Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174667 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #855 Gepost op: 03 januari 2007 - 20:18:46
Citaat van: "Migliore"
Vandaag onder toeziend oog van Vortex een smoking laten weghangen voor verder vermaak werk aanstaande woensdag. Nu te weining tijd om geheel in en uit de kleren te gaan ivm kerstavond!

Smoking
smoking hemd met zwarte knoopjes
mooie zwarte manchetknopjes
strikje...

pics volgen volgende week!!

Vandaag opgehaald!! Hoera.... ziet er allemaal prima uit, behalve het shirt...
Die is heel mooi getailleers behalve op borsthoogte.... daar zit ie veel te krap, dat had zeler 2cm minder gemogen! Ze gaan het herstellen met een nieuw shirt... Dus dat is geen probleem, maar wel een beetje zonde van mijn tijd!!
Waarschijnlijk straks even een bodyshot!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #856 Gepost op: 03 januari 2007 - 21:55:25
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Clay"
bruine schoenen onder navy pak vind ik mooier dan zwart
Mee eens maar zwarte Arca's van Corthay staan er ook goed onder :D

Ander merk mag ook, of vang je daar geen commissie op  :wink:

Argonath

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #857 Gepost op: 17 januari 2007 - 21:37:06
Citaat van: "H_D"
zoals beloofd nog even footootje van vorig week aangeschafte pak. Helaas niet zo'n hele goeie foto; spul zit na her en der wat verbouwen prima. KLeur is navy en voering roze, is niet zo goed te zien op de foto helaas.

Als er SUPER 140 PURE WOOL aan de binnenkant staat hebben we hetzelfde pak gekocht ;)
II

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #858 Gepost op: 18 januari 2007 - 09:39:16
mmm nee volgens mij is die van mij een 110 of 120  :D
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Argonath

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #859 Gepost op: 20 januari 2007 - 16:59:36
Citaat van: "H_D"
mmm nee volgens mij is die van mij een 110 of 120  :D

Binnenkant van mijn SuitSupply pak. Het getal heeft met de kwaliteit van het materiaal te maken, maar kan iemand me daar iets meer over vertellen? Misschien d.m.v een schema ofzo met de laagste en hoogste getallen. Ik kan er maar weinig over vinden namelijk.
II

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #860 Gepost op: 20 januari 2007 - 17:50:54
Hoe lager het getal, hoe minder km draad er uit een kg wol wordt gesponnen (volgens mij is het ook letterlijk de vertaling van het cijfer). Hoe hoger het nummer, hoe fijner de draad dus. Het is niet alleszeggend over de kwaliteit, maar je zou kunnen zeggen dat een 140 een mooiere stof dan de 100 zal zijn. Hoe hoger het getal hoe sneller de stof over het algemeen slijt.

Van waar tot waar de schaal loopt weet ik niet, maar 140 is redelijk hoog.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #861 Gepost op: 20 januari 2007 - 18:37:11
Er zijn ook gewoon sommige mensen die meer houden van minder dunnere stoffen zoals super 100 ipv. super 140 om maar een voorbeeld te noemen
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #862 Gepost op: 20 januari 2007 - 20:45:57
Citaat van: "cheukert"
Er zijn ook gewoon sommige mensen die meer houden van minder dunnere stoffen zoals super 100 ipv. super 140 om maar een voorbeeld te noemen

Het getal slaat op het aantal km draad dat je met één kilo wol kan maken; dus hoe hoger het getal hoe fijner het materiaal ( getal is evenredig met slijtage). Corneliani heeft als enige reeds een Super 180 stof kunnen maken.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #863 Gepost op: 20 januari 2007 - 20:49:50
Citaat van: "NY"
Het getal slaat op het aantal km draad dat je met één kilo wol kan maken; dus hoe hoger het getal hoe fijner het materiaal ( getal is omgekeerd evenredig met slijtage). Corneliani heeft als enige reeds een Super 180 stof kunnen maken.

Het getal is juist evenredig aan de slijtage, immers: hoe hoger het getal, hoe 'hoger' (lees: sneller) de slijtage. Cheukert ontkracht dit ook niet in zijn post. En over die km's draad was in de post daarvoor al gezegd... ;)
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #864 Gepost op: 20 januari 2007 - 20:55:08
Citaat van: "Peer Gynt"
Het getal slaat op het aantal km draad dat je met één kilo wol kan maken; dus hoe hoger het getal hoe fijner het materiaal ( getal is omgekeerd evenredig met slijtage). Corneliani heeft als enige reeds een Super 180 stof kunnen maken.

Het getal is juist evenredig aan de slijtage, immers: hoe hoger het getal, hoe 'hoger' (lees: sneller) de slijtage. Cheukert ontkracht dit ook niet in zijn post. En over die km's draad was in de post daarvoor al gezegd... ;)

Je was me net voor: inderdaad, heb het net aangepast!

Argonath

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #865 Gepost op: 20 januari 2007 - 23:30:10

Je was me net voor: inderdaad, heb het net aangepast!

Ok mensen, dank voor de uitleg.
II

Argonath

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #866 Gepost op: 21 januari 2007 - 15:49:15
Wat ik me trouwens wel afvraag na een beetje rondgekeken te hebben op dit forum is waarom veel mensen zo negatief zijn/waren of SuitSupply. Ik lees veelvuldig dat het 'dozen sjouwers' zijn en niet erg op de hoogte en slechte kwaliteit en dit en dat etc.

Is het zo slecht gesteld met de winkels van SuitSupply of worden hier te hoge eisen gesteld? Ik bedoel, als het je niet aanstaat bij een winkel dan ga je toch ergens anders je spullen kopen? Dat is heel normaal en dat doet iedereen als het ergens niet naar behoren is.

Persoonlijk vind ik SuitSupply een erg goed winkel ( er is hier in Groningen een paar maand geleden een geopend ) en het personeel is erg aardig en verstandig. Er zijn altijd kwalitatief betere winkels natuurlijk, maar SuitSupply maakt het voor veel mensen (lees: studenten) toch wel aantrekkelijker om een pak aan te schaffen. Ik bedoel; we kunnen niet allemaal in een BMW beginnen te rijden nadat we ons rijbewijs hebben gehaald.
II

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #867 Gepost op: 21 januari 2007 - 16:01:50
SuSu wordt helemaal niet zo afgeplast hier hoor. Zeker voor de wat kleinere beurs levert het goede materialen. Volgens mij hebben de nodige SF'ers een pak van SuSu in de kast hangen, RTW of MTM.

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #868 Gepost op: 21 januari 2007 - 16:59:10
ik heb onlangs de suit supply posts nog eens nagepluisd (ik wil binnen niet al te lange tijd een zomers MTM pak bij hen laten maken); waar het aanvankelijk overwegend negatief was, valt dat in latere posts wel mee en zijn er redelijk wat tevreden gebruikers die zich melden.

Ik heb in ieder geval genoeg positieve reacties gezien om m'n 1e maatpak bij hen te gaan laten maken. En natuurlijk valt SuSu niet te vergelijken met het duurdere maatwerk als Caruso e.d., maar ik krijg de indruk dat prijs/kwaliteit verhouding prima is daar.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Argonath

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #869 Gepost op: 21 januari 2007 - 17:18:45
SuSu wordt helemaal niet zo afgeplast hier hoor. Zeker voor de wat kleinere beurs levert het goede materialen. Volgens mij hebben de nodige SF'ers een pak van SuSu in de kast hangen, RTW of MTM.

Ik heb vooral de oudere topics vluchtig doorgelezen en toen (lees: 1,5/2 jaar geleden) waren er veel negatieve uitspraken over, dus wat dat betreft heb je wel gelijk hoor. Ik wilde het alleen ter sprake brengen omdat ik hele goede ervaringen met SuSu heb :)

Op de SuitSupply website staat de winter collectie 2006 nog steeds. Is er trouwens ook een lente collectie of wordt dat direct zomer 2007 genoemd? Ben benieuwd wanneer dat komt.

Mijn zus gaat trouwen in mei en ik heb een lekker dun en comfortabel pak aangeschaft dus lekker zomers op de bruiloft :) We zullen zien wat de zomer brengen gaat!  8)
II