Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (731054 keer gelezen)

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #2745 Gepost op: 24 december 2025 - 14:09:52
 quote author=carpe diem link=topic=819.msg994157#msg994157 date=1766581480]
Je moet je toch ergens druk over maken
[/quote]

:)

RJ

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2746 Gepost op: 24 december 2025 - 14:40:06
Ik snap de kritiek wel hoor, het is allesbehalve netjes

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2747 Gepost op: 24 december 2025 - 15:09:06
Ik snap de kritiek wel hoor, het is allesbehalve netjes

Eens. Je verwacht dit bij de eerste de beste schoenmaker. Gewoon slordig werk.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2748 Gepost op: 24 december 2025 - 21:53:34
Wat betreft de kwaliteit van de embouts klopt dat inderdaad, maar die zijn ook €50,- duurder dan de embouts van Stefano Schoenen.
De schoenmaker uit Amsterdam waar ik het in mijn bericht over had, levert echter heel ander werk, en dat was ook het niveau dat ik van deze mensen had verwacht.
Maar goed, ik maak me er verder niet druk om en ga de schoenen met veel plezier dragen
Stadionweg bedoel je denk ik? Tja. Over het algemeen prima, maar heb daar ook eens een mindere ervaring gehad… Danny blijft de beste en ik mis Nils Kalf.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2749 Gepost op: 25 december 2025 - 00:54:56
Zijn toch slopers van vloeren die dingen.
Klopt. Ik wil ze zeker niet op mijn houten vloer hebben.

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2750 Gepost op: 25 december 2025 - 08:18:46
Stadionweg bedoel je denk ik? Tja. Over het algemeen prima, maar heb daar ook eens een mindere ervaring gehad… Danny blijft de beste en ik mis Nils Kalf.

Ja, dat klopt inderdaad, Stadionweg. Met betrekking tot embouts heb ik daar goede ervaringen, maar de verdere kwalificaties van de schoenmaker kan ik niet goed beoordelen. Met Danny heb ik zelf geen ervaring; wel met de schoenmaker in de Utrechtsestraat. Die levert ook goed werk.

Wat Niels Kalf betreft, in het begin deed hij inderdaad goed werk, maar de laatste tijd ging het minder. Op het forum gaven meerdere mensen ook aan niet tevreden te zijn over zijn werk. Mogelijk had dat mee te maken dat hij  al ziek was en het werk werd overgenomen door zijn vrouwelijke collega

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2751 Gepost op: 25 december 2025 - 10:08:23
Ja, dat klopt inderdaad, Stadionweg. Met betrekking tot embouts heb ik daar goede ervaringen, maar de verdere kwalificaties van de schoenmaker kan ik niet goed beoordelen. Met Danny heb ik zelf geen ervaring; wel met de schoenmaker in de Utrechtsestraat. Die levert ook goed werk.

Wat Niels Kalf betreft, in het begin deed hij inderdaad goed werk, maar de laatste tijd ging het minder. Op het forum gaven meerdere mensen ook aan niet tevreden te zijn over zijn werk. Mogelijk had dat mee te maken dat hij  al ziek was en het werk werd overgenomen door zijn vrouwelijke collega
Ik denk dat echte vakmensen ermee stoppen ivm leeftijd of te weinig klanten. Vertrouw niemand meer met mijn echt dure schoenen, saint crispins gaat terug naar Roemenië en zelfde voor de bespoke schoenen van Menuder die gaan terug naar Italië, Emanuele gaf dat zelf ook al aan.

In Italië, vroeger toch echt een leren schoen minnend land, zie je tegenwoordig ook iedereen op sneakers... dus nog even en we zijn de laatste der Mohikanen.

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2752 Gepost op: 25 december 2025 - 10:41:59
Ik denk dat echte vakmensen ermee stoppen ivm leeftijd of te weinig klanten. Vertrouw niemand meer met mijn echt dure schoenen, saint crispins gaat terug naar Roemenië en zelfde voor de bespoke schoenen van Menuder die gaan terug naar Italië, Emanuele gaf dat zelf ook al aan.

In Italië, vroeger toch echt een leren schoen minnend land, zie je tegenwoordig ook iedereen op sneakers... dus nog even en we zijn de laatste der Mohikanen.

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat het meer te maken heeft met een gebrek aan klanten dan met leeftijd. Als er voldoende vraag was, zouden er heus nog wel vakmensen zijn.

Zelf zou ik mijn schoenen tegenwoordig ook niet naar een schoenmaker brengen voor het vervangen van het onderwerk of iets dergelijks, maar wel voor kleine aanpassingen, zoals embouts. Je stuurt je schoenen tenslotte ook niet naar Italië of Roemenië voor zulke kleine ingrepen.

Wat betreft de hype rond sneakers, ik hoop dat dit tijdelijk is en dat men op korte termijn weer normale schoenen gaat dragen, want anders zou dat wel erg triest zijn. Tegenwoordig zie je zelfs bij speciale gelegenheden  zoals bruiloften, in zakelijke omgevingen of bij ceremonies veel sneakers, en dat kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen.
Laatst bewerkt op: 25 december 2025 - 10:55:44 door Mikael

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2753 Gepost op: 25 december 2025 - 10:46:05
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat het meer te maken heeft met een gebrek aan klanten dan met leeftijd. Als er voldoende vraag was, zouden er heus nog wel vakmensen zijn.

Zelf zou ik mijn schoenen tegenwoordig ook niet naar een schoenmaker brengen voor het vervangen van het onderwerk of iets dergelijks, maar wel voor kleine aanpassingen, zoals embouts. Je stuurt je schoenen tenslotte ook niet naar Italië of Roemenië voor zulke kleine ingrepen.

Wat betreft de hype rond sneakers: ik hoop dat dit tijdelijk is en dat men op korte termijn weer normale schoenen gaat dragen, want anders zou dat wel erg triest zijn. Tegenwoordig zie je zelfs bij speciale gelegenheden  zoals bruiloften, in zakelijke omgevingen of bij ceremonies veel sneakers, en dat kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen.
Vorige week feestje, en eindelijk weer eens maar 1 van de 12-15man op sneakers. Geeft moed.

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2754 Gepost op: 25 december 2025 - 10:56:50
Vorige week feestje, en eindelijk weer eens maar 1 van de 12-15man op sneakers. Geeft moed.

Dat is mooi om te horen -:) en inderdaad geeft moed.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2755 Gepost op: 25 december 2025 - 11:16:56

Wat betreft de hype rond sneakers, ik hoop dat dit tijdelijk is en dat men op korte termijn weer normale schoenen gaat dragen, want anders zou dat wel erg triest zijn. Tegenwoordig zie je zelfs bij speciale gelegenheden  zoals bruiloften, in zakelijke omgevingen of bij ceremonies veel sneakers, en dat kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen.
Zou best kunnen mbt leeftijd vs klandizie.
Echter hier in de buurt dit jaar twee schoenmakers met pensioen gegaan.

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2756 Gepost op: 25 december 2025 - 12:13:53
Zou best kunnen mbt leeftijd vs klandizie.
Echter hier in de buurt dit jaar twee schoenmakers met pensioen gegaan.

Zeker, dat zou kunnen; dat wil ik ook niet tegenspreken. Maar als er vraag naar was geweest, zouden er nieuwe schoenmakers zijn bijgekomen.

Hier in de buurt is Shoes & Shirts door deze veranderingen verdwenen. De zoon van de eigenaar is vervolgens gestart met een kleine winkel met een beperkt aanbod. Dat vind ik jammer.

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2757 Gepost op: 25 december 2025 - 13:16:51
Buiten de sneakers, dragen de meeste mensen ook geen schoenen waar verzolen het waard is. Pas bij Crockett & Jones etc. gaat het het waard zijn imo. Meeste Nederlanders komen niet verder dan Van Lier, Van Bommel etc, waar de schoenen even duur zijn als verzolen.

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2758 Gepost op: 25 december 2025 - 13:59:33
Buiten de sneakers, dragen de meeste mensen ook geen schoenen waar verzolen het waard is. Pas bij Crockett & Jones etc. gaat het het waard zijn imo. Meeste Nederlanders komen niet verder dan Van Lier, Van Bommel etc, waar de schoenen even duur zijn als verzolen.

Je hebt daar absoluut gelijk in, al is dit helaas de realiteit.

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2759 Gepost op: 28 december 2025 - 21:32:42
Luxa hier in Utrecht gooit de winkel af en toe een paar dagen dicht om de achterstand weg te werken.
TAFKADM