Auteur Topic: Het onderhoud van een shirt  (223553 keer gelezen)

Hans C. Wichert

• Bekijk profiel
Re: Het onderhoud van een shirt
Reactie #150 Gepost op: 15 juni 2009 - 16:55:47
Hoi allemaal!

:-^ Oups! Sorry, I tried my best to translate this text, but I fear I failed. :lol:

So, is "dij" or "been" the right term for "thigh"?

More on topic: If you want to avoid sweat stains ("zweetplekken") on your shirt, I would highly recommend an anti-perspirant which is based on aluminiumchloride, no matter if it's Odaban, Odorex or - of course - our own products AHC20 sensitive, AHC30 forte or AHC20 classic (link: http://zweten.info)!

I have no problems recommending Odaban or Odorex as well. Which anti-perspirants you ever may use: all of those will simply switch off your sweating over night. It may take some days or even weeks but after a short time the dryness under your armpits will last for approx. 3 to 7 days! Believe me or not. Just read some postings at the overmatig-zweten.nl forum ... or try it for yourselves.

There'll be no problems with the typical deodorant stains on shirts (ugly yellow patches on white wovens or discoloring on colored ones) because you'll apply these anti-perspirants before you go to sleep. You can put on a shirt the next morning without problems. The anti-perspirant went into your skin over night.

If you have any questions regarding anti-perspirants, excessive sweating or even hyperhidrosis, feel free to ask me.

Groetjes, Hans
Laatst bewerkt op: 15 juni 2009 - 16:58:26 door Hans C. Wichert

libraio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 22 juni 2009 - 22:11:52
Kleine update: Kreeg een mailtje terug van de veroorzaker (Nivea) dat ik de deodorant kon terugsturen en dat zij het doorsturen naar een lab om te laten testen. Lijkt me een beetje onzin en verwacht ook niet dat er iets uitkomt waar ik wat aan heb maar wie weet. Dat ossegalzeep niet werkt wist ik al (had ik als eerste geprobeert), kan nu ook vertellen dat Biotex Echfa Wit niets uithaald. Nou ja niets, de shirts zijn stralend wit uit de was gekomen maar de vlekken zijn nog steeds aanwezig...
Ga nu maar iets Oxyactionsachtigs proberen en kijken hoever we daarmee komen en maar informeren of het mogelijk is om de hele mouw te vervangen (en of dat financieel interesant is). Als iemand nog een wondermiddel weet wat werkt om de vlek te verwijden hoor ik het graag. Deo is opgelost, Deoleen heeft geen spoor achter gelaten in m'n nog goede shirts.

Ossegalzeep
Biotex Echfa Wit
Oxyaction iets achtigs??
'Vestis Virum Reddit'

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 23 juni 2009 - 23:35:43
Zet ook maar een dikke streep door groene zeep :( Ik word er ook wanhopig van. Helemaal nu de dagen warmer worden en de vrouwen kortere rokjes gaan dragen. Krijg ik het alleen maar nog warmer van.

Mediaman

• Gast
Reactie #153 Gepost op: 24 juni 2009 - 00:09:45
Kleine update: Kreeg een mailtje terug van de veroorzaker (Nivea) dat ik de deodorant kon terugsturen en dat zij het doorsturen naar een lab om te laten testen. Lijkt me een beetje onzin en verwacht ook niet dat er iets uitkomt waar ik wat aan heb maar wie weet. Dat ossegalzeep niet werkt wist ik al (had ik als eerste geprobeert), kan nu ook vertellen dat Biotex Echfa Wit niets uithaald. Nou ja niets, de shirts zijn stralend wit uit de was gekomen maar de vlekken zijn nog steeds aanwezig...
Ga nu maar iets Oxyactionsachtigs proberen en kijken hoever we daarmee komen en maar informeren of het mogelijk is om de hele mouw te vervangen (en of dat financieel interesant is). Als iemand nog een wondermiddel weet wat werkt om de vlek te verwijden hoor ik het graag. Deo is opgelost, Deoleen heeft geen spoor achter gelaten in m'n nog goede shirts.

Ossegalzeep
Biotex Echfa Wit
Oxyaction iets achtigs??

Het terugsturen zal ook wel een test zijn van je serieuziteit en/of dat men wil kijken of het een productiefout betreft.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 27 juni 2009 - 21:09:23
Deo veroorzaakt naar mijn idee structureel gele vlekken, ongeacht merk.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 26 juli 2009 - 10:20:13
en die fucking ossegal versterkt het gvd... Begin nu echt agressief te worden...

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 29 juli 2009 - 14:02:48
Gezien hier ook het strijken aan bod komt. Vaak is op SF in de foto's een mooie 'rond' vallende boord te zien (daarbij doel ik op de punten) over de das heen. Merk zelf vaak dat na het strijken de boordpunten 'plat' zijn. Heeft dat te maken met enige strijktechniek, baleinen, of simpelweg de boord/kwaliteit van het shirt. Draag zelf wide-spread en zie dat veel anderen hiermee gewoon de mooie ronde boord bereiken.

Hopelijk heeft iemand wat tips?

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 05 augustus 2009 - 17:02:48
Het is zomer, dus extra tijd voor groot onderhoud.

Mijn hemden was ik altijd op een fijnwas-programma, 30 of soms 40 graden.

Bij sommige overhemden onstaat er na een tijdje een donkere plek op de plaats waar je je manchetten dubbel slaat. Hoe krijg je die eruit? Ossegal, inweken, schepje Vanish of... nieuwe manchetten monteren?

Bij voorbaat dank!
Style is never out of fashion

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 05 augustus 2009 - 17:15:09
Beetje ossegal en het gaat er bij mij nog altijd uit!

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 05 augustus 2009 - 19:35:29
Beetje ossegal en het gaat er bij mij nog altijd uit!
Zélfs rode-wijnvlekken?

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 05 augustus 2009 - 19:47:42
Zélfs rode-wijnvlekken?

Direct witte wijn eroverheen, dan gaan de vlek er vaak wel uit. (Laatst toen iemand rode wijn over mijn shirt had gegooid, was dat in ieder geval wel zo.)
Laatst bewerkt op: 05 augustus 2009 - 19:49:23 door Jesper

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 05 augustus 2009 - 19:53:58
Zélfs rode-wijnvlekken?
Eerlijkheidshalve heb ik al redelijk wat vlekken gemaakt, maar rode wijn nog niet. Ik heb geen idee hoe dit zou reageren met ossegal.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #162 Gepost op: 05 augustus 2009 - 19:59:04
Meteen een flinke straal spa rood erover en daarna deppen met keukenpapier werkte altijd goed op tapijt (bij verse rode-wijnvlekken).

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 05 augustus 2009 - 20:03:57
Direct witte wijn eroverheen, dan gaan de vlek er vaak wel uit. (Laatst toen iemand rode wijn over mijn shirt had gegooid, was dat in ieder geval wel zo.)
Tja, te laat vrees ik: nét nieuw polootje voor de goot nu, vrees ik. Weliswaar had ik het meteen in warm water gezet, maar de volgende dag was het niet weg :-(.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 05 augustus 2009 - 20:05:16
Polootje? Dan was het een teken.