Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174665 keer gelezen)

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #810 Gepost op: 06 december 2006 - 08:56:38
Citaat van: "Mich"
stof uit de Scuderi-lijn (make 3),

wat houdt make 3 in? categorie o.i.d.?
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Mich

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #811 Gepost op: 06 december 2006 - 09:31:59
Citaat van: "H_D"
Citaat van: "Mich"
stof uit de Scuderi-lijn (make 3),

wat houdt make 3 in? categorie o.i.d.?

Dat vroeg ik ook aan de verkoper, hij gaf aan dat het aanduidt waar het pak wordt gemaakt. Make 1 is de basislijn MTM, make 2 bestaat niet meer, make 3 is volledig Italiaans (elk draadje als ik de verkoper mag geloven) en uit het atelier in Napels. Mijn make 3 is dus Scuderi, maar het zou best kunnen dat er meerdere make 3 klasses zijn. Daarnaast is er nog de MTM shirts klasse, welke aanduiding die hebben weet ik niet.

Nu staat me ook nog bij dat hij zei dat er dingen worden geproduceerd in Zwitserland. Of dit nu om make 1 of de maatshirts ging weet ik helaas niet meer.

filippini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #812 Gepost op: 06 december 2006 - 17:33:51
Citaat van: "Bogart"
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Clay"
Ben ook benieuwd.. MtM voor 250,-

Tis alleen een jasje he, als je een van de goedkopere stoffen neemt is dat nog best haalbaar. De ±450 waar bogart over spreekt kun je bij hun ook al een pak voor hebben. Sterk afhankelijk van stofkeuze natuurlijk.

Heb laatst een winterpak voor €598 laten maken,Scuderi.

Naar vertrouwelijk horen zeggen:
...maakt Scuderi de pakken van Suitsupply al een tijdje niet meer. Het is natuurlijk ook niet fijn pakken van dezelfde fabrikant bij een topwinkel als Pauw hangen. Scuderi heeft daarom afstand genomen van SuSu. Hetgeen zou betekenen dat elke verkoper die nog beweert dat het uit Italie komt, of liegt of door het management wordt voorgelogen. Een verkoper op Schiphol gaf het laatst zelf al toe door te zeggen dat ze gestopt waren met Italie en dat SuSu gewoon in China de collecties laat maken.
Vervolgens komen ook de maatpakken klaarblijkelijk uit China.
Mocht er een made in Italy label in jullie maatpakken zitten, dan zit ik er waarschijnlijk naast en mocht ik er naast zitten, mijn excuses.
ignus est intrare

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #813 Gepost op: 06 december 2006 - 17:47:10
Citaat van: "filippini"

Tis alleen een jasje he, als je een van de goedkopere stoffen neemt is dat nog best haalbaar. De ±450 waar bogart over spreekt kun je bij hun ook al een pak voor hebben. Sterk afhankelijk van stofkeuze natuurlijk.

...maakt Scuderi de pakken van Suitsupply al een tijdje niet meer. Het is natuurlijk ook niet fijn pakken van dezelfde fabrikant bij een topwinkel als Pauw hangen. Scuderi heeft daarom afstand genomen van SuSu. Hetgeen zou betekenen dat elke verkoper die nog beweert dat het uit Italie komt, of liegt of door het management wordt voorgelogen. Een verkoper op Schiphol gaf het laatst zelf al toe door te zeggen dat ze gestopt waren met Italie en dat SuSu gewoon in China de collecties laat maken.

Mocht er een made in Italy label in jullie maatpakken zitten, dan zit ik er waarschijnlijk naast en mocht ik er naast zitten, mijn excuses.

Dat is wel heel iets anders dan Italie ja  :shock:

Mich

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #814 Gepost op: 06 december 2006 - 19:11:45
Dat SuSu stopt met Scuderi kan ik inderdaad bevestigen. Dat heb ik ook gehoord, ik heb echter wel een van de laatste stoffen uit de Scuderi-lijn die nog wel worden aangeboden en gemaakt bij Scuderi, over een week zijn deze echter niet langer beschikbaar.

Van dat China-verhaal heb ik geen weet.
Deze info komt van de "MTM quality manager" in A'dam.

Aaron

• Gast
Reactie #815 Gepost op: 06 december 2006 - 19:49:47
kut, ik wilde begin volgend jaar een jasje laten maken  :evil: . Dan toch maar Caruso :cry:  :wink:

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #816 Gepost op: 06 december 2006 - 20:04:41

Lijkt mij een beetje vreemd omdat SuSu waarschijnlijk veel een veel meer Scuderi's kan verkopen dan die paar pakken die Pauw verkoopt. Daarvan afgezien zou het mij weinig interesseren waar het vandaan komt als het eindproduct prima is.

filippini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #817 Gepost op: 06 december 2006 - 20:28:50
Citaat van: "marcos"

Lijkt mij een beetje vreemd omdat SuSu waarschijnlijk veel een veel meer Scuderi's kan verkopen dan die paar pakken die Pauw verkoopt. Daarvan afgezien zou het mij weinig interesseren waar het vandaan komt als het eindproduct prima is.

Dat is uiteindelijk niet een kwestie om hoeveelheden, maar om het hoog houden van de naam Scuderi die door de jaren heen op is gebouwd.

Ervan uitgaande dat de hele productie in China plaatsvindt, zal, Suitsupply kennende, de prijs ook wel een rol hebben gespeeld. Als je over zulke hoeveelheden maatpakken praat per week, dan maakt het niet uit of het transport er wat langer over doet. Is het niet zo dat je nu tenminste 6 tot 8 weken op je maatpak moet wachten terwijl Scuderi binnen 12 dagen een maatpak levert?!?

Enfin, het blijven leuke pakken voor die prijs, maar ze moeten er geen made in Italy label aanhangen als dat niet het geval is.
ignus est intrare

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #818 Gepost op: 06 december 2006 - 20:51:02
Ik kan me vergissen, maar zo'n reputatie heeft Scuderi nou ook weer niet en over SuSu MTM wordt tegenwoordig ook niet slecht gesproken.

filippini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #819 Gepost op: 06 december 2006 - 21:04:37
Citaat van: "marcos"
Ik kan me vergissen, maar zo'n reputatie heeft Scuderi nou ook weer niet en over SuSu MTM wordt tegenwoordig ook niet slecht gesproken.

Idd, ik heb ook niet gezegd dat het slecht is.
ignus est intrare

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #820 Gepost op: 06 december 2006 - 21:12:17
Scuderi is toch meer een goede middenmotor in het segment. Prima voor SuSu MTM maar daarnaast hebben ze ook luxere lijnen welke ze bij Pauw verkopen (RTW overigens). Brioni wordt verkocht bij Soc13ty maar lijkt absoluut niet op het Brioni dat je in Rome vind. Merken voeren wel vaker verschillende (kwaliteits) lijnen. Caruso is ook fused te krijgen.

SuitSupply staat daarentegen wel bekend om veel te winkelen bij fabrikanten maar dat betreft hun RTW collectie. Bij MTM zijn ze redelijk vast dacht ik.

Levertijd van een MTM pak van Scuderi kan wel in 12 dagen bij hun klaar zijn maar ze shippen op vaste data, dat incl. de tijd voor het verzenden maakt de 6 tot 8 weken. Tegenwoordig proberen ze in 4 tot 6 weken te leveren.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #821 Gepost op: 06 december 2006 - 22:31:05
Hoe snel is een pak uit het rek bij SuSu klaar ? Binnen een dag af te halen ofzo?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #822 Gepost op: 06 december 2006 - 22:51:27
Citaat van: "Timothy"
Hoe snel is een pak uit het rek bij SuSu klaar ? Binnen een dag af te halen ofzo?

Afhankelijk wat er allemaal aangepast moet worden en hoeveel tijd de kleermaker heeft. Tailleren en pijpen inkorten ging bijvoorbeeld niet lukken gezien het feit dat zoiets wel iets langer duurt. Alleen pijpjes inkorten kan je in het beste geval in de winkel op wachten.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #823 Gepost op: 06 december 2006 - 22:51:53

Bij mij was het 2 dagen. Woensdagavond geweest en vrijdag na 16 uur ophalen.

Napoleon

• Gast
Reactie #824 Gepost op: 06 december 2006 - 23:55:44
met een beetje geluk zelfde middag nog