Auteur Topic: Riemen  (289919 keer gelezen)

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #240 Gepost op: 08 april 2006 - 14:13:29
Noble Blue riemen zijn ook gewoon binnen 1 min in te korten.... en canali ook volgens mij...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #241 Gepost op: 08 april 2006 - 14:27:09
Citaat van: "Lex"
Noble Blue riemen zijn ook gewoon binnen 1 min in te korten.... en canali ook volgens mij...

Zijn dat van die riemen die je gewoon kan afknippen en dan de gesp vastknijpt op de riem?

Immanuel

• Gast
Riemen - Deel II
Reactie #242 Gepost op: 08 april 2006 - 15:29:15
nee, dat soort dingen koop je van boss of op de luchthavens van allerlei niet meer bestaande licentie merken, das niks, dat schiet los.. een eindje terug in dit topic staan er volgens mij voorbeelden van..

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #243 Gepost op: 08 april 2006 - 15:35:57
Citaat van: "Vortex"

Zijn dat van die riemen die je gewoon kan afknippen en dan de gesp vastknijpt op de riem?

Nee, ze hebben deze achterkant...

'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #244 Gepost op: 08 april 2006 - 15:41:55
Ok, die knip je dus af, gat maken en schroef erin? Ziet er goed uit, maar eens in de stad gaan kijken of ik zo'n riem in de goede kleur kan krijgen.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #245 Gepost op: 08 april 2006 - 17:48:09
Ok, die knip je dus af, gat maken en schroef erin? Ziet er goed uit, maar eens in de stad gaan kijken of ik zo'n riem in de goede kleur kan krijgen.

Als het goed is dan doet de winkel het voor je :wink:

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #246 Gepost op: 08 april 2006 - 17:50:08

Als het goed is dan doet de winkel het voor je :wink:

Hehhee ja precies, maar ik doelde meer op hoe zoiets gedaan werd :D

Jason

• Gast
Riemen - Deel II
Reactie #247 Gepost op: 08 april 2006 - 18:41:16
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Immanuel"
véél van de betere riemen hebben een schroef waar de gesp mee vast zit, die zijn rel. eenvoudig korter te maken hoor, let maar eens goed op als je nog eens op riemenjacht gaat

Maar helaas niet allemaal... hier ook vaak problemen met het vinden van de lengte (max 80 cm)... en zo mager ben ik niet.

Ik kom ze ook niet vaak tegen :( En een riem korter laten maken door een schoenmaker is ook geen goed idee, de riem komt en dan zeker niet beter uit te zien.

Bij S&S hebben ze b.v. ook niet een riemen waarmee de gesp met een schroef is bevestigd.

Suitsupply riem, voldoet aan al je wensen. Die van mij was een beetje ruw toen ik hem kocht maar met zo'n suedeblok is dat goed op te lossen.

Ben ik de enige die het vreemd vindt dat Santoni 150 euro voor een suede riem vraagt waar echt geen 3 uur handwerk in zit?

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #248 Gepost op: 08 april 2006 - 18:43:33
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Immanuel"
véél van de betere riemen hebben een schroef waar de gesp mee vast zit, die zijn rel. eenvoudig korter te maken hoor, let maar eens goed op als je nog eens op riemenjacht gaat

Maar helaas niet allemaal... hier ook vaak problemen met het vinden van de lengte (max 80 cm)... en zo mager ben ik niet.

Ik kom ze ook niet vaak tegen :( En een riem korter laten maken door een schoenmaker is ook geen goed idee, de riem komt en dan zeker niet beter uit te zien.

Bij S&S hebben ze b.v. ook niet een riemen waarmee de gesp met een schroef is bevestigd.

Suitsupply riem, voldoet aan al je wensen. Die van mij was een beetje ruw toen ik hem kocht maar met zo'n suedeblok is dat goed op te lossen

Nee, ze zijn vanaf 85 cm verkrijgbaar (althans in Maastricht en A'dam) en dat is te lang. Daarbij heb ik liever een riem waar je de lengte zelf kan verstellen zodat ik hem precies goed kan stellen (middelste gaatje 'bezet').

Jason

• Gast
Riemen - Deel II
Reactie #249 Gepost op: 08 april 2006 - 18:44:03
Dat kan bij die riemen, er zit een schroef in bij de gesp.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #250 Gepost op: 08 april 2006 - 18:45:33

Oow, dat hebben ze me er niet bij verteld (ook niet op gelet). Maar het ruwe suede is dus wel mooier te krijgen met zo'n suedeblokje?

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #251 Gepost op: 08 april 2006 - 18:46:53

Oow, dat hebben ze me er niet bij verteld (ook niet op gelet). Maar het ruwe suede is dus wel mooier te krijgen met zo'n suedeblokje?

klopt, mijn zwarte SuSu riem heeft ook een schroef. Deze mist echter wel het tweede "lusje" en het leer is minder soepel, maar je betaald dan ook maar 1/4 van een noble blue riem...

Jason

• Gast
Riemen - Deel II
Reactie #252 Gepost op: 08 april 2006 - 18:58:25

Het was niet zo heel erg, maar na het suede blokje is het top. Mischien even op letten bij aankoop.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #253 Gepost op: 08 april 2006 - 18:59:57

Het was niet zo heel erg, maar na het suede blokje is het top. Mischien even op letten bij aankoop.

Goede tip in ieder geval, zal d'r eentje meenemen de volgende keer als ik weer bij een SuSu ben.

Napoleon

• Gast
Riemen - Deel II
Reactie #254 Gepost op: 08 april 2006 - 19:15:44

als het goed is heb je die toch al voor je suede schoenen? ik gebruik ook kleurhersteller en een of ander schuim, dat houd het suede prachtig (allen gekocht bij Heubel te Maastricht)