Auteur Topic: Het onderhoud van een shirt  (223559 keer gelezen)

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Re: Het onderhoud van een shirt
Reactie #210 Gepost op: 30 december 2009 - 12:38:49
Paar weken geleden ook binnen 1 week uit twee hemden gescheurd bij de ellebogen. Overigens wel na ze 2 jaar, zeer veel gedragen te hebben. Kan ze nu weggooien dus? Of pads en dan alleen onder jasjes dragen. :')
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #211 Gepost op: 30 december 2009 - 12:45:05
Paar weken geleden ook binnen 1 week uit twee hemden gescheurd bij de ellebogen. Overigens wel na ze 2 jaar, zeer veel gedragen te hebben. Kan ze nu weggooien dus? Of pads en dan alleen onder jasjes dragen. :')

Ik had ze ook veel gedragen en gewassen.. Zaten al lichte slijtplekjes op de ellebogen..
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Mediaman

• Gast
Reactie #212 Gepost op: 30 december 2009 - 13:16:58
Een van de meest belaste plaatsen op een shirt, niet heel gek toch?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 30 december 2009 - 13:20:52
Ik had ze ook veel gedragen en gewassen.. Zaten al lichte slijtplekjes op de ellebogen..

Die komen bijna altijd door bureauwerk. :idea:

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 23 februari 2010 - 20:52:14
Ik heb kennelijk een redelijk vieze nek, want in mijn witte shirts ontstaat een lichte verkleuring in de boord. Bijzonder jammer vind ik dat. Iemand tips voor het schoonmaken hier van? Ik was altijd op 30 of 40 graden op de minder-kreuk-stand, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Van te voren zeep ik de boord een klein beetje in met de vloeibare, groene, ossengalzeep en ik was natuurlijk met een redelijk wasmiddel. Het mag kennelijk niet baten. Eerst in laten trekken dus? Zijn er andere middelen voor?

Ik zit een klein beetje met een gevoelige huid, dus flink schrobben in de nek gaat ook niet.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 23 februari 2010 - 22:36:56
Ecover bleekmiddel.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 01 maart 2010 - 14:09:11
Update:
Onlangs heb ik opnieuw 2 shirts, die al een tijdje niet meer meededen, behandeld met de eerder besproken 'vanish-behandeling'. Dit was nodig vanwege de verkleuringen als gevolg van anti-transpirant.

Het resultaat was opnieuw "Amazing" en de shirts, die verder nog helemaal prima waren, doen weer mee.
Helaas kan ik wel beamen dat het sterk oxiderende goedje tevens de gladde toplaag van parelmoeren knoopjes enigszins oxideert. Het is gelukkig niet heel zichtbaar maar het oppervlak wordt er wel iets ruwer van.

Ik kan mij zo voorstellen, heer MMorley, dat 'Vanish Oxi - Action' poeder ook zou kunnen werken tegen verkleuringen in de boord en manchetten. Ik zou dan alleen wel willen adviseren om eerst een iets minder rigoureuze aanpak te gebruiken. Bijvoorbeeld enkele uren plaatselijk laten intrekken, in plaats van 12 uur plaatselijk inweken en daarna nog eens 12 uur onderdompelen in een oplossing.

:shock:

Dit laatste heb ik dat namelijk aangedurfd omdat ik er zogezegd niets op te verliezen had. Het heeft toevallig goed uitgepakt, alleen de knopen zijn iets ruwer / doffer geworden.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 02 maart 2010 - 10:56:53
Bedankt voor de tips. Ik ga eventjes kijken wat werkt, te beginnen met inwerken.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 07 maart 2010 - 22:23:53
Uit Volkskrant magazine; geen idee of het werkt:

Okselvlekken
Ik draag veel witte overhemden. na enige tijd zijn er gele vlekken
zichtbaar bij de oksels, ik neem aan van deodorant. Met wassen
gaan ze er niet uit, een andere deo helpt ook niet. Is er een manier
om van deze vlekken af te komen?

> Al voor uw vraag binnenkwam, kregen we een tip van een lezer die
vermoedde dat dit probleem zou rijzen. 'Ik kreeg van mijn moeder
het advies om glansspoelmiddel voor de vaatwasmachine op de
plekken te doen en dit 15 à 30 minuten te laten intrekken. Daarna
gewoon wassen in de wasmachine. Werkt super!'

Mediaman

• Gast
Reactie #219 Gepost op: 07 maart 2010 - 22:25:31
Volkskrant? Hadden ze ook een tip voor het verwijderen van shagvlekken op je borstzakje?  :P

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 07 maart 2010 - 22:31:19
Gewoon Vanish werkt ook prima.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 07 maart 2010 - 22:31:36
Volkskrant? Hadden ze ook een tip voor het verwijderen van shagvlekken op je borstzakje?  :P

Humor.

Mediaman

• Gast
Reactie #222 Gepost op: 07 maart 2010 - 22:32:09

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 30 mei 2010 - 11:59:09
Wat vervelende vlekken op enkele van mijn overhemden geconstateerd. Het zijn hele kleine gele vlekjes (1-2mm groot) die je niet gelijk ziet, dus je moet wel even echt goed moet kijken om ze te zien. Ze zitten over het hele hemd verspreid en concentreren zich niet op een plek. (boord, manchet, voorpand en enkele op het achterpand) Na een wasbeurt niet eruit. Baal wel een beetje want toch wat MTM shirts vernacheld nu.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Door een strijkbout? Een parfum die de vlekjes veroorzaakt? Op andere kledingstukken heb ik ze namelijk nog niet kunnen ontdekken.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 30 mei 2010 - 13:33:21
Wat vervelende vlekken op enkele van mijn overhemden geconstateerd. Het zijn hele kleine gele vlekjes (1-2mm groot) die je niet gelijk ziet, dus je moet wel even echt goed moet kijken om ze te zien. Ze zitten over het hele hemd verspreid en concentreren zich niet op een plek. (boord, manchet, voorpand en enkele op het achterpand) Na een wasbeurt niet eruit. Baal wel een beetje want toch wat MTM shirts vernacheld nu.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Door een strijkbout? Een parfum die de vlekjes veroorzaakt? Op andere kledingstukken heb ik ze namelijk nog niet kunnen ontdekken.

Ik heb ze ook, weet wat je bedoelt! Ik denk dat het kleine roestvlekjes zijn door vervuiling van de wasmachine o.i.d. Je ziet ze vooral op witte shirts.