Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174579 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #1500 Gepost op: 20 februari 2008 - 12:54:20
Citaat van: "Fay"
Ik heb zelf 4 jaar bij Suitsupply gewerkt in meerdere functies en op het einde op een hoog niveau binnen de organisatie en ik kan je vertellen dat er veel onderzoek is gedaan naar dit soort zaken. Klanten, met name oudere klanten, stellen het op prijs als iemand wat meer "levenswijsheid" uitstraalt in plaats van enthousiasme. Ik was zelf 20 toen ik bij SuSu begon maar ik heb altijd het geluk gehad dat ik er wat ouder uitzie. Maar in het algemeen scoren de oudere verkopers toch beter.

Gezien het succes van SuSu denk ik dat ze het bij het juiste eind hebben.

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1501 Gepost op: 20 februari 2008 - 13:52:23
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Ik heb zelf 4 jaar bij Suitsupply gewerkt in meerdere functies en op het einde op een hoog niveau binnen de organisatie en ik kan je vertellen dat er veel onderzoek is gedaan naar dit soort zaken. Klanten, met name oudere klanten, stellen het op prijs als iemand wat meer "levenswijsheid" uitstraalt in plaats van enthousiasme. Ik was zelf 20 toen ik bij SuSu begon maar ik heb altijd het geluk gehad dat ik er wat ouder uitzie. Maar in het algemeen scoren de oudere verkopers toch beter.

Gezien het succes van SuSu denk ik dat ze het bij het juiste eind hebben.

Dat ligt natuurlijk niet alleen daaraan, eigenlijk verkoopt het product van SuSu "zichzelf". Het idee en de hele positionering van het merk zijn gewoon erg goed.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1502 Gepost op: 20 februari 2008 - 14:09:17
Uiteraard :wink:

Michael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1503 Gepost op: 20 februari 2008 - 15:22:53
Citaat van: "Bogart"
Michael komt nooit bij SuSu. 8)

Gelukig niet!

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1504 Gepost op: 20 februari 2008 - 15:37:32
Ach ik ben bij de A4 prima geholpen door een wat jongere Suit Supplyer, maar in A'dam bijvoorbeeld werd ik door een jongen geholpen die er niet zo heel veel verstand van had volgens mij, hij vond bijvoorbeeld dat hoe ik aangaf dat de broek moest zitten niet kon. Dit was veeel te kort, terwijl zijn broek een maat te groot was en te lang. De jongen bij SuSu A4 echter vond het mooi en zei dat het ook zijn keuze zou zijn (hoewel hij een hoogwater broek aan had) ;)

Kortom het maakt niet uit hoe oud je bent, als je maar capabel bent.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1505 Gepost op: 20 februari 2008 - 15:42:58
Er zullen ook veel mensen kopen met een minimale kennis van zaken. Zij zullen eerder vertrouwen op iemand met veel ervaring dan op iemand die net komt kijken. Al zegt dit natuurlijk niets over de kwaliteiten en de kennis van deze persoon.

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1506 Gepost op: 20 februari 2008 - 16:17:45
Citaat van: "Timothy"
Ach ik ben bij de A4 prima geholpen door een wat jongere Suit Supplyer, maar in A'dam bijvoorbeeld werd ik door een jongen geholpen die er niet zo heel veel verstand van had volgens mij, hij vond bijvoorbeeld dat hoe ik aangaf dat de broek moest zitten niet kon. Dit was veeel te kort, terwijl zijn broek een maat te groot was en te lang. De jongen bij SuSu A4 echter vond het mooi en zei dat het ook zijn keuze zou zijn (hoewel hij een hoogwater broek aan had) ;)

Kortom het maakt niet uit hoe oud je bent, als je maar capabel bent.

Het blijkt dus dat mensen die kwaliteit onbewust toedichten aan oudere verkopers. Hetgeen dus niet wil zeggen dat jongere verkopers niet capabel kunnen zijn. Ik werk nog steeds af en toe voor de lol in een kledingzaak, veel exclusiever dan SuSu, en daar werkt het precies hetzelfde. Mensen kiezen, als ze voor een pak of duurder kledingstuk komen, sneller voor een oudere verkoper omdat ze denken dat die meer verstand van zaken hebben.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1507 Gepost op: 20 februari 2008 - 16:39:12
En dat is niet alleen in de mode zo.

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1508 Gepost op: 20 februari 2008 - 16:57:52
Zelfs bij tandartsen?  :D

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1509 Gepost op: 20 februari 2008 - 17:04:55
Juist in de medische wereld

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1510 Gepost op: 20 februari 2008 - 19:33:55
Die vooroordelen van mensen zijn echt zielig. :lol:
This, madame, is Versailles.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1511 Gepost op: 20 februari 2008 - 20:47:37
Citaat van: "Rogier"
Ach, in de 'Grote-Mensen-wereld' krijg je er nu eenmaal dagelijks mee te maken, dus ik begrijp SuSu wel.

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #1512 Gepost op: 20 februari 2008 - 20:49:20
ik heb daar ook wel 'last' van hoor. Ben natuurlijk nog een jong ventje dus trek over het algemeen een wat jongere klandizie.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1513 Gepost op: 20 februari 2008 - 21:53:26
Citaat van: "paulbrussel"
Citaat van: "Rogier"
Ach, in de 'Grote-Mensen-wereld' krijg je er nu eenmaal dagelijks mee te maken, dus ik begrijp SuSu wel.

Ik snap het ook wel, maar het is wel zielig.
This, madame, is Versailles.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1514 Gepost op: 22 februari 2008 - 23:56:37
Heb zelf ook ooit gesolliciteerd bij SuSu, maar afgewezen vanwege een te jonge uitstraling. De gast die ze uiteindelijk hadden aangenomen was iemand die twee dagen eerder z'n eerste pak daar had gekocht, maar wel een paar jaar ouder was dan ik.. (vestiging Tilburg). Ik weet niet hoe goed de interne opleiding is bij SuSu, maar bij sommige verkopers heb ik dus echt twijfels over wat ze weten over kleding.

OVerigens, toen ik een paar maanden geleden in 's Hertogenbosch met een vriend in de SuSu was en hem adviseerde over een pak vroeg de verkoper of ik "ook in de confectie zat" en laatst in Maastricht toen ik m'n pa hielp met iets uit te zoeken werd ik er ook op geattendeerd dat ze nog mensen zochten.

Op zich zou ik wel in een goede herenzaak willen werken, maar puur als hobby voor in het weekend ofzo. Heb doordeweeks naast m'n studie al een baantje dat een stukje beter betaalt dan verkoper.