Auteur Topic: Profuomo  (80319 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #60 Gepost op: 03 april 2012 – 10:52:17
Nee, eigenlijk niet. Wat zou het kosten om de knopen te vervangen? Ik heb ze nog steeds niet getest overigens.

Zelf doen! : )

Ik heb denk ik nog wel een setje liggen ergens, voor gratis over te nemen, als ik ze kan vinden.

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Profuomo
Reactie #61 Gepost op: 03 april 2012 – 10:54:17
Nee, eigenlijk niet. Wat zou het kosten om de knopen te vervangen? Ik heb ze nog steeds niet getest overigens.

Als je zelf niet eens ziet of het plastic of parelmoer knopen zijn waarom zou je ze dan laten vervangen?


Peter Bastian

  • Gebruiker
  • Berichten: 795
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #62 Gepost op: 03 april 2012 – 10:54:47
Als je ziet dat je op internet een parelmoerknoopje hebt voor € 0,25, dan moet dat natuurlijk makkelijk kunnen op een shirt van € 90,-. Voor een shirt-producent kost zo'n knoopje misschien een tiende van dat bedrag. Of het nodig is bij een shirt van die prijs, dat is een andere vraag...
//

Mediaman

  • Gast
Re: Profuomo
Reactie #63 Gepost op: 03 april 2012 – 10:59:01
Laten we zeggen dat ongeveer 2% vd Nederlandse man het iets boeit en maar zo mijn twijfels heb of iemand in Profuomo HQ zich vd mogelijkheid bewust is.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #64 Gepost op: 03 april 2012 – 11:13:20
Als je zelf niet eens ziet of het plastic of parelmoer knopen zijn waarom zou je ze dan laten vervangen?

Het is meer voor de lol dan iets anders. Bovendien kan je dan de knopen een stuk beter aanzetten dan bij de meeste RTW-shirts het geval is.

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Profuomo
Reactie #65 Gepost op: 03 april 2012 – 11:16:43
Ik denk dat die 2 procent een veels te hoog percentage is. Ik denk dat slechts 1 op de 100 mensen wEet van het bestaan van deze knopen. En dan is nog de vraag of het diegene ook nog boeit, en zelfs als het diegene boeit is het nog de vraag of diegene het ziet, zie mmorley. Laten we zeggen dat het 50ct per shirt scheelt. Ze maken vast wel 100000 van die shirts. Dat is toch een leuk bedrag..


Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #66 Gepost op: 03 april 2012 – 11:23:14
Dat klopt. Maar je ziet het met name moeilijk als het gaat om dunne knoopjes. Persoonlijk heb ik liever dunne plastic knoopjes dan dunne paarlemoer knoopjes.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #67 Gepost op: 03 april 2012 – 11:42:00
Laten we zeggen dat het 50ct per shirt scheelt. Ze maken vast wel 100000 van die shirts. Dat is toch een leuk bedrag..


Profuomo 100.000 shirts? :shock: Dat is wel een erg enthousiaste aanname, lijkt me. Of heb jij inside information?

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #68 Gepost op: 03 april 2012 – 11:44:18
Je moet het denk ik niet zien op de getallen, maar meer in verhouding tot de overige kosten. Ik denk dat de productiekosten van zo'n shirt (en dus ook bij Suitsupply MTM) ergens rond de 15 euro ligt. Dan is 50 cent aardig wat.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #69 Gepost op: 03 april 2012 – 11:48:06
Je moet het denk ik niet zien op de getallen, maar meer in verhouding tot de overige kosten. Ik denk dat de productiekosten van zo'n shirt (en dus ook bij Suitsupply MTM) ergens rond de 15 euro ligt. Dan is 50 cent aardig wat.

Je kan dat toch eenvoudig terugpakken door het shirt een paar euro duurder te maken? Profuomo wil gegeven hun uitstraling, winkel, nieuwe items/trendgevoeligheid, duidelijk onderscheidend en vooruitstrevend zijn. Hun shirt met plastic knoopjes past bij een Bijenkorf, maar als ik naar de uitstraling van de winkel kijk, dan verbaast het mij dat er plastic knopen op hun shirts zitten.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #70 Gepost op: 03 april 2012 – 11:52:14
Tja, dat is waar. Ik weet het ook niet. Ik weet nog niet eens zeker of het plastic knopen zijn, al moet ik toegeven dat het er steeds meer op begint te lijken. Demi-god Marcel van Suitsupply heeft bij een wit shirt ook liever plastic knopen, overigens.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #71 Gepost op: 03 april 2012 – 12:00:50
Ik denk dat de wens voor paarlemoer knoopjes danig overschat wordt. Voor ons misschien wel een thema, voor 99% van de mensen die daar binnenlopen niet.

Edit - Eens met MM dus.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

  • Gast
Re: Profuomo
Reactie #72 Gepost op: 03 april 2012 – 12:09:18
Zoals de gemiddelde SFerT ook meer bezig is met kleding dan mening winkelmedewerker.

'Nee hoor meneer, ze worden gemaakt in Italie, allemaal dezelfde fabriek dat spul!'

Face it, we are sarto nerds.  :lol:

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #73 Gepost op: 03 april 2012 – 12:10:57
Voor die 99% is het dus vanwege onwetendheid een USP en dat kan je goed uitbuiten. ;-) Gewoon pushen die MoP's. Kijk eens meneer, ιchte parelmoeren knopen, dat vindt u niet op goedkopere overhemden! :mrgreen:

Zeneize

  • Gebruiker
  • Berichten: 233
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #74 Gepost op: 03 april 2012 – 12:25:39
Face it, we are sarto nerds.  :lol:

Een ιchte sarto nerd koopt zijn hemden natuurlijk niet RTW..
"One should either be a work of art, or wear a work of art."