Auteur Topic: Riemen  (289931 keer gelezen)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #315 Gepost op: 06 september 2007 - 17:57:06
Citaat van: "Aero"

Croco Tail Wallet, je hebt er ook schoenen van alleen kon ik niet echt een mooi plaatje vinden :P

Whaaa, ziet er eng uit!
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Riemen - Deel II
Reactie #316 Gepost op: 06 september 2007 - 19:22:38
Je zult het maar in je achterzak moeten dragen ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #317 Gepost op: 06 september 2007 - 23:22:16
Dat beest moet erg ziek zijn geweest  :roll:
Stemt rechts en haalt links in

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #318 Gepost op: 08 september 2007 - 20:42:48
Ik zag bij Heubel schoenreparatie te Maasstricht ook mooie riemen in de etalage liggen in leder en suede.

sthyl

• Bekijk profiel
riem
Reactie #319 Gepost op: 23 september 2007 - 22:04:16
Hier een tip van Flip:

Vanmiddag heb ik bij Vroom en Dreesmann in Arnhem deze donkerbruine suede riem gekocht.

Prijs: schrik niet, een schamele 9 euri.

Ik zag dat exact, maar dan ook echt exact dezelfde riem hier ook door iemand is gekocht voor 25 euro en dat diegene (vergeten wie en te lui om het op te zoeken) er best tevreden mee was. Hij past prima bij mijn schoentjes, dus ik ben er i.i.g. ook tevreden mee.
Er was ook nog een lichte suede variant, eveneens 9 euro.
Verder was het ellende troef, ik kwam eigenlijk voor de v-hals truitjes, maar die beginnen allemaal bij maat M, nog even bij de kindermaten gekeken, maar dat werd natuurlijk ook niks.

Toch nog even kunnen lachen; een vrolijke noot werd vandaag gemaakt door een man die bloedserieus aan een verkoopster (type Nadia uit de Gouden Kooi) vroeg hoe hij toch de bretels met klipjes (want die verkopen ze ook bij V&D) moest bevestigen aan zijn broek. Hij had zich namelijk laten vertellen door de verkoper van de broek dat, als hij er bretels bij wil dragen, hij ze aan die knoopjes aan de binnenkant moet bevestigen.

I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squanderd." George Best

Karmann

• Bekijk profiel
Jan Pulles
Reactie #320 Gepost op: 24 september 2007 - 09:36:01
Een mooie riem, mooie kwaliteit leer, volledig gestikt en handgemaakt is die van Jan Pulles. Ze worden in ieder geval bij Hermans in Utrecht verkocht (Oudkerkhof). Kleuren zijn prachtig, je  kunt ze op dezelfde manier onderhouden als je schoenen.

De riem wordt ook ingekort aan de gespzijde, dat doen ze overigens in de winkel voor je. Ze zorgen er meteen voor dat je ongeveer het middelste gaatje in gebruik hebt.

Ze zijn niet goedkoop, zo'n 110-130 Euro. Natuurlijk is geen enkele streep leer dat waard, maar het is toch wel lekker om je hier iedere dag mee in te kunnen snoeren. :lol:
iever stijlvol naar de kl*** dan middelmatig geleefd.
Santoni 7549, 7528, 8221

sthyl

• Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #321 Gepost op: 26 september 2007 - 19:16:16
dat klopt
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squanderd." George Best

Rogue Trader

• Bekijk profiel
Re: Jan Pulles
Reactie #322 Gepost op: 17 oktober 2007 - 12:56:13
Citaat van: "Karmann"
Een mooie riem, mooie kwaliteit leer, volledig gestikt en handgemaakt is die van Jan Pulles. Ze worden in ieder geval bij Hermans in Utrecht verkocht (Oudkerkhof). Kleuren zijn prachtig, je  kunt ze op dezelfde manier onderhouden als je schoenen.

De riem wordt ook ingekort aan de gespzijde, dat doen ze overigens in de winkel voor je. Ze zorgen er meteen voor dat je ongeveer het middelste gaatje in gebruik hebt.

Ze zijn niet goedkoop, zo'n 110-130 Euro. Natuurlijk is geen enkele streep leer dat waard, maar het is toch wel lekker om je hier iedere dag mee in te kunnen snoeren. :lol:

Ieder voor zich, maar als je je best doet om een paar mooie stappers onder een strak pak te plakken, is de riem vaak waar je het fout ziet gaan. De tijden van "A gentleman never wears brouwn into town" zijn voorbij, maar doe het dan wel met stijl. Ik koop zelf altijd dezelfde kleur riem als het leer van de schoenen, wat vaak tot dezelfde merkkeuze leidt. Kost inderdaad veel, maar als je het schoeisel goed verzorgt heb je er jaren plezier van.
uy Low, Sell High

Eddy

• Gebruiker
  • Kermit Beater
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #323 Gepost op: 09 november 2007 - 13:05:08
Ik heb een vraag. Heb enkele jaren geleden een prachtige kostbare riem aangeschaft met een gesp die ik erg mooi vind (zeldzaam). Om een of andere reden is deze riem een tijdlang in een kast blijven liggen, en op een of andere manier is de gesp dof uitgeslagen. Gewoon poetsen/opwrijven helpt niet om hem weer te laten glimmen, zijn hier andere tips of middelen voor?

Alvast bedankt!

Quinny

• Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #324 Gepost op: 10 november 2007 - 14:10:02
Waarmee heb je de gesp gepoetst en op wat voor manier is deze dof uitgeslagen?

Ik zou koperpoets of polijstmiddel of iets dergelijks nemen, zorg wel dat het niet op het leer komt, het gaat dan in de porien zitten en dat blijf je zien...

Als je het teveel werk vind om met de hand te poetsen kan je een dremel-achtig gereedschap nemen met een polijstviltje erop. Let er wel op dat dit erg gaat spetteren als je er een polijstmiddel bij gebruikt.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Riemen - Deel II
Reactie #325 Gepost op: 10 november 2007 - 14:42:54
Mijn nieuwste aanwinst is in de maak!

Een riem van Corthay,  van kalfsleer met als gesp de "C" van Corthay in nikkel.
Zoals onderstaande linkse foto maar dan in de kleur Vieux Bois, rechts, net als mijn nieuwe Arca's:

______
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #326 Gepost op: 10 november 2007 - 18:24:29
Ik zou voor de prijs toch minstens een gesp van zilver verwachten, maar goed. :P
This, madame, is Versailles.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #327 Gepost op: 10 november 2007 - 18:25:18
Hmm die C is nogal erg groot, of lijkt dat maar zo Migliore?

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riemen - Deel II
Reactie #328 Gepost op: 10 november 2007 - 18:46:44
Citaat van: "ruby tuesday"

Cavalli?  :lol:
Tribula

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Riemen - Deel II
Reactie #329 Gepost op: 10 november 2007 - 19:00:31
Citaat van: "ruby tuesday"

Hij lijkt op de foto groter dan in werkelijkheid.
De gesp is overigens wel iets groter dan standaard gespen!

Het betreft overigens een bijzondere sluitcontructie. Je ziet aan de voorkant geen verstelgaatjes en de gesp is volledig afneembaar. Je kunt dus verschillende riemen laten maken in verschillende patina's en telkens de zelfde gesp gebruiken. Of op één riem verschillende gespen gebruiken.

Zodra de riem binnen is, zal ik aan de hand van een aantal foto's het eea duidelijk maken. Ik vond het in ieder geval erg bijzonder.
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot