Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729192 keer gelezen)

Napoleon

• Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #90 Gepost op: 16 januari 2006 - 15:27:52
Citaat van: "Nexus"
Oh ik droom nergens anders over...

Wat denk je van mij dan...ik zou willen dat ik ergens anders over ging dromen...

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 16 januari 2006 - 15:43:50
Oh ik droom nergens anders over...

Sweet dreams

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 16 januari 2006 - 15:45:16
Niemand heeft het ooit over een zwaluwstaart hak of hakstuk gehad. Enige wat in de mond word genomen is 'zwaluwstaartje' kan beide kanten op dus :P
Sailing, an expensive way to travel for free"

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 16 januari 2006 - 15:49:15
Citaat van: "Niels"
Sinds kort werkt een huisgenoot van me bij Shoes & Shirts. Hij vertelde me laatst dat zij een geweldige 'huis'schoenmaker hebben en dat die verzoold als de beste!

S&S, vorige keer via hun gedaan. S&S verzoold daar o.a. de schoenen die ze zelf verkopen.

De grap is, S&S laat niet weten waar ze het doen, maar via via ben ik er dus achter gekomen dat het Heubel is uit de rechtstraat.

Naai je nu dat huisgenootje van je niet? Even ervan uitgaande dat je dat adres van hem hebt :)
Sailing, an expensive way to travel for free"

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 16 januari 2006 - 16:11:16
Citaat van: "Vodka"
Sinds kort werkt een huisgenoot van me bij Shoes & Shirts. Hij vertelde me laatst dat zij een geweldige 'huis'schoenmaker hebben en dat die verzoold als de beste!

S&S, vorige keer via hun gedaan. S&S verzoold daar o.a. de schoenen die ze zelf verkopen.

De grap is, S&S laat niet weten waar ze het doen, maar via via ben ik er dus achter gekomen dat het Heubel is uit de rechtstraat.

Naai je nu dat huisgenootje van je niet? Even ervan uitgaande dat je dat adres van hem hebt :)

Haha, nee. Ik heb het niet via hem omdat hij niks mag zeggen, en ook niks wil zeggen, wat zo hoort!

Er lopen hier in Maastricht meer mensen rond die hun schoenen laten verzolen....! En daarnaast begin ik eigenlijk stevig te twijfelen of het deze wel is! Kijkende naar het 'echte' zwaluwstaartje bij de schoenen van mn pa die dus via S&S is verzoold, en de schoenen van mij welke, na uitdrukkelijk (per mail en telefoon) vragen om een zwaluwstaart, alleen een hakstuk krijgen.....

Napoleon

• Gast
Reactie #95 Gepost op: 16 januari 2006 - 16:17:37
Neem die schoenen van je Pa mee en zeg; dit wil ik! Kijken hoe ze reageren. Dat inlakken stelt echt niet bijster veel voor denk ik.

Het lijkt me trouwens wel logisch dat ze voor S&S schoenen een 'special treatment' hebben, anders gaat niemand meer naar die toko toe!

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 16 januari 2006 - 16:26:51
Citaat van: "Napoleon"
Neem die schoenen van je Pa mee en zeg; dit wil ik! Kijken hoe ze reageren. Dat inlakken stelt echt niet bijster veel voor denk ik.

Het lijkt me trouwens wel logisch dat ze voor S&S schoenen een 'special treatment' hebben, anders gaat niemand meer naar die toko toe!

Zou ik eigenljk moeten doen he  :lol:

Denk trouwens dat S&S niet echt afhankelijk is van het aantal te reparen schoenen! :wink:

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #97 Gepost op: 16 januari 2006 - 16:28:39
Je zou ook eens na kunnen vragen bij S&S of ze ook volledige zolen kunnen vervangen. :idea:

(Eigenlijk is een half plakzooltje maar vloeken in de kerk bij zo'n niveau schoenenwinkel met Edward Green e.d...)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Hein

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Reactie #98 Gepost op: 16 januari 2006 - 16:42:17
Citaat van: "Napoleon"

Zou ik eigenljk moeten doen he  :lol:

Denk trouwens dat S&S niet echt afhankelijk is van het aantal te reparen schoenen! :wink:

Niels,

doe dat eens. Dan is iedereen direct op de hoogte of de schoenmaker in de rechtstraat inderdaad de huisschoenmaker is van S&S.
Niet dat het de meeste hier uit zal maken, aangezien zij toch op minimaal 100 kilometer van Maastricht wonen....
ww.dezinvanluxe.nl

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 16 januari 2006 - 16:57:22
En voor degene die niet weten over welke winkel het gaat deze dus......

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 16 januari 2006 - 19:14:36
Je zou ook eens na kunnen vragen bij S&S of ze ook volledige zolen kunnen vervangen. :idea:

(Eigenlijk is een half plakzooltje maar vloeken in de kerk bij zo'n niveau schoenenwinkel met Edward Green e.d...)

Mee eens. Bij Greens zullen ze wel adviseren de schoenen terug te sturen naar de fabriek om ze daar op de leest te laten zetten en te verzolen. Dat advies gaf een van de eigenaren van Sir Max, die overigens bij Shoes & Shirts is begonnen, mij. Bij mijn Bettanins zeiden ze bij S&S hetzelfde. Maar ik ben blij dat ik nu van een schoenmaker weet bij wie ik mijn schoenen in de categorie die bij Danny het pand niet inkomt, dus sub-Santoni e.d., van een nieuwe hele zool kan laten voorzien. Want over het verzolen met halve zolen bij S&S ben ik toch wel een beetje teleurgesteld. Ik kreeg een paar Goodyear gemaakte schoenen terug met randstiksels die gedeeltelijk waren verdwenen. Verwijder ze dan helemaal zou ik zeggen. In Amstelveen schijnt trouwens ook een goede schoenmaker te zitten die zolen volledig vervangt.
esus saves, George Nelson withdraws!

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #101 Gepost op: 16 januari 2006 - 20:16:10
Op de Hogewoerd in Leiden misschien ook... ik moet er nog steeds een keer langs met deze vraag..... repareren ook The Bridge etc...
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 16 januari 2006 - 21:24:16
Ipv naar S&S te gaan kun je volgens mij beter meteen langs hun huisschoenmaker gaan. Als je de brug over de maas oversteekt (richting het station) zitten ze in de tweede straat aan je rechterzijde.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #103 Gepost op: 16 januari 2006 - 22:55:22
Voor jullie misschien qua afstand niet zo heel interessant maar in Eindhoven zit Dupla (zie Eindhoven topic). Die ook volledige zolen doet met een uitstekende leerkwaliteit. Veel beter dan dat krantenpapier dat Van Bommel standaard onder de stappertjes stopt. Ter informatie.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Napoleon

• Gast
Reactie #104 Gepost op: 17 januari 2006 - 10:41:36
Citaat van: "Vortex"
Ipv naar S&S te gaan kun je volgens mij beter meteen langs hun huisschoenmaker gaan. Als je de brug over de maas oversteekt (richting het station) zitten ze in de tweede straat aan je rechterzijde.

Daar is niels dus ook geweest. Alleen zijn vaders vB (die via S&S naar die schoenmaker gingen) lakten ze volledig af, incl. zwaluwstaart.
Niels is direct naar die schoenmaker gegaan en kreeg een niet gelakte schoen zonder zwaluwstaart.

Niels: Maar zoals Hein zegt, gewoon naar die schoenmaker toegaan met beide schoenen, dan heb je het zwart op wit!