Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729189 keer gelezen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #165 Gepost op: 03 augustus 2006 - 10:38:02
Waarschijnlijk wel ja. Ik verwacht zo dan ook een cheque van Sir Max...
The man with style, is the man who can smile

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #166 Gepost op: 03 augustus 2006 - 11:25:09
Weet iemand hoeveel het kost om een paar Santoni's compleet te laten verzolen en ook het bovenwerk te laten renoveren :wink: ?
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #167 Gepost op: 03 augustus 2006 - 12:39:09
Citaat van: "Lex"
Weet iemand hoeveel het kost om een paar Santoni's compleet te laten verzolen en ook het bovenwerk te laten renoveren :wink: ?

evenveel als een nieuw paar? :P
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #168 Gepost op: 03 augustus 2006 - 12:47:14
Citaat van: "Dhr. Lex P"

evenveel als een nieuw paar? :P

Hoop het niet 8) . Wil alleen even het leer aan de bovenkant weer helemaal schoon hebben.... en verzolen...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #169 Gepost op: 03 augustus 2006 - 14:53:23
Volledig verzolen? Reken op goed 100 tot 130 euro.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 03 augustus 2006 - 15:15:38
Citaat van: "Sergio"

Ok tnx! Weet je toevallig ook wat het kost om de bovenkant schoon te maken dus zodat het leer weer glad en glimmend wordt?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #171 Gepost op: 03 augustus 2006 - 16:03:40

Ok tnx! Weet je toevallig ook wat het kost om de bovenkant schoon te maken dus zodat het leer weer glad en glimmend wordt?

Sterk afhankelijk van de staat waar het leer in is. Dat soort prijzen verschillen heel sterk per schoenmaker. Meer dan een tientje of 2 mag het niet kosten vind ik.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #173 Gepost op: 03 augustus 2006 - 16:43:38

Sterk afhankelijk van de staat waar het leer in is. Dat soort prijzen verschillen heel sterk per schoenmaker. Meer dan een tientje of 2 mag het niet kosten vind ik.

Zoals je al zei, is dat natuurlijk afhankelijk van de staat, maar ook van het uurtarief van onze calzolaio. Als hij zichzelf goed vindt zal het allicht meer kosten dan een tientje of twee!

Bij de eerder door mij genoemde Volponi kost compleet verzolen met zwaluwhak, of leren hak met alleen prachtige koperen spijkertjes € 50,-- à € 75,--. Met versturen erbij, bijvoorbeeld met UPS, zou je dus nog goedkoper uit kunnen zijn dan bij onze doorgaans ozo aardige en vriendelijke  "boerenpummels".
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #174 Gepost op: 03 augustus 2006 - 17:09:41
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Stijlkoning"
Citaat van: "bracco"
ik geloof dat er iemand is die "Danny van Kerkwijk" heet, hij schijnt erg goed te zijn. :wink:

Danny heeft al heel wat prachtige schoenen vernield.

Da's wel erg hard gesteld...

Ik zou zeggen dat voor de bedragen die hij hanteert (al dan niet terecht) mensen echt wel gaan klagen (al dan niet op internet) als blijkt dat het niet goed is. Ik heb er iig nooit over gehoord.

Nou, hij heeft anders van mij een paar dure Sutor Mantelassi´s compleet geruïneerd. Carrévormige neuzen veel te rond geslepen, stiksels op ongeveer een centimeter van de rand geplaatst en de hakken, en profiel gezien, veranderd in een glijbaan, die onder de holte van de voet nog minder dan een halve centimeter hoogte hebben.
Verder heeft hij voor wat betreft de hakken en neuzen hetzelfde geflikt bij een paar Edward Greens van krap € 1.000,-- uit hun top range, bij een paar Crockett & Jones en zo kan ik nog wel even door gaan....

Zoals ik eerder al zei: Ik heb niet de indruk, dat er in dit landje echt veel mensen zijn, die werkelijk verstand hebben van schoenen, hun maakwijze en reparatie.

Dat wordt mijns inziens alleen al ondersteund door het feit dat hier pagina´s vol worden geschreven over een merk als Santoni. Soms leuke modellen inderdaad, maar meestal net niet ,met een zweem van ordi en een veel te hoog nouveau riche gehalte.
Overigens heeft Santoni ook moeite om een mooie hak te bouwen. Zo goed als ze er soms aan de voorkant uitzien, zo lelijk zijn ze bijna allemaal van achteren! En bijna allemaal glijbaantjes. Ga maar eens kijken!

Ik vind de achterzijde van een vrouw minstens net zo belangrijk als haar voorzijde en dat geld wat mij betreft ook voor schoenen. Een mooi gebouwde hak en hiel zijn bepalend voor wel of geen sexy schoen!
Gek genoeg zie je in Italië in de top shoenenzaken geen Santoni, of is dat het hem nou juist???

En voor wat YvRA betreft: Hij weet veel, maar slaat natuurlijk de plank ook wel eens mis. En misschien laat hij zich inderdaad wel betalen voor een positieve vermelding...., want ik weet uit zeer betrouwbare bron dat hij er aanvankelijk beslist niet aan wilde om Danny te vermelden.
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #175 Gepost op: 03 augustus 2006 - 17:31:00
Ik heb geen flauw benul of Danny een goede schoenmaker is of niet, hij doet in ieder geval voorkomen dat hij dat wel is. Wel vraag ik me nog af waarom jij meerdere paren dure schoenen bij 'm brengt die hij de vernieling in helpt. Na één keer, en hoogstens twee keer heb je het dan toch wel door?
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

menno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #176 Gepost op: 11 augustus 2006 - 21:06:09
Citaat van: "Elmer"
Weet dat 99% er hier zo over denkt! Maar vind het onzin om zoveel meer te gaan betalen als ik er zelf niets van merk. Tuurlijk is een leren zool mooier, dat is een feit... maar als het me 300euro meer per jaar kost vind ik het wat overdreven... De schoenenman op mijn werk vind het ook vreselijk dat ik het doe, maar die staat zelf de hele dag op tapijt in de winkel.. dus dat scheelt enorm!

Beste Elmer,

Ik geef je, groot gelijk om een rubbermatje onder je leren zolen te laten plakken.
Mooie schoenen prachtig!, maar ook praktisch denken. Ik laat ook overal een rubber matje plakken. Mits netjes afgewerkt, niets aan de hand en je schoenen gaan veel langer mee. Als ik al die prijzen hoor van verzolen. Vandaag in de aanbieding bij V.D Assem, Santoni voor de helft minus € 20,-
Kom je op ongeveer € 200,- uit op nieuwe Santoni's Ben je toch door de raten besnuffeld als je € 120,- uitgeeft aan nieuwe zolen.
Heb je wel gezien hoe leren zolen eruit zien na een fikse wandeling in de regen?
Is dat mooi? Aan me zolen!!nog een vb
Paar maanden geleden "Calzoleria Harris"gekocht bij v. d.Assem, voor de helft( kijk naar hun Harris'website, it) Ook voorzien van matje.
Ik steek liever het geld in mijn zak i.p.v. een dure verbouwing van mijn schoenen. Het laten aanbrengen van een rubber mat doet even pijn bij het wegbrengen oke, maar het doet nooit meer wat en blijft perfect lopen.
Ik heb overigens Cheany''s, Tods, vB, e.d.
Mensen, steek je geld liever straks in winterbanden
veel grip en loopplezier gewenst
Menno

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #177 Gepost op: 11 augustus 2006 - 21:21:48
Klopt allemaal wel Menno maar er zijn hier ook leden die met duurdere schoenen rondlopen waarvoor het wel de moeite waard is.
Tribula

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #178 Gepost op: 13 augustus 2006 - 02:36:01
Citaat van: "Peer Gynt"
Ik heb geen flauw benul of Danny een goede schoenmaker is of niet, hij doet in ieder geval voorkomen dat hij dat wel is. Wel vraag ik me nog af waarom jij meerdere paren dure schoenen bij 'm brengt die hij de vernieling in helpt. Na één keer, en hoogstens twee keer heb je het dan toch wel door?

Volgens mij had ik hier toch al een keurig antwoord op gegeven? :?  :?  :?
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #179 Gepost op: 13 augustus 2006 - 02:38:24
Waarom is mijn antwoord op Peer Gynt´s vraag verwijderd?
Of heeft Danny invloed op de inhoud van dit forum? :wink:
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph