Auteur Topic: Het onderhoud van een shirt  (223550 keer gelezen)

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het onderhoud van een shirt
Reactie #120 Gepost op: 17 augustus 2008 - 13:22:13
Ik ben bij Mercken geweest te Hasselt om een wollen broek te kopen en vroeg terloops naar de shirts die ze hadden. In ons gesprek zei de verkoper me om een nieuw shirt altijd de eerste maal naar de droogkuis te brengen om de kleur en het mogelijks inlopen tegen te gaan. Dit had ik nog nooit gehoord en dus ook nog nooit gedaan met mijn shirts (overigens nooit slechte ervaringen gehad dit niet te doen) Wat denken jullie bij dit verhaal, is het gebaseerd op een feit of is wat overdreven? Persoonlijk vind ik het niet de bedoeling als ik een shirt koop van Zegna, Cuccinelli, Etro of Brioni (dit zijn hun hoofdmerken) voor een prijs van rond de 250 euro dat de kleur niet blijft en dat het gaat krimpen bij wassen op 30° C. Iemand met een zinnig antwoord?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 17 augustus 2008 - 13:36:52
Ik ben bij Mercken geweest te Hasselt om een wollen broek te kopen en vroeg terloops naar de shirts die ze hadden. In ons gesprek zei de verkoper me om een nieuw shirt altijd de eerste maal naar de droogkuis te brengen om de kleur en het mogelijks inlopen tegen te gaan. Dit had ik nog nooit gehoord en dus ook nog nooit gedaan met mijn shirts (overigens nooit slechte ervaringen gehad dit niet te doen) Wat denken jullie bij dit verhaal, is het gebaseerd op een feit of is wat overdreven? Persoonlijk vind ik het niet de bedoeling als ik een shirt koop van Zegna, Cuccinelli, Etro of Brioni (dit zijn hun hoofdmerken) voor een prijs van rond de 250 euro dat de kleur niet blijft en dat het gaat krimpen bij wassen op 30° C. Iemand met een zinnig antwoord?

Kulverhaal!

De eerste keer naar de droogkuis (stomerij in goed Nederlands denk ik ;) ) en daarna wél gewoon wassen? Worden ze in de stomerij afgebakken of zo?  :lol:

Ik heb nog nooit een doorgelopen kleur gehad bij wassen op 30 graden. Sowieso nog nooit trouwens bij een shirt. Krimp is echter niet altijd te voorkomen, denk hierbij aan maximaal 5%, misschien iets meer bij wat grove, 'open' wevingen.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #122 Gepost op: 17 augustus 2008 - 21:12:31
Kulverhaal!

De eerste keer naar de droogkuis (stomerij in goed Nederlands denk ik ;) ) en daarna wél gewoon wassen? Worden ze in de stomerij afgebakken of zo?  :lol:

Ik heb nog nooit een doorgelopen kleur gehad bij wassen op 30 graden. Sowieso nog nooit trouwens bij een shirt. Krimp is echter niet altijd te voorkomen, denk hierbij aan maximaal 5%, misschien iets meer bij wat grove, 'open' wevingen.

Wellicht verkopen ze bij Mercken in Haselt, shirts met opdrukdesign, ipv ingeweven !  ](*,) ;)
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 17 augustus 2008 - 23:13:39
Tja ik vond het ook een erg bizar verhaal maar de verkoper vertelde het zo overtuigend dat ik toch ging twijfelen. Alvast bedankt voor de reacies.

Mediaman

• Gast
Reactie #124 Gepost op: 16 november 2008 - 11:09:06
Virtual Valet - How to Iron a Shirt - Esquire

http://nl.youtube.com/watch?v=xkdKZHdMQGU

Virtual Valet - How to Remove Stains - Esquire

http://nl.youtube.com/watch?v=GNXG2uFEqq0
Laatst bewerkt op: 16 november 2008 - 11:20:37 door Mediaman

GSA

• Gast
Reactie #125 Gepost op: 20 december 2008 - 21:53:34
Ik post het maar hier:

Voor spare parts van uw kleding, hoornen en mop knopen etc.:
http://www.richardjamesweldon.com/index.html

onderdelen leverancier voor andere enkele tailors op savile row. Zelf wel eens besteld, moet weliswaar per mail, maar de service en levering zijn top!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #126 Gepost op: 21 december 2008 - 23:20:51
Vanavond weer even lekker in de weer geweest met naald en draad.
Een aantal shirts misten een knoopje op de manchet, en die zitten er nu weer mooi op stift op!

(I love it when a shirt comes together  ;))
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Marien

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 05 maart 2009 - 17:36:19
Zweet plekken verwijderen? Tips? Ik heb glansmiddel gekocht voor in de vaat. Ik ben uit geweest en dan vergeet je natuurlijk je shirt te checken, heeft een halve week gelegen tot ik tot de conclusie kwam dat er wat wijn achtige vlekken op zaten en zweet plekken......

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 05 maart 2009 - 17:37:18
Ossegal zeep. Werkt bij mij perfect voor de meeste vlekken, vast ook voor zweet.

Marien

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 05 maart 2009 - 18:24:28
ossegal zeep, hmm, kun je dat ook ergens in oostenrijk vinden ?

andere tips nog? wel erg zonde en stom van mij om niet mijn shirt te wassen :S..... ik heb het shirt nu in de wasmachine gedaan, daarna een handwasje, nog een handwasje met glansmiddel en vervolgens afgespoelt met koud water. De vlekken zitten er nog in...

Marien

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 01 april 2009 - 14:55:23
nog een mooie,

Hoe haal je haar en stof van bijvoorbeeld een zwart shirt af? Zelfs na wassen zijn mijn zwarte shirts nog wat stoffig enzo.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 01 april 2009 - 15:13:23
Borstelen
Life is too short to drink bad wine

Mediaman

• Gast
Reactie #132 Gepost op: 01 april 2009 - 22:42:12
Zweet plekken verwijderen? Tips? Ik heb glansmiddel gekocht voor in de vaat. Ik ben uit geweest en dan vergeet je natuurlijk je shirt te checken, heeft een halve week gelegen tot ik tot de conclusie kwam dat er wat wijn achtige vlekken op zaten en zweet plekken......

Aangenomen dat het witte shirts betreft, bleken met dit spul: http://www.biotex.nl/producten.asp?prdnaam=Biotex%20Echfa%20Wit

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 01 april 2009 - 23:07:24
Gebruiken jullie een aparte waszak voor overhemden? Heb hier wel eens wat over gelezen...

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 01 april 2009 - 23:14:30
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra