Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729204 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1890 Gepost op: 02 juli 2014 - 20:55:25
Kom er maar in, Laurens.

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1891 Gepost op: 02 juli 2014 - 20:55:33
Ik zie net het bericht van Velponi, dat is het hoogwaarschijnlijk.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1892 Gepost op: 03 juli 2014 - 10:40:37
Slijten wel beduidend sneller. Makkelijker te bewerken ook waarschijnlijk.

Zou het wel stoer vinden als je steeltips onder je cp's liet zetten.

die kans is klein velp.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1893 Gepost op: 03 juli 2014 - 10:46:41
Daarom had je dus dat tweede paar moeten kopen!

Charlie

• Gast
Reactie #1894 Gepost op: 23 juli 2014 - 12:26:25
Dainite zooltjes eronder door Kalf voor €123. Normaal kost het dainite onderwerk €78, maar er moest een tussenzool ondergezet worden voor €32 omdat ze zool dus versleten was.

Voor:

Na:

Op SF.net zei men over dainite:

Citaat
The purpose of the Dainite sole is to offer comfort, traction and, durability while keeping moisture out. The sole accomplishes this without compromising the elegant, classic look of a dress shoe.

Daar ben ik het volledig mee eens. Tot nu toe heb ik nog nooit gehoord dat iemand van dainite naar leer terug wil. Akkoord, leer ziet er inderdaad aan de onderkant mooier uit, maar aan de zijkant en bovenkant is er totaal geen verschil (zie plaatjes). De duurzaamheid en versitaliteit van dainite kun je niet evenaren. Ik denk dat ik dainite op al mijn schoenen zal laten zetten wanneer ze toe zijn aan een verzoling.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1895 Gepost op: 23 juli 2014 - 13:21:49
Leuk, een loafer voor in de sneeuw.

Ik zou zelf dainite alleen nemen onder boots en/of echt winterschoeisel. Praktisch of niet, het ziet er gewoon niet uit. Je ziet de zool natuurlijk ook (deels) als je loopt en als je zit, en het voelt anders. No way dat het 'nauwelijks opvalt'.

Het argument 'het zit alleen aan de onderkant en het is wel zo praktisch' klinkt een beetje alsof je ook een quartz-horloge als daily wearer zou overwegen als het merkje maar goed is.... oh wacht.  :)

Charlie

• Gast
Reactie #1896 Gepost op: 23 juli 2014 - 14:13:08
Hehe, ieder zo zijn ding Ramone. Ik vind het qua comfort overigens erg prettig, ik merk nauwelijks iets van de ondergrond waarop ik loop. Ik ben ook wel blij dat dainite langer mee gaat dan leer. Daarmee bespaar ik weer kosten en gaat de schoen ook langer mee. Dat vind ik toch wel een voordeel van dainite.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1897 Gepost op: 23 juli 2014 - 14:15:21
Hmm, milde reactie, balen  ;)

Ik heb dainite onder een paar Santoni-boots. Dat het comfortabel en praktisch is, kan ik zeker beamen. Maar kan me niet voorstellen dat ik het ooit onder een 'office-shoe' zou laten plaatsen, tenzij bijvoorbeeld een paar dat ik speciaal in de winter zou gebruiken.

Uiteraard wel weer mooi gedaan door Kalf.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #1898 Gepost op: 23 juli 2014 - 14:19:13
Kun je nooit je voeten op je bureau leggen :thumbsdown:
The man with style, is the man who can smile

VonL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1899 Gepost op: 23 juli 2014 - 20:53:26
Kun je nooit je voeten op je bureau leggen :thumbsdown:
En het ademt minder goed dan leer, zo'n plastic zool  :thumbsdown: Wel netjes gedaan! Zo lang je niet loopt zie je er niks van  :thumbsup:

Juul

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1900 Gepost op: 24 juli 2014 - 09:53:13
Erg mooi gedaan. Ben zelf ook fan van rubberen zolen, of anders gezegd: minder fan van leren zolen. Het beste van beide werelden vind ik een York of Tomir zool (weet niet of dat de gebruikelijke naam is, maar Carmina gebruikt deze benamingen).

guest45

• Gast
Reactie #1901 Gepost op: 24 juli 2014 - 14:20:59
En het ademt minder goed dan leer, zo'n plastic zool  :thumbsdown: Wel netjes gedaan! Zo lang je niet loopt zie je er niks van  :thumbsup:
Warmte stijgt. Schoenen ademen niet/nauwelijks door de zool. Ook met een lederen zool zit de kurklaag met lijm in de weg in de weg van het ademend vermogen van de zool. Geox commercials met een korreltje zout nemen.

Charlie

• Gast
Reactie #1902 Gepost op: 24 juli 2014 - 20:25:24
Warmte stijgt. Schoenen ademen niet/nauwelijks door de zool. Ook met een lederen zool zit de kurklaag met lijm in de weg in de weg van het ademend vermogen van de zool. Geox commercials met een korreltje zout nemen.

QFT.

VonL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1903 Gepost op: 24 juli 2014 - 21:16:17
Wat is Geox? Ik zit zelf vooral, zoals een paar posts hierboven beschreven, met de voeten op het bureau. Schijnt ook beter voor de doorbloeding te zijn. Maar misschien is dat ook een bakerpraatje.

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1904 Gepost op: 07 augustus 2014 - 17:40:55
Vond dit adresje op de prairie..

Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief