Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166848 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #330 Gepost op: 16 januari 2006 - 22:11:14
Mooi, hebben we eindelijk de essentie waar ik naar zocht. Het heeft dus helemaal niets te maken met gevoel voor de traditie van het rokkostuum maar het is gewoon een brallerige traditie.

Overigens toch niet stiekem even de Van Dale gebruikt he? :wink:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #331 Gepost op: 16 januari 2006 - 22:11:26
Hadden jullie misschien beter niet dit topic kunnen bevuilen met off topic gekissebis  :?
This, madame, is Versailles.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #332 Gepost op: 16 januari 2006 - 22:12:31
Nee, het is een traditie. Niet zo neerbuigend doen met dat 'brallerig'
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #333 Gepost op: 16 januari 2006 - 22:13:39
Citaat van: "Sergio"
Mooi, hebben we eindelijk de essentie waar ik naar zocht. Het heeft dus helemaal niets te maken met gevoel voor de traditie van het rokkostuum maar het is gewoon een brallerige traditie.

Overigens toch niet stiekem even de Van Dale gebruikt he? :wink:

Die essentie was er één post eerder van mij ook al uit te halen. De van Dale is er voor volledig juiste omschrijving inderdaad even bijgehaald. Ik had het zelf niet kort omschreven, en wilde een korte duidelijke post. ;)

En nou stop ik met off topic geneuzel.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Jason

• Gast
Reactie #334 Gepost op: 16 januari 2006 - 22:21:57
Citaat van: "Peer Gynt"
Ik ben niet neerbuigend, probeer niemand lastig te vallen en hecht wel degelijk waarde aan traditie. Ik vind de traditie alleen ver te zoeken als je je daarvoor alleen beperkt tot een bepaald kledingstuk. Als je graag terug grijpt op bepaalde tradities moet je het ook goed doen anders heeft het weinig tot geen zin.

Nogmaals, het is niet de traditie zoals een gala behoort te zijn, maar een traditie zoals studentengala's zijn. Een traditie is niets anders dan een gewoonte die van generatie op generatie is overgebracht. Een studentengala hoort van oudsher in rok.

Sterker nog, ieder gala hoort in rok. Dat is al eeuwenlang zo. Het is hooguit traditie dat studenten gala's organiseren. Brallerig is het zeker niet.

Sheane

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #335 Gepost op: 16 januari 2006 - 22:50:42
Leuke discussie, opzich heb ik geen idee wat de dresscode wordt. Eigenlijk op zoek naar beide, maar ik heb over het algemeen meer Black Tie gelegenheden.

Over een tijdje dan maar es kijken in Den Haag, anders nog eventjes hier rondkijken.
i]Smile, it makes people wonder what you are thinking. [/i]

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #336 Gepost op: 16 januari 2006 - 22:53:04
Citaat van: "Sheane"
Leuke discussie, opzich heb ik geen idee wat de dresscode wordt. Eigenlijk op zoek naar beide, maar ik heb over het algemeen meer Black Tie gelegenheden.

Over een tijdje dan maar es kijken in Den Haag, anders nog eventjes hier rondkijken.

Smokings en rokkostuum hebben ze beide bij SuSu. De laatste meestal alleen op bestelling. In Den Haag hadden ze laatst nog een heel rek vol rokkostuums hangen. Misschien dat je gelukt hebt! Even bellen en je weet het. Succes!

Vanità - modern tailors

Jason

• Gast
Reactie #337 Gepost op: 16 januari 2006 - 23:08:09

Smokings en rokkostuum hebben ze beide bij SuSu. De laatste meestal alleen op bestelling. In Den Haag hadden ze laatst nog een heel rek vol rokkostuums hangen. Misschien dat je gelukt hebt! Even bellen en je weet het. Succes!

Een liefhebber aan het woord?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #338 Gepost op: 16 januari 2006 - 23:10:48
Ik refereerde aan de post van Entry die het had over SuSu in Den Haag voor zoiets. Maar Borrelli maakt ook zeer fraaie smokings. Even bij Oger informeren. Satisfied Jason?

Vanità - modern tailors

Entry

• Bekijk profiel
Reactie #339 Gepost op: 16 januari 2006 - 23:32:50
Ik refereerde aan de post van Entry die het had over SuSu in Den Haag voor zoiets. Maar Borrelli maakt ook zeer fraaie smokings. Even bij Oger informeren. Satisfied Jason?

Ben van plan te kijken naar een full canvas pak.

Trouwnes SuSu heeft op de website weer dat spelletje, waarmee je een 'gratis' pak kan winnen.

Uiteraard kwam je niet verder dan het gratis shirt bij aanschaf van een pak. Is toch mee genomen een leuk shirtje als ik morgen succesvol ben...

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #340 Gepost op: 17 januari 2006 - 08:13:25
Jahoor, eindelijk dan. Het mooiste argument; omdat het traditie is. Heel traditioneel hoor zo'n studentengala...

:lol:

Ben ook student geweest trouwens: op een faculteit waar 90% uit mannen bestond. Heb me echter nooit met "tradities" beziggehouden. Je krijgt een beurs om te studeren. Dus dat gedaan.

Entry

• Bekijk profiel
Reactie #341 Gepost op: 17 januari 2006 - 17:05:09
Vanmiddag mijn eerste full canvas gekocht bij SuSu Den Haag. Het is een navy met zacht roze voering, twee knoops. Zal morgen wat foto's ervan nemen.  

Medewerkers wel oke qua service, beetje slordig misschien. De desbetreffende verkoper moest tot tweemaal de zijnaad innemen, omdat het pak bleef deuken. Na een derde keer zag het er goed uit. Had meteen een overhemd erbij uitgezocht, omdat ik die gratis meekreeg door dat spelletje dat ze op de website hebben. Bij het afrekenen had hij de verkeerde maat meegenomen. Zelf even op gelet, maarja over het algemeen wel tevreden...

De zijnaden worden ingenomen en de pantalon wordt ingekort.  Zou hem eingelijk vrijdag terug krijgen, maar ze belde vanmiddag op dat ik hem kon ophalen.

Ben erg benieuwd hoe de hij is ingenomen...

Jason

• Gast
Reactie #342 Gepost op: 17 januari 2006 - 17:25:10

Ik vroeg me af of je, aangezien je precies weet waar je ze kunt kopen, een liefhebber van rokkostuums bent. :wink:

Sheane

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #343 Gepost op: 17 januari 2006 - 17:59:19
Citaat van: "Entry"
Vanmiddag mijn eerste full canvas gekocht bij SuSu Den Haag. Het is een navy met zacht roze voering, twee knoops. Zal morgen wat foto's ervan nemen.  

Medewerkers wel oke qua service, beetje slordig misschien. De desbetreffende verkoper moest tot tweemaal de zijnaad innemen, omdat het pak bleef deuken. Na een derde keer zag het er goed uit. Had meteen een overhemd erbij uitgezocht, omdat ik die gratis meekreeg door dat spelletje dat ze op de website hebben. Bij het afrekenen had hij de verkeerde maat meegenomen. Zelf even op gelet, maarja over het algemeen wel tevreden...

De zijnaden worden ingenomen en de pantalon wordt ingekort.  Zou hem eingelijk vrijdag terug krijgen, maar ze belde vanmiddag op dat ik hem kon ophalen.

Ben benieuwd naar de foto's ;)
i]Smile, it makes people wonder what you are thinking. [/i]

Jason

• Gast
Reactie #344 Gepost op: 17 januari 2006 - 18:43:19
Citaat van: "Entry"

Ben benieuwd naar de foto's ;)

Ik ben ook benieuwd, vooral naar de pasvorm na het innnemen.