Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166821 keer gelezen)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2100 Gepost op: 27 oktober 2008 - 19:35:28
Oké, dan snapte ik je even verkeerd. Ja, het zou kunnen dat ik er nog uit groei, maar ach, dat is een extra reden om een nieuw pak te kopen ;)

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2101 Gepost op: 28 oktober 2008 - 15:57:22
Waarschijnlijk koop ik nu ook twee pakken erbij, nog even denken over de kleuren.

Twee verschillende grijstinten heb ik al, wellicht een navy.
Style is never out of fashion

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2102 Gepost op: 28 oktober 2008 - 16:00:33
Dan raad ik een pak uit de Napoli-lijn aan. Mooi gelijnd, mooie Napolitaanse snit en fris. Mooie stoffen, zeker voor 229€.

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2103 Gepost op: 29 oktober 2008 - 23:57:23
Gisteren weer een mtm sessie gehad bij SuSu Rotterdam. Zoals altijd weer goed geholpen!
In de bestelling staat een blauw 2-knoops (kleine pinpoint) jasje met opgestikte zakken en doorgeputte revers. Rode voering en bruine knopen. Voor 270,- geen slechte deal!

Het enige waar ik achter kwam was dat je alleen via het Italiaanse atelier peaked lapels kan kiezen voor je jasje. Nou was ik deze optie gelukkig niet voor het blauwe jasje van plan, jammer is het wel voor vervolg mtm orders. Opdrachten via het Italiaanse atelier zijn toch snel 300,- duurder.

A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2104 Gepost op: 30 oktober 2008 - 10:22:42
Gisteren bij Suitsupply twee pakken uit de Napoli-lijn gekocht voor EUR 199,- per stuk. Prima aanbieding, Suitsupply redt bankiers!
Style is never out of fashion

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2105 Gepost op: 31 oktober 2008 - 11:35:50
Suit Supply heeft gisteren de jas waar ik al 3 weken op wacht gisteren binnen gekregen en, je raadt het nooit..., meteen weer aan iemand anders verkocht. Top. :(
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2106 Gepost op: 31 oktober 2008 - 11:37:29
Citaat
Suit Supply heeft gisteren de jas waar ik al 3 weken op wacht gisteren binnen gekregen en, je raadt het nooit..., meteen weer aan iemand anders verkocht. Top.

Wat een stelletje...

Wat voor soort jas was het Timothy?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2107 Gepost op: 31 oktober 2008 - 12:05:02
Wat een stelletje...

Wat voor soort jas was het Timothy?

Wool/Cashmere overcoat... antraciet.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2108 Gepost op: 31 oktober 2008 - 12:11:04
Wool/Cashmere overcoat... antraciet.
En nu? Laten ze er nog eentje overkomen?
This, madame, is Versailles.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2109 Gepost op: 01 november 2008 - 10:22:38
En nu? Laten ze er nog eentje overkomen?

Is wel de bedoeling... ze bellen en ik word op een 'gepaste' wijze gecompenseerd, whatever that may mean...

Bketting

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2110 Gepost op: 01 november 2008 - 12:09:44
Waarschijnlijk een dasje
The key to being happy in the future is staying happy today.

Seheer

• Bekijk profiel
Reactie #2111 Gepost op: 10 november 2008 - 16:02:49
Iets minder dan 2 maanden geleden heb ik voor het eerst een mtm pak besteld bij SuSu in Amsterdam. Dit wordt na mijn -duidelijk-gevalletje-1e pak- mijn eerste echte pak :-). Ik heb duidelijk gemaakt dat ik nog niet heel erg veel van pakken af weet, maar mezelf zo goed mogelijk voorbereid had. Ik kwam dan ook dankzij stijlforum met een waslijst aan genoteerde vragen/opties aanzetten. Buiten dat ik al wel daardoor een beeld had gevormd van wat ik wel en niet wilde, wist ik van tevoren natuurlijk niet precies wat er mogelijk was of misschien al standaard was. Sommige punten op mijn huiswerk papiertje wilde ik graag bespreken met de verkoper om voor mezelf een beter overwogen keuze te kunnen maken.

Hier heeft deze mij uitstekend mee geholpen en hij liet dan ook merken dat hij het plezierig werken vond met iemand die zich goed voorbereid had (ongeacht of diegene nog niet uit was over sommige dingen).

Het is uiteindelijk een 'S130' pak met een egale kleur tussen midden grijs en antraciet in geworden. Ik heb gekozen voor een italiaanse snit, 2-knoops, flat front (standaard), doorgeputte revers (standaard) en nog veel meer opties die standaard bleken te zijn. Voor de knopen heb ik een heel donkere kleur gekozen zodat het minder opvalt dat deze van plastic oid zijn  \:D/. De binnenvoering is paarsachtige beige en de broekspijpen zijn op -ik geloof- (maximaal) 19,5cm gemaakt.

Aangezien ik vrij hoge sleutelbeenderen heb heeft een jasje bij mij altijd de neiging iets van mijn schouder af te zakken waardoor de revers wat open gaan staan. Om dit te voorkomen heeft de verkoper het pak heel iets te breed gelaten, waardoor de revers wel mooi over mijn borst heen lopen. Verder heb ik de sluitingknoop op mijn taille laten plaatsen, de mouwinzet verhoogd zodat hij meer in mijn oksel valt, wat tevens beide ook zou zorgen voor minder plooivorming. Deze ontstond in eerste instantie doordat er bij mij een groot verschil zit tussen mijn (smalle) taille en (wat bredere) schouders. Hierdoor kon ik ook geen pak uit het rek aan (vervelend! :x tips iemand?).

Verder hebben ze de mouwen bij mijn bovenarmen iets versmald en de lengte van de mouwen iets moeten verlengen met wat standaard is.

Op het jasje heb ik klepzakken en de broek heeft openstaande steekzakken.

Vorige week kwam het pak binnen, wat 2 weken eerder was dan verwacht! Blij verheugd kon ik dezelfde dag nog langs komen als ze belden. Ik trok het pak aan en...

](*,)

...de iets te brede schouders zien er onnatuurlijk uit! Het over-accentueerde de lijn van mijn bovenlichaam. Bovendien moesten de mouwen toch echt nog iets hoger ingezet worden. Na enig overleg besloten ze dat het het beste was dat ze een nieuw jasje voor me maakten, wat nu weer 6 weken gaat duren. De verkoper, ditmaal Atilla, heeft opnieuw de maten opgenomen en opgestuurd. Ook heb ik de binnenvoering laten veranderen in blauw, die beige achtige kleur was toch echt te saai. De broek zat na wat kleine basin aanpassingen perfect en valt mooi op mijn schoenen. Ik kreeg de broek en ook het jasje toch alvast mee, zodat ik in ieder geval iets had voor in de tussen tijd. Vind ik erg netjes van ze!

Verder wederom heel goed geholpen en denk (hoop) dat ik zeer tevreden zal zijn over het resultaat. Ik was in eerste instantie ook wel een beetje bang dat het samen met de Santoni's (7552) die ik gekocht heb een beetje teveel kijk-mij zou staan, maar dit is totaal niet het geval.
Laatst bewerkt op: 10 november 2008 - 19:39:43 door Seheer

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2112 Gepost op: 10 november 2008 - 16:10:17
Mooi verslag, Seheer. Ik hoop dat het volgende jasje helemaal goed is. Foto's zijn natuurlijk welkom.
En dan snel weer een nieuw pak bestellen, want je moet toch een beetje voorzichtig zijn met een S150-stofje.

Seheer

• Bekijk profiel
Reactie #2113 Gepost op: 10 november 2008 - 16:14:17
Zou ik heel graag willen, maar op de een of andere manier werken RTW pakken echt niet voor me en MtM is eigenlijk te duur (studeer nog)... Ik dacht toch niet dat ik zo een apart figuur heb. Ik moet misschien minder gaan zwemmen ...

*EDIT*

Ik maak binnenkort wel even foto's van hoe het er nu uit ziet!
Laatst bewerkt op: 10 november 2008 - 16:16:39 door Seheer

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2114 Gepost op: 10 november 2008 - 19:18:52
Oef, S150 als student. Dat is enigsinds zonde als het het enige pak is.