Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166796 keer gelezen)

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #285 Gepost op: 15 januari 2006 - 00:04:08
Bedenk wel dat de pakken 350 E kosten ;)

Ik heb wel ooit begrepen dat ze je niet kunnen vertellen welke stoffen er allemaal nu voor de prijs van 350 E gelden. Schijnbaar gaat het andersom; eerst stof kiezen en dan kunnen ze de prijs opzoeken. Maar wellicht dat iemand met SSMTM ervaring hier meer over kan zeggen.

Dus ik weet niet wat de stoffen a 350 E zijn. Overigens niks mis met Super 100. Gewicht (gr/m2) hecht ik persoonlijk meer waarde aan qua indicatie.
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #286 Gepost op: 15 januari 2006 - 00:06:40
Grappig is wel dat het daar nooit duidelijk is wat kan en niet kan en wat het kost.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #287 Gepost op: 15 januari 2006 - 00:09:30
Citaat van: "gusto napolitano"
Grappig is wel dat het daar nooit duidelijk is wat kan en niet kan en wat het kost.

Tegen mij waren ze heel duidelijk: hier liggen 3 stoffenboekjes. Deze kost vanaf dit tot dat etc. Bij elk stofje staat een nummer, dat zoeken ze even op en dan weten ze de prijs.

Kijk het is heel simpel als ik zo'n pak koop laat ik precies op de bon zetten wat ik besteld heb (dus incl alle details). Mocht het pak afwijken mogen ze het houden.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #288 Gepost op: 15 januari 2006 - 00:15:55
OK, dan hebben ze dat inmiddels gelukkig veranderd :). Vroeger (jaartje terug denk ik) wisten ze het iig niet.

SSMTM zijn prima MTM's als je niet te veel wil uitgeven. Daarom zou ik persoonlijk niet veel meer uitgeven dan de basisprijs. Tenzij dat natuurlijk alleen polymix is ;)

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #289 Gepost op: 15 januari 2006 - 13:01:36
mij is verteld dat je 350 euro nooit haalt, je zit er altijd ver boven. Mijn SuSu pak was 600.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #290 Gepost op: 15 januari 2006 - 13:10:58
Citaat van: "Daan"
mij is verteld dat je 350 euro nooit haalt, je zit er altijd ver boven. Mijn SuSu pak was 600.

Waarvoor heb jij dan extra betaald? De prijs zou afhankelijk zijn van de stof (is mij weer verteld).

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #291 Gepost op: 15 januari 2006 - 14:45:33
misschien dat suitsupply denkt dat een pak alleen uit een jasje bestaat, dan klopt die 350 euro wel. Maar de verkoper zei meteen al dat de 'knappe stoffen' allemaal rond de 600 uitkomen. De stoffen boven de s120 liggen daar nog iets boven.
Mijn pak is een s120, en verder weinig 'extras' waar je extra voor betalen moet. Hoornknopen e.d zit allemaal in de prijs in.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #292 Gepost op: 15 januari 2006 - 14:46:49
Citaat van: "Daan"
misschien dat suitsupply denkt dat een pak alleen uit een jasje bestaat, dan klopt die 350 euro wel. Maar de verkoper zei meteen al dat de 'knappe stoffen' allemaal rond de 600 uitkomen. De stoffen boven de s120 liggen daar nog iets boven.
Mijn pak is een s120, en verder weinig 'extras' waar je extra voor betalen moet. Hoornknopen e.d zit allemaal in de prijs in.

Voor die 350 Euro krijg je een compleet pak maar dan geen s120+ stoffen maar s100.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #293 Gepost op: 15 januari 2006 - 14:47:58
Wat is er mis met Super 100? Vind dat er altijd wat te overdreven op die Supers wordt gelet...

Kijk naar hoe de stof voelt. Als je een indicatie wil van de dikte, vraag hoeveel gram per m2 hij is. 320gr is een goede allrounder.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #294 Gepost op: 15 januari 2006 - 14:50:21
Citaat van: "Nexus"
Wat is er mis met Super 100? Vind dat er altijd wat te overdreven op die Supers wordt gelet...

Kijk naar hoe de stof voelt. Als je een indicatie wil van de dikte, vraag hoeveel gram per m2 hij is. 320gr is een goede allrounder.

Helemaal niks mis mee, wil alleen aangeven dat je wel voor 350 euro helemaal klaar bent bij SuSu (dus colbert en pantalon).

Jason

• Gast
Reactie #295 Gepost op: 15 januari 2006 - 14:53:17
Citaat van: "Nexus"

Precies, de engelse kleermaker van het weblog vind super 80 ook goed genoeg. Of zoals ik ooit las:
Citaat
Do not be overly impressed by the ‘Super 100’, ‘Super 130’ etc. designations promoted heavily by the more modern sort of tailor. The number refers to the weave, and the higher the number, the finer the cloth and the higher the price – or so the theory goes. Better to ignore such number worship and look at the cloth in front of you.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #296 Gepost op: 15 januari 2006 - 14:53:39
s100 is toch juist top voor een pak dat je veel gaat dragen? Tenminste lekker stevig :)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #297 Gepost op: 15 januari 2006 - 14:53:44
Precies Vortex... als er gewoon een mooie 350-euro-stof tussenzit zou ik die kiezen...

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #298 Gepost op: 15 januari 2006 - 15:01:03
Dat "Super" is toch ook niet beschermd?

Dus s150 op je pak zetten terwijl het een dikkere stof is mag en kan gewoon.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #299 Gepost op: 15 januari 2006 - 15:16:19
Ja, inderdaad...

Daarnaast zijn er ook voordelen van stevigere stoffen. De drape (in hoeverre je de stof -en dus het pak- vorm kan geven) is gewoon beter dan bij een iel stofje.

Er zijn zat mooie Super 100's. Het moet natuurlijk wel geen schuurpapier zijn ;)