Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729210 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1905 Gepost op: 07 augustus 2014 - 18:03:22
Cool.

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #1906 Gepost op: 06 september 2014 - 10:36:23
Nils Kalf in VK magazine 06-09-2014

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1907 Gepost op: 06 september 2014 - 12:35:37
Kort en duidelijk, hoewel de Volkskrant best mocht vermelden dat de man inmiddels een autoriteit is.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1908 Gepost op: 06 september 2014 - 13:55:13
Goede wijn behoeft geen krans.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1909 Gepost op: 06 september 2014 - 14:37:10
Duiding kan geen kwaad.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1910 Gepost op: 06 september 2014 - 14:51:32
Jij lijkt een advertorial te willen.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1911 Gepost op: 06 september 2014 - 14:53:21
Prima NOBD.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1912 Gepost op: 06 september 2014 - 14:54:54
Best een idee. Paar flessen whisky erbij.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1913 Gepost op: 06 september 2014 - 15:00:29
: )

Maar het stukje maakt deel uit van het artikel 'Goeie mannetjes'. Heb je toch nog je duiding.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1914 Gepost op: 06 september 2014 - 16:22:37
Duiding. Kutwoord.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #1915 Gepost op: 06 september 2014 - 18:37:06
Iemand ervaring met zijn schoenen? Prijsniveau?

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1916 Gepost op: 06 september 2014 - 18:44:10
Staan globale prijzen op de site vanaf €600,- volgens mij.

Mr. Pitt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1917 Gepost op: 11 oktober 2014 - 19:08:36
Dainite zooltjes eronder door Kalf voor €123. Normaal kost het dainite onderwerk €78, maar er moest een tussenzool ondergezet worden voor €32 omdat ze zool dus versleten was.

Voor:

Na:

Op SF.net zei men over dainite:

Daar ben ik het volledig mee eens. Tot nu toe heb ik nog nooit gehoord dat iemand van dainite naar leer terug wil. Akkoord, leer ziet er inderdaad aan de onderkant mooier uit, maar aan de zijkant en bovenkant is er totaal geen verschil (zie plaatjes). De duurzaamheid en versitaliteit van dainite kun je niet evenaren. Ik denk dat ik dainite op al mijn schoenen zal laten zetten wanneer ze toe zijn aan een verzoling.

Charlie, wat mij betreft hebben leer en dainite hun eigen functionaliteit. Ik ben wel fan van allebei, leer voor op kantoor, dainite voor regen/sneeuw en ‘veeleisende’ wandelingen.

Volgens mij is er namelijk wel degelijk een verschil, ook van de zijkant. Bij een dainite zool heb je altijd een tussenzool nodig, terwijl een leren zool direct aan de rand vastgenaaid wordt. Door de tussenzool, die een mm of 3-4 is, en de dikkere dainite zool, heb je toch een veel plomper geheel.

Een tijd terug zag ik in de factory shop van C&J in Northampton een mooie ongevoerde zomerschoen met dainite zool. Wat me opviel was de elegantie. Toen ik beter keek, zag ik dat de tussenzool ontbrak, of in elk geval niet zichtbaar was. Toen mijn C&J Rosemore’s dan ook toe waren aan een verzoling, en ik dainite wilde ipv leer (omdat ik 3 andere zwarte leren schoenen heb, en een goede schoen nodig had voor regen/sneeuw) vroeg ik bij Koko’s shoe repairs (noord London, doet ook reparaties voor C&J en steeltips voor EG) of zij de tussenzool achterwege konden laten. Dat bleek niet mogelijk, omdat die wel nodig is voor het vastnaaien van de dainite, maar hij kon wel de tussenzool zo afschuren en taps laten toelopen dat het vanaf de zijkant niet meer zichtbaar is. Dus een goede tussenweg, met de voordelen van een dainite zool, maar met zoveel mogelijk elegantie. Zie de foto’s voor een vergelijk.

C&J Tetbury met originele dainite zool. Zichtbaar is de rand, tussenzool en dainite zool.

C&J Rosemore, recent verzoold. Zichtbaar is alleen de rand en dainite zool. Tussenzool is wel aanwezig.

Dus wellicht een tip voor komende reparaties. Alhoewel ik hoop dat je een leren zool niet helemaal afzweert, omdat niets het haalt bij de elegantie van een leren onderwerk.

Charlie

• Gast
Reactie #1918 Gepost op: 11 oktober 2014 - 19:30:57
Voor zover ik begrepen heb, moest ik juist meer betalen bij Kalf omdat hij er een nieuwe tussenzool onder moest zetten. Als dit niet het geval geweest zou zijn, dan had hij de originele tussenzool gebruikt. Hoe zit dat dan? Blijkbaar zat er bij mijn C&J dus wel een tussenzool in bij de normale leren zool die er standaard onder zat...

Ik zie overigens vrij weinig verschil in lompheid nu er een dainite zool onder zit. Ziet er wat mij betreft net zo elegant uit.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1919 Gepost op: 11 oktober 2014 - 19:45:21
Ik vind leer oneindig veel cooler.
live and let die