Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729213 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1950 Gepost op: 27 februari 2015 - 13:38:40
Ja, houdt dat? Welke lijm precies?

Edit: deze, denk ik?

http://www.bison.nl/nl-nl/producten/642-bison-kit/product/2279-bison-tix/
Laatst bewerkt op: 27 februari 2015 - 13:46:48 door NOBD

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1951 Gepost op: 27 februari 2015 - 14:14:05
Die bedoel ik idd. Zou moeten houden.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1952 Gepost op: 27 februari 2015 - 14:27:52
Thx. Pattex heeft ook zoiets:

http://www.pattex.nl/nl/producten/speciallijmen/special-schoen.html

De moeite van het proberen waard.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1953 Gepost op: 03 april 2015 - 16:37:55
Iemand die z'n Crocketts wel eens naar C&J heeft verstuurd voor een verzoling? (en toevallig ook ervaring heeft met Kalf) Ik weet dat Kalf heel goed werk levert, maar ben even benieuwd naar het verschil tussen die twee. Heb een paar dat er bijna doorheen is.

- was C&J de meerprijs waard?
- hoe lang duurde het?
- is er een verschil in de wijze van verzolen en zie je dat in het resultaat? Meen een keer gelezen te hebben dat C&J op de juiste leest verzoold.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1954 Gepost op: 03 april 2015 - 17:06:08
Zelf geen ervaring, maar van wat ik gelezen heb gebeurt het verzolen bij C&J inderdaad op de originele leest. Met daarbij het gevolg dat je de schoenen weer opnieuw in moet lopen. Nu zal dat bij de een een sneller proces zijn dan bij de ander natuurlijk.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1955 Gepost op: 03 april 2015 - 17:10:28
Thx. Pattex heeft ook zoiets:

http://www.pattex.nl/nl/producten/speciallijmen/special-schoen.html

De moeite van het proberen waard.

histoacryl. 3 tubes voor een euro ofzo bij blokker. ik lijm er ook mensenleer mee.
live and let die

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1956 Gepost op: 03 april 2015 - 17:19:52
Hm, Dainite rechtstreeks op de voet... Less is more.

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1957 Gepost op: 03 april 2015 - 22:28:36
Zelf geen ervaring, maar van wat ik gelezen heb gebeurt het verzolen bij C&J inderdaad op de originele leest. Met daarbij het gevolg dat je de schoenen weer opnieuw in moet lopen. Nu zal dat bij de een een sneller proces zijn dan bij de ander natuurlijk.

Één keertje gedaan. Alweer even geleden, via Zwartjes. Duurde erg lang, was erg duur, maar wel netjes gedaan. Van dat opnieuw inlopen weinig gemerkt. Geen ervaring met verzolen door Nils Kalf, behalve al m'n steeltips, maar wat ik ervan gezien heb, zag er allemaal keurig uit, en volgens mij voor veel minder geld.

Charlie

• Gast
Reactie #1958 Gepost op: 04 april 2015 - 01:26:59
Iemand die z'n Crocketts wel eens naar C&J heeft verstuurd voor een verzoling? (en toevallig ook ervaring heeft met Kalf) Ik weet dat Kalf heel goed werk levert, maar ben even benieuwd naar het verschil tussen die twee. Heb een paar dat er bijna doorheen is.

- was C&J de meerprijs waard?
- hoe lang duurde het?
- is er een verschil in de wijze van verzolen en zie je dat in het resultaat? Meen een keer gelezen te hebben dat C&J op de juiste leest verzoold.

Ja, hiero. Is al weer een tijd geleden. Ik was in de veronderstelling dat zoiets natuurlijk een grote meerwaarde zou hebben, maar dat valt alles behalve mee. Ze doen dan herleesten, nieuwe kurk erin, opnieuw stikken, nieuwe zool uiteraard en het binnenwerk wordt gecontroleerd. Duurt ongeveer een maand of twee en kostte destijds iets van €180, exclusief verzendkosten. Je moet natuurlijk zelf weten of je ze bij C&J wilt laten fixen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet de moeite waard vond omdat Kalf eveneens uitstekend werk levert en sneller is (een weekje tot twee). Bij Kalf ben je bovendien een fractie van de kosten kwijt; zo'n €110 voor een reguliere verzoling en voor Dainite slechts €80. Voordeel is dat C&J ze even mooi poetst, dat dan weer wel.

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1959 Gepost op: 04 april 2015 - 08:17:14
Heb van de week nog een paar suede loafers bij em opgehaald, moesten steeltips onder. Kreeg ik keurig opgeruwd, afgebrand, ingesprayd en met bijgewerkte zoolranden terug. Voor krap twee tientjes. Ik zou ook lekker naar Nils Kalf gaan.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #1960 Gepost op: 04 april 2015 - 13:15:45
Het verhaal van Charlie geeft het verschil aan. NK verzoolt, C&J vernieuwt de gehele onderkant. Vandaar het prijsverschil, en gezien de logistiek (1 man tov 1 fabriek), ook het tijdsverschil.

Lijkt mij dat verzolen uitstekend voldoet, en dat je wellicht, als dat zou kunnen, bij schoenen die een fantastisch patina hebben gekregen, eens in de 20 jaar, als je het waard vindt, de C&J vernieuwing laat uitvoeren. Maar dat gaat niet...want C&J accepteert alleen schoenen die nog niet door een derde verzoold zijn...

Nils dus - perfect werk, uitstekende afwerking (en een aardige vent qua gunfactor).

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1961 Gepost op: 04 april 2015 - 14:32:55
Nils dus - perfect werk, uitstekende afwerking (en een aardige vent qua gunfactor).

Dit.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1962 Gepost op: 04 april 2015 - 14:44:37
Bedankt heren.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Charlie

• Gast
Reactie #1963 Gepost op: 04 april 2015 - 17:05:24
Het verhaal van Charlie geeft het verschil aan. NK verzoolt, C&J vernieuwt de gehele onderkant. Vandaar het prijsverschil, en gezien de logistiek (1 man tov 1 fabriek), ook het tijdsverschil.

Lijkt mij dat verzolen uitstekend voldoet, en dat je wellicht, als dat zou kunnen, bij schoenen die een fantastisch patina hebben gekregen, eens in de 20 jaar, als je het waard vindt, de C&J vernieuwing laat uitvoeren. Maar dat gaat niet...want C&J accepteert alleen schoenen die nog niet door een derde verzoold zijn...

Bovendien brengt Nils ook gewoon opnieuw kurk aan, etc.

ronl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1964 Gepost op: 15 april 2015 - 08:40:55
Dan vind ik het bij Cheaney al met al toch meevallen 90 Pond.
http://www.cheaney.co.uk/refurbishment.php