij op regelmatige basis moet toepassen, opdat de shirts niet overmatig slijten. Voorkomen is in dit geval denk ik beter dan genezen...