Auteur Topic: Het onderhoud van een shirt  (223558 keer gelezen)

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van een shirt
Reactie #105 Gepost op: 11 januari 2008 - 23:41:46
Citaat van: "Verwilder01"
Citaat van: "Sergio"
Die van mij gaan gewoon in de machine, je zou nog een waszak kunnen proberen.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die geen zin hebben instrijken ... Is iemand bekend met dit Siemens ding?

http://www.siemens.nl/huishouden/popup/dressman/dressman.html

Lees even terug in het topic
Quotidie potest esse ultimo die

rowlex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #106 Gepost op: 28 januari 2008 - 19:29:07
Een vraagje:

Waar kan je voor niet al teveel geld een shirt laten innemen, de zijnaden dus?

In Den Haag en omstreken...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 28 januari 2008 - 19:34:41
Citaat van: "rowlex"
Een vraagje:

Waar kan je voor niet al teveel geld een shirt laten innemen, de zijnaden dus?

In Den Haag en omstreken...

Prestige, in de Annastraat :idea: Daar gaat ook alles van Heerlijk naar toe.

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 06 mei 2008 - 18:59:12
Net tot de diagnose gekomen dat de knoopjes van een barba wit zijn geworden en ruw aanvoelen (in tegenstelling tot glad en helder), wat kan dit zijn? Als ik er overheen wrijf klaart het wel wat op, maar niet zoals voorheen. Het is tevens de eerste keer dat hij gewassen is en wel met de hand.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 06 mei 2008 - 19:02:01
Denk dat het MoP je wasmiddel niet echt kon verdragen? Als het je erg dwars zit, zou ik proberen ze te poetsen met een beetje cleaner (autowas).

Anders heb je weer een goede reden voor een nieuw shirt.  :-^

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 08 mei 2008 - 19:37:14
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Denk dat het MoP je wasmiddel niet echt kon verdragen? Als het je erg dwars zit, zou ik proberen ze te poetsen met een beetje cleaner (autowas).

Anders heb je weer een goede reden voor een nieuw shirt.  :-^

Zal het dan kalk zijn oid?

Dit was de eerste keer wassen, denk je dat ik ermee terug kan gaan?

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 08 mei 2008 - 19:38:16

Ervaring mee?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 08 mei 2008 - 21:43:51
Citaat van: "Luigi"

Ervaring mee?

Eerlijk gezegd niet.  :lol: Maar het lijkt me wel het proberen waard, erger zal het niet worden. Overigens is het op die foto niet (goed) te zien hoor. Als het echt erg is en je ziet het al op een afstandje zou je er misschien mee terug kunnen gaan.

Zou voortaan sowieso een ander wasmiddel gebruiken. Zelf heb ik zoiets nog niet meegemaakt eerlijk gezegd.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #113 Gepost op: 09 mei 2008 - 09:29:52
Ik heb het alleen mee gemaakt toen ik een paar hemden naar de stomerij heb gebracht, dat doe ik dus ook nooit meer...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 19 juni 2008 - 15:23:41
Wellicht niet helemaal on-topic, maar wil geen nieuwe onderwerp aanmaken.

De laatste tijd betrap ik mijzelf steeds meer op een need om wat strakker gekleed te gaan (wellicht onder invloed van dit forum :) ). Zeker sinds ik een aantal maatshirts heb, vind ik een groot deel van mijn RTW shirts te ruim zitten. Denken jullie dat ik wat shirts kan laten innemen (naast de vrij gemakkelijke waist darts)? Wil eens een kleermaker hiervoor benaderen, maar eerst jullie mening en evt. tips meten. Tnx voor reacties!
Life is too short to drink bad wine

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 19 juni 2008 - 15:35:07
Citaat van: "Gaja"

De laatste tijd betrap ik mijzelf steeds meer op een need om wat strakker gekleed te gaan (wellicht onder invloed van dit forum :) ). Zeker sinds ik een aantal maatshirts heb, vind ik een groot deel van mijn RTW shirts te ruim zitten. Denken jullie dat ik wat shirts kan laten innemen (naast de vrij gemakkelijke waist darts)? Wil eens een kleermaker hiervoor benaderen, maar eerst jullie mening en evt. tips meten. Tnx voor reacties!

Als ze qua pasvorm erg afwijken van je maatshirts en/of de door jou gewenste pasvorm zou ik er niet aan beginnen. Met een wat ruime schoudermaat aan je rtw-shirts is het welhaast onmogelijk om er iets moois van te maken. Is de schoudermaat goed, kan je met waistdarts en versmallen en eventueel op lengte maken van de mouwen een eind komen, maar kijk dan eens naar de kosten per shirt.

Samengevat: Niet doen denk ik.  :wink:

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 19 juni 2008 - 15:41:43

Als ze qua pasvorm erg afwijken van je maatshirts en/of de door jou gewenste pasvorm zou ik er niet aan beginnen. Met een wat ruime schoudermaat aan je rtw-shirts is het welhaast onmogelijk om er iets moois van te maken. Is de schoudermaat goed, kan je met waistdarts en versmallen en eventueel op lengte maken van de mouwen een eind komen, maar kijk dan eens naar de kosten per shirt.

Wat Mikey zegt: als de schoudermaat maar goed is kan er een hoop worden gecorrigeerd. Mijn kleermaakstertje heeft laatst nog een shirt van me verbouwd. De mouwen zijn korter en smaller gemaakt... kostte me 7 euro  :lol: Echt het is een schat.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 19 juni 2008 - 15:51:25
Citaat van: "Timothy"

Wat Mikey zegt: als de schoudermaat maar goed is kan er een hoop worden gecorrigeerd. Mijn kleermaakstertje heeft laatst nog een shirt van me verbouwd. De mouwen zijn korter en smaller gemaakt... kostte me 7 euro  :lol: Echt het is een schat.

Schoudermaten zijn op zich prima. het is vooral dat ik vrij slank ben en door gewenning aan maatshirts niet snel tevreden ben over extra stof op rug e/o buik.
Timothy, waar zit die schat van een kleermaakster van jou? (The Hood kon ik niet vinden op Google Earth :wink: )
Life is too short to drink bad wine

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 19 juni 2008 - 16:24:01
Die schat van mij is een kennis en woont in Amstelveen...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 03 augustus 2008 - 19:23:59
http://www.collarreplacement.com/

Voor 20 USD kun je hier de boorden en manchetten van je favoriete shirt laten vervangen.