Ik ben van plan om in maart een maatpak van Suitsupply aan te schaffen. Als budget heb ik mezelf 750 euro gesteld. Wel inclusief een maatshirt, das en een eventueel pochet.
Zijn de dassen van Suitsupply btw lang, zodat ik een volle knoop kan maken?
Zouden de experts mij wat advies kunnen geven? Zelf zat ik te denken aan een Napolitaans- blauw krijtstreep pak. Wat voor een das en shirt zou hierbij te combineren zijn? De broek wordt sowieso flatfront, inclusief rollende revers en open knoopsgaten en alles moet cut to the bone. Wel wil ik wat extra ruimte bij het boord, zodat de das niet tegen mijn keel gedrukt zit.
Weten jullie of 'manica a camicie'-schouderinzet mogelijk is bij pakken uit het Italiaanse atelier? Dit vind ik erg fraai, maar ik vrees dat Caruso toch een beetje buiten mijn budget valt.
Is het aan te raden om bijvoorbeeld een shirt bij shirtmakers.nl te bestellen ipv suitsupply? Het kost ongeveer evenveel namelijk.
Het pak is bedoeld voor feestjes, etentjes e.d; het mag dus wel een elegante, dandy-achtige uitstraling hebben. Het wordt btw mijn eerste pak.
Ik heb cognackleurige schoenen van Calzoleria Harris (fatto a mano, Firenze). Daar heb ik 107 dollar voor betaald in Florida, terwijl deze een retailwaarde van 600 dollar hebben .