In welk land worden die pakken van Suitsupply gemaakt? de duurdere handgemaakte ongeplakte...
Wanneer deze ook in een lagelonenland worden geproduceerd is SuSu dan wel waardig voor de forum?
Toch mis je mijn punt dan.
Ik zie het verschil als volgt en hou er rekening mee dat ik geen aandelen heb van SuitSupply, er niet werk en ook geen enkele vorm van vergoeding krijg voor wat ik over ze te melden heb.
SuitSupply Cut To The Bone (de maatwerk afdeling dus) is naar mijn mening en inzicht een professionele groep mensen met een kundige kijk op maatwerk waarbij ze een goed product hebben dat voldoende mogelijkheden bied om het aan de drager aan te passen. Meer dan bij confectie mogelijk is. Het is geen bespoke en bij NewTailor kunnen ze ook meer. Gezien het prijsniveau (vanaf 350 euro), het feit dat het volledig ongeplakt is, de stoffen gemaakt zijn van natuurlijke materialen en ze mensen in dienst hebben met voldoende kennis en ervaring met maatwerk maakt het voor de prijs een goed product. Hun productie ligt voornamelijk in Italië (afhankelijk van het gekozen atelier) maar zelfs al zou het in Marokko of andere landen gebeuren is het nog geen schande. Het gaat om de verhouding tot het prijsniveau.
Bedrijven zoals Suits4All, Vendiamo i Vestiti of andere soortgelijke hebben vaak hun productie liggen in landen waar men tegen onmenselijke lonen moeten werken. Daarnaast zijn de pakken vaak gedeeltelijk of geheel geplakt en maakt men gebruik van poly-blends. De prijzen die ze daar dan voor vragen staan niet in verhouding tot wat ze daarvoor bieden en tevens steun je dus de onmenselijke arbeid. Allemaal dingen waar ik me niet bij thuis voel en waarvan
ik vind dat het niets met "Herenkleding voor de ware fijnproevers" te maken heeft. Over de kennis en ervaring van de betrokken mensen kan en zal ik niet oordelen.
Hopelijk helpt dit wat om mijn ideeën duidelijk te maken.