Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729186 keer gelezen)

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #150 Gepost op: 22 juli 2006 - 21:46:42
Citaat van: "Vortex"
Hier een informatief stukje met veel plaatjes over het verzolen van een schoen:

Very interesting - leuk fotoverslag - goeie link
Thanks !

:wink:
Where has all the glamour gone?

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 31 juli 2006 - 03:25:15
Citaat van: "bracco"
ik geloof dat er iemand is die "Danny van Kerkwijk" heet, hij schijnt erg goed te zijn. :wink:

Danny heeft al heel wat prachtige schoenen vernield. Het lukt hem nog maar steeds niet om de goede buiging in de zool te krijgen met als gevolg dat de hak aan de achterzijde veel hoger staat dan aan de voorzijde. Het effect is een soort glijbaan die elke sex appeal uit een schoen haalt. Verder ramt hij te pas en te onpas stiksels door de zolen op plaatsen waar een echte schoemaker ze nooit zou plaatsen.
Maar zoals dat zo vaak in dit land het geval is: In het land der blinden is eenoog koning en als je maar vaak genoeg van de daken brult dat je zo goed bent, gaan al die domoren het vanzelf geloven. Maar ikke niet! :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 31 juli 2006 - 09:40:16
Citaat van: "Stijlkoning"
ik geloof dat er iemand is die "Danny van Kerkwijk" heet, hij schijnt erg goed te zijn. :wink:

Danny heeft al heel wat prachtige schoenen vernield. Het lukt hem nog maar steeds niet om de goede buiging in de zool te krijgen met als gevolg dat de hak aan de achterzijde veel hoger staat dan aan de voorzijde. Het effect is een soort glijbaan die elke sex appeal uit een schoen haalt. Verder ramt hij te pas en te onpas stiksels door de zolen op plaatsen waar een echte schoemaker ze nooit zou plaatsen.
Maar zoals dat zo vaak in dit land het geval is: In het land der blinden is eenoog koning en als je maar vaak genoeg van de daken brult dat je zo goed bent, gaan al die domoren het vanzelf geloven. Maar ikke niet! :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

:shock:
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #153 Gepost op: 31 juli 2006 - 12:45:55
Citaat van: "Vortex"
Hier een informatief stukje met veel plaatjes over het verzolen van een schoen:

http://www.styleforum.net/showthread.php?t=15310

Ik vind het een prachtig stukje.... met een fantastisch resultaat..... en hele leuke foto´s...
ECHTER.... blijft het een plakzooltje!! :cry:

Jammer dat hij juist de foto´s van het patineren van de zool en het upper niet gepost heeft!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Zasa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 02 augustus 2006 - 16:39:29
Weet je waar je ontzettend van kan balen;

Ik breng schoenen weg, verzolen plus nieuwe hak. 36,50 €.
Hoe krijg ik ze terug; 1 of andere gare VG zool van leer en een Schoenmakers hak, soort van rubber opzet erop :|.

En ik had het afgeleverd in een mooie schoenenzak,''maar die was er vast niet meer maar hier''; een mooie plastic tas van de schoenmaker..

Ging dus om "t Hellevoetje in Hellevoetsluis..    Onder schot loop ik daar zelfs niet meer naar binnen.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 02 augustus 2006 - 17:02:51
Hellevoetsluis stad aan het water :lol:

Zasa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 02 augustus 2006 - 19:29:12
Alleen maar water hier in de buurt ;). Wel leuke stranden in omgeving; Oostvoorne, Rockanje.

Maar niet te geloven, zou het zijn omdat hij er ook sleutels en deursloten naast doet?

Tja, het waren maar schoenen van EUR 359,-

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 02 augustus 2006 - 20:22:49
Citaat van: "Zasa"
Alleen maar water hier in de buurt ;). Wel leuke stranden in omgeving; Oostvoorne, Rockanje.

Maar niet te geloven, zou het zijn omdat hij er ook sleutels en deursloten naast doet?

Het is natuurlijk maar een huis en tuin verzoler.

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 02 augustus 2006 - 20:38:18

Welk merk? Let me guess: Santoni of Crockett & Jones?

Ik laat ze meestal in Italië verzolen bij Mauro Volponi in Firenze of Forte dei Marmi. Absoluut een van de allermooiste schoenenzaken ter wereld!
Gebeurd veel beter dan hier in Nederland, hoe kan het ook anders als je zelf ook schoenen produceert...., en het is minder duur.
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 02 augustus 2006 - 20:49:33

Inkoppertje op dit forum... 80% kans :wink:  :P
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 02 augustus 2006 - 20:52:58
Kan ook Noble Blue zijn :D

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 02 augustus 2006 - 22:37:42

Ik laat ze meestal in Italië verzolen bij Mauro Volponi in Firenze of Forte dei Marmi. Absoluut een van de allermooiste schoenenzaken ter wereld!
Gebeurd veel beter dan hier in Nederland, hoe kan het ook anders als je zelf ook schoenen produceert...., en het is minder duur.

Prachtige zaak.. in september ben ik weer in forte dei marmi
Tribula

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #162 Gepost op: 03 augustus 2006 - 10:10:03

Danny heeft al heel wat prachtige schoenen vernield.

Da's wel erg hard gesteld...

Ik zou zeggen dat voor de bedragen die hij hanteert (al dan niet terecht) mensen echt wel gaan klagen (al dan niet op internet) als blijkt dat het niet goed is. Ik heb er iig nooit over gehoord.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 03 augustus 2006 - 10:21:00
JK is in de jongste Quote nog steeds positief over the Royal Treatment (behalve over de prijs dan). Sir Max biedt overigens een soortgelijke service, ook voor een EUR of 130. Ik heb er wat van gezien toen hij ze ophaalde bij de schoenmaker en dat zag er bijzonder fraai uit. Zolen keurig teruggestikt in de oorspronkelijke gaatjes etc.
The man with style, is the man who can smile

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #164 Gepost op: 03 augustus 2006 - 10:27:54
Citaat van: "L ' Avvocato"
JK is in de jongste Quote nog steeds positief over the Royal Treatment (behalve over de prijs dan). Sir Max biedt overigens een soortgelijke service, ook voor een EUR of 130. Ik heb er wat van gezien toen hij ze ophaalde bij de schoenmaker en dat zag er bijzonder fraai uit. Zolen keurig teruggestikt in de oorspronkelijke gaatjes etc.

Ach als je maar met voldoende geld over de brug komt schrijft iedereen wel een positief verhaaltje over je. :roll:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors