Auteur Topic: Profuomo  (80372 keer gelezen)

drawa

  • Gebruiker
  • Berichten: 402
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2012 – 11:15:12
De jeans shirts heb ik ook in het licht en donker, die bevallen mij goed.


Brench

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.002
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2012 – 14:55:00
Ik heb alleen maar die shirts en bevallen uitstekend. Komt ook doordat ze precies passen.
Natuurlijk moet je geen borelli ofzo verwachten.

Bob4881

  • Gebruiker
  • Berichten: 85
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2012 – 19:03:11
Ik zit eens op die site te kijken. Het lijkt erop dat ze ook een lijn hebben(of is dat de Sky Blue) die gemaakt is van een Thomas Mason stof met parelmoeren knopen op stift. Zijn die shirts €90,-?

http://www.profuomo.com/collection/sky-blue/

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #18 Gepost op: 28 maart 2012 – 19:05:01
Zie je eigen link..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Nicky

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #19 Gepost op: 28 maart 2012 – 19:33:19
Heb zelf een aantal dassen van Profuomo. Prima dingen.

Borioli

  • Gebruiker
  • Berichten: 161
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #20 Gepost op: 28 maart 2012 – 20:35:04
Ja, heb ik ook.
Fijn casual shirt.

+1. Prima shirt en fit.

drawa

  • Gebruiker
  • Berichten: 402
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #21 Gepost op: 28 maart 2012 – 20:50:40
Ik zit eens op die site te kijken. Het lijkt erop dat ze ook een lijn hebben(of is dat de Sky Blue) die gemaakt is van een Thomas Mason stof met parelmoeren knopen op stift. Zijn die shirts €90,-?

http://www.profuomo.com/collection/sky-blue/

In ieder geval geen parelmoeren knopen op stift, wel hanenpoot steek. En ja, die zijn voor €90,- te koop.

Edit: ik zie nu op je link ook de parelmoeren knopen op stift shirts. Dit zal wel specifiek voor deze 'Banker look' shirts zijn. Mogelijk zijn die wel prijziger, geen idee.
Laatst bewerkt op: 28 maart 2012 – 20:52:55 door drawa

MR

  • Gebruiker
  • Berichten: 36
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #22 Gepost op: 28 maart 2012 – 21:02:37
Het enige nadeel van de Profuomo shirts is, wat mij betreft, dat de slimfit shirts inderdaad verre van slimfit zijn. Volgens mij is dat om de iets gezette klant een goed gevoel te geven :)

drawa

  • Gebruiker
  • Berichten: 402
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #23 Gepost op: 28 maart 2012 – 21:03:55
Een verkoper vertelde mij dat alle normale fit shirts uit de collectie zouden gaan omdat die nagenoeg niet verkocht worden.

Misschien dat ze ook een extra slim fit gaan nemen net als SuSu?

Brench

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.002
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #24 Gepost op: 29 maart 2012 – 13:51:05
en een deel is non iron ;) !

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #25 Gepost op: 30 maart 2012 – 21:04:09
Naar aanleiding van dit topic heb ik vandaag bij de Profuomo-winkel in Rotterdam een Sky Blue shirtje gekocht. Het is inderdaad een 'Albini' stof. Voelt gewoon erg lekker aan, ziet er mooi uit en voelt ook stevig. De afwerking is denk ik vergelijkbaar met Suitsupply Asoni en het oude Menco Nieuwenhuis Green Label. Mijn Vanita-shirts zitten toevallig in de was, dus echt vergelijken kan niet maar het zal niet veel schelen. Het stikwerk is netjes machinaal gedaan met relatief kleine steekjes. Knoopjes zijn dun, maar wel van paarlemoer. Ze staan bovendien ook nog wel op stift. Voelt in eerste instantie stevig. Ze hebben voor het klassieke witte shirt maar twee boorden: cutaway en widespread. De cutaway is beslist niet extreem, dus ik heb die maar genomen. Boord voelde normaal aan: niet overdreven stijf of slap. Foto's volgen, zodra het shirt is gewassen en gestreken. Kost overigens 90 euro full retail. Mijn eerste indruk is dat dit een hele goede bang-for-the-buck is. De fit is voor mij erg goed, maar zal voor anderen wellicht wat ruim zijn.

Ze hadden ook mooie linnen en denim shirts. Ook verkopen ze een paar shirts met stoffen van Thomas Mason. Die zijn dan wel plotseling 120 euro.
Laatst bewerkt op: 30 maart 2012 – 21:10:05 door Marx2k

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #26 Gepost op: 30 maart 2012 – 23:43:54
Ik dacht dat dit een Bijenkorf-merk was, maar ik vergis me denk ik?

Klinkt goed trouwens.

Zeneize

  • Gebruiker
  • Berichten: 233
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #27 Gepost op: 30 maart 2012 – 23:45:46
Ja, vergissing. Het is prominent aanwezig in de Bijenkorf, maar heeft bijvoorbeeld ook een eigen winkel op de P.C. Hooftstraat.
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #28 Gepost op: 30 maart 2012 – 23:46:18
Dat dacht ik dus ook altijd - en dat is het natuurlijk ook - maar toen ik zag dat Boggy deze shirts had goedgekeurd werd ik toch nieuwsgierig. Ik moest trouwens toch twee ragpakken bij de Suitsupply in Rotterdam ophalen en de Profuomo zit daar direct om de hoek.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #29 Gepost op: 30 maart 2012 – 23:48:34
Ah, maar het merk wordt dus wel verkocht bij de Bijenkorf? Hebben ze daar ook de shirts?