Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166814 keer gelezen)

Entry

• Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #345 Gepost op: 18 januari 2006 - 17:05:04
Heb vanmiddag mijn pak opgehaald en had hem gelijk even gepast. Het verbaasde hoe goed de zijnaden waren ingenomen. Erg strak gesneden...

Ben erg tevreden erover. Foto's volgen...

Aaron

• Gast
Reactie #346 Gepost op: 24 januari 2006 - 14:26:10
Ik ben van plan om in maart een maatpak van Suitsupply aan te schaffen. Als budget heb ik mezelf 750 euro gesteld. Wel inclusief een maatshirt, das en een eventueel pochet.

Zijn de dassen van Suitsupply btw lang, zodat ik een volle knoop kan maken?

Zouden de experts mij wat advies kunnen geven? Zelf zat ik te denken aan een Napolitaans- blauw krijtstreep pak. Wat voor een das en shirt zou hierbij te combineren zijn? De broek wordt sowieso flatfront, inclusief rollende revers en open knoopsgaten en alles moet cut to the bone. Wel wil ik wat extra ruimte bij het boord, zodat de das niet tegen mijn keel gedrukt zit.

Weten jullie of  'manica a camicie'-schouderinzet mogelijk is bij pakken uit het Italiaanse atelier? Dit vind ik erg fraai, maar ik vrees dat Caruso toch een beetje buiten mijn budget valt.

Is het aan te raden om bijvoorbeeld een shirt bij shirtmakers.nl te bestellen ipv suitsupply? Het kost ongeveer evenveel namelijk.

Het pak is bedoeld voor feestjes, etentjes e.d; het mag dus wel een elegante, dandy-achtige uitstraling hebben.  Het wordt btw mijn eerste pak.

Ik heb cognackleurige schoenen van Calzoleria Harris (fatto a mano, Firenze). Daar heb ik 107 dollar voor betaald in Florida, terwijl deze een retailwaarde van 600 dollar hebben  .

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #347 Gepost op: 24 januari 2006 - 19:24:50
Citaat van: "Gnis"
Ik weet dat de 2,5 knoops schaars zijn (over het algemeen twee knoops) maar ik vind ze wel regelmatig.

Waar zit dat halve knoopje eigenlijk??? :wink:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #348 Gepost op: 24 januari 2006 - 19:27:00
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Nexus"
SuSu werkt met paspakken. Paar centimeter erbij in de mouwen, etc.

Dat heb ik me ook laten vertellen. Ben eigenlijk benieuwd of ze standaard ook een knopengulp leveren bij een MTM pak.

Nee, helaas, geen knopengulp!!! :cry:

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #349 Gepost op: 24 januari 2006 - 19:33:57
Citaat van: "thmeky"
De broek wordt sowieso flatfront, inclusief rollende revers en open knoopsgaten en alles moet cut to the bone. Wel wil ik wat extra ruimte bij het boord, zodat de das niet tegen mijn keel gedrukt zit.

Weten jullie of  'manica a camicie'-schouderinzet mogelijk is bij pakken uit het Italiaanse atelier? Dit vind ik erg fraai, maar ik vrees dat Caruso toch een beetje buiten mijn budget valt.

Veel eisen... rollende revers en manica a camicie? Niet mogelijk bij Suit Supply volgens mij. Wordt dus toch doorsparen voor een Caruso ;)

Als je echt cut to the bone wilt zou ik overigens Engelse pakken aanbevelen. Italiaanse pakken vallen wat nonchalanter.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #350 Gepost op: 24 januari 2006 - 19:41:00
Citaat van: "thmeky"
Ik ben van plan om in maart een maatpak van Suitsupply aan te schaffen. Als budget heb ik mezelf 750 euro gesteld. Wel inclusief een maatshirt, das en een eventueel pochet.

Moet net kunnen lukken als je voor een super 100 gaat!

Citaat
Zijn de dassen van Suitsupply btw lang, zodat ik een volle knoop kan maken?

Ze zijn gewoon standaard 148cm niet te duur, maar ook niet echt goede qwaliteit

Citaat
Zouden de experts mij wat advies kunnen geven? Zelf zat ik te denken aan een Napolitaans- blauw krijtstreep pak. Wat voor een das en shirt zou hierbij te combineren zijn? De broek wordt sowieso flatfront, inclusief rollende revers en open knoopsgaten en alles moet cut to the bone. Wel wil ik wat extra ruimte bij het boord, zodat de das niet tegen mijn keel gedrukt zit.

Klinkt goed!

Citaat

'manica a camicie'-schouderinzet  is helaas niet mogelijk!!!

Citaat
Is het aan te raden om bijvoorbeeld een shirt bij shirtmakers.nl te bestellen ipv suitsupply? Het kost ongeveer evenveel namelijk.

Ja!!

Citaat
Het pak is bedoeld voor feestjes, etentjes e.d; het mag dus wel een elegante, dandy-achtige uitstraling hebben.  Het wordt btw mijn eerste pak.

Ik heb cognackleurige schoenen van Calzoleria Harris (fatto a mano, Firenze). Daar heb ik 107 dollar voor betaald in Florida, terwijl deze een retailwaarde van 600 dollar hebben  .

Citaat

Mooie schoenen!! En veel plezier bij SuSu

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #351 Gepost op: 24 januari 2006 - 20:40:57
Waarom wil je eigenlijk direct voor maatwerk gaan? Ik zou eerst ervaring opdoen met RTW met wat kleine aanpassingen. Als je dan eenmaal weet wat je wel en niet plezierig vind zou ik pas voor maatwerk gaan.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #352 Gepost op: 24 januari 2006 - 21:11:34
Citaat van: "Sergio"
Waarom wil je eigenlijk direct voor maatwerk gaan? Ik zou eerst ervaring opdoen met RTW met wat kleine aanpassingen.

Geen slecht punt Sergio
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #353 Gepost op: 25 januari 2006 - 08:44:35
Citaat van: "Camiceria"
Waarom wil je eigenlijk direct voor maatwerk gaan? Ik zou eerst ervaring opdoen met RTW met wat kleine aanpassingen.

Geen slecht punt Sergio

En weer één punt erbij voor Sergio! :wink:

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #354 Gepost op: 25 januari 2006 - 10:06:02
Ja ja I'm on a spree! Ben de tel eigenlijk een beetje kwijt geraakt :lol:

Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #355 Gepost op: 26 januari 2006 - 10:42:01
Gisteren even bij Suit Supply DH geweest voor een pak dat ik wilde passen, hadden ze van een andere vestiging laten komen. (duurde trouwens 2,5 week :? ) Pak was op zich redelijk, maar toch niet genomen omdat de broekspijpen te wijd om m'n bovenbenen zaten. Hier kon wel wat aan gedaan worden, maar slechts in beperkte mate en dan met het risico dat de steekzakken 'bol' zouden gaan staan. Toch maar weer doorsparen voor een MTM of misschien hun maatwerk eens proberen.  :)

Overigens een tip voor degenen die nog een winterpak zoeken; Al hun 'flanels' zijn nu in de aanbieding. Voornoemd pak kostte toen ik het bestelde 248,- en mocht nu zelfs weg voor 148,-  :shock:

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #356 Gepost op: 26 januari 2006 - 11:43:27
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Toch maar weer doorsparen voor een MTM of misschien hun maatwerk eens proberen.  :)

Hun maatwerk = MTM ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #357 Gepost op: 26 januari 2006 - 11:58:05
Ah okee! Op hun site wordt 't in ieder geval als 'maatwerk' aan de man gebracht.  :(

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #358 Gepost op: 26 januari 2006 - 11:59:07
Ah okee! Op hun site wordt 't in ieder geval als 'maatwerk' aan de man gebracht.  :(

Dat komt omdat men met MTM (Made-To-Measure) maatwerk bedoelt.

Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #359 Gepost op: 26 januari 2006 - 12:06:19

Dat komt omdat men met MTM (Made-To-Measure) maatwerk bedoelt.

[-X  Zij spreken nergens van MTM en m.i. wordt in onderstaande tekst maatwerk gesuggereerd.

‘Cut to the Bone’ maatpakken
‘Cut to the Bone’ is de maatwerkafdeling van Suitsupply. Bij onze nieuwe, exclusief op maatwerk gerichte winkel aan de Willemsparkweg in Amsterdam en onze maatwerkafdelingen in Zeist en Maastricht kun je terecht voor op maat gemaakte pakken, jasjes en shirts maar ook broeken, vesten en overjassen van hoge kwaliteit. In onze winkel aan de A4 kun je terecht voor maatshirts. Hier garanderen wij maatwerk gemaakt naar jouw wensen en gesneden op jouw lichaam. Een pak dat vanaf de keuze van de stof tot het uiteindelijke pak uniek voor jou is gemaakt: Cut to the Bone!

Een ‘Cut to the Bone’ maatpak, van een van de mooie en kwalitatieve stoffen die Suitsupply in zijn ‘Cut to the Bone’ collectie heeft, wordt al vanaf 350 Euro speciaal voor jou gemaakt. Dit kan omdat we, net als bij de gewone collectie, direct met de ateliers samenwerken, direct stoffen inkopen en alleen onder ons eigen merk verkopen.

‘Cut to the Bone’ kwaliteit
Een maatpak van Suitsupply wordt volledig op artisanale wijze gemaakt. Dat wil zeggen dat er geen industriële technieken gebruikt worden zoals bijvoorbeeld plakconstructies. Al het binnenwerk, dat bepalend is voor de vorm en het comfort van een pak, is gemaakt van in katoen verwerkt paardenhaar dat volledig met de hand, door middel van rijgsteken, aan de bovenstof wordt bevestigd. Zo krijg je een pak dat zich op natuurlijke wijze om het lichaam vormt: Cut to the Bone!