Auteur Topic: Profuomo  (80351 keer gelezen)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #30 Gepost op: 30 maart 2012 – 23:54:14
Ah, maar het merk wordt dus wel verkocht bij de Bijenkorf? Hebben ze daar ook de shirts?

Jazeker. Je moet alleen eventjes goed kijken, want ze hebben verschillende lijnen (zie ook  http://www.profuomo.com/collection/) De 'duurste' lijn heet Sky Blue. Die stoffen zijn van Albini of Thomas Mason. De linnen en denim shirts zijn geloof ik een beetje limited, want daar stond geen lijn op vermeld. De andere lijnen worden erg schreeuwerig en het katoen is ook minder mooi.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #31 Gepost op: 30 maart 2012 – 23:57:59
Merci. Het is een Nederlands merk, zie ik op de site. Een soort Gentiluomo – we doen net alsof het Italiaans is. Zo'n Mediaman-merk. Maar goed, als de stoffen, de afwerking en de pasvorm goed zijn, kan het best interessant zijn. Weet je hoe duur de linnen shirts waren? (En van welke wever/fabrikant?)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #32 Gepost op: 31 maart 2012 – 00:07:40
De mensen in Rotterdam waren ontzettend vriendelijk, maar niet bijzonder behulpzaam. Ze wisten namelijk niets. Ze bleef maar doorgaan over hoe het zulke geweldige stoffen waren van een zeer fijne Egyptische katoendraad. Gezegend door de engelen en meer van dat soort mediapraat. Ik had haar nog gezegd dat ik wel eens eerder Thomas Mason en Albini heb gehad, maar dat maakte weinig uit.


Ik vroeg of mevrouw wist waar het werd gemaakt, maar toen kreeg ik de geschiedenis van Profuomo over mijn dak. Dat het is begonnen bij meneer Michaelis (ja, van de Bijenkorf-das) die een groothandel in dassen is begonnen die later shirts ging produceren. Ze maken alles zelf. Met de hand. In Italiλ. Right....

Op het shirt staat: "Produced in the EU", maar dat is niet zo veel waard. Ik heb geen idee of het linnen shirt ook van Albini was, maar het voelde wel mooi zacht. Ik had haast het linnen shirt meegenomen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #33 Gepost op: 31 maart 2012 – 00:12:12
: )

Ik zal er eens naar kijken.

Mediaman

  • Gast
Re: Profuomo
Reactie #34 Gepost op: 31 maart 2012 – 06:33:31
Ook op het extra gratis korting festijn van de Bijenkorf, De Maffe Marathon: http://www.debijenkorf.nl/page/product_browse?fh_location=//catalog01/nl_NL/maffemarathon_cat%3E{maffe20marathon20aanbod}/categories%3C{catalog01_80}/brand%3E{profuomo}

Mooi vak heb ik toch!  :P

PS: Ongetwijfeld niet de Sky Blue lijn.

drawa

  • Gebruiker
  • Berichten: 402
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #35 Gepost op: 31 maart 2012 – 10:57:31
Ze hebben bij de bijenkorf in Rotterdam een aantal shirts van de Sky Blue lijn.

SergeduTemps

  • Gebruiker
  • Berichten: 272
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #36 Gepost op: 31 maart 2012 – 21:20:26
Verkopen ze ook nog steeds schoenen?

Verkopert in de PeeCee vertelde mij (3 jaar geleden) dat ze uit dezelfde fabriek als Santoni kwamen. De afwerking, modellen en leer waren toendertijd een aardige match...
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

AJM

  • Gebruiker
  • Berichten: 552
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #37 Gepost op: 01 april 2012 – 10:30:25
De winkel in de PC Hooftstraat verkoopt ook schoenen, voornamelijk suede dacht ik.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #38 Gepost op: 02 april 2012 – 20:34:13
Een korte review van Profuomo Sky Blue. Shirt is eenmaal gewassen en halverwege het strijken heb ik besloten wat foto's te schieten. Stof is vrij dik, dus de kreuken eruit strijken kost wat moeite.













De eerste indruk is degelijk. Voor het geld is het zelfs goed. Het stikwerk is eigenlijk overal netjes (overduidelijk machinaal natuurlijk), behalve een los draadje in de oksel (foto 9). De knoopjes zijn volgens mij wel echt paarlemoer (foto 5), maar ik heb ze nog niet echt getest. Het lijkt er in ieder geval heel erg op. Knoopjes zitten aardig vast, maar zoals wel vaker bij machinale shirts krijg je een rommelig draadje aan de binnenkant van het shirt (foto 3). Stof is van Albini (foto 7). De fit is voor mij erg goed. Voor heren zoals Dirk en Orno is het gewoon te ruim, maar met wat innemen moet het heel goed te doen zijn.


Ik vind het shirt een betere bang for the buck dan Suitsupply MTM, zeker omdat ik de shirts niet hoef te laten verbouwen. Een cijfer zal ik pas geven na een paar keer dragen en wassen. Ik neig naar een 7,5/10.

Anaszi

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #39 Gepost op: 02 april 2012 – 20:44:22
Dat labeltje zou voor mij een deal-breaker zijn.
Laatst bewerkt op: 02 april 2012 – 20:50:33 door Anaszi

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #40 Gepost op: 02 april 2012 – 21:03:20
Is zo verwijderd en je ziet er niets van verder. Ik ben wel met je eens dat deze beter niet op het shirt had kunnen zitten.

drawa

  • Gebruiker
  • Berichten: 402
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #41 Gepost op: 02 april 2012 – 21:52:39
Parelmoer kan je testen door het knoopje tegen je lip te houden. Voelt het koud aan dan is het parelmoer, is het normaal van temperatuur dan is het plastic.

Mijn Sky Blue shirts hebben allemaal plastic knopen.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #42 Gepost op: 02 april 2012 – 21:55:45
Die test zegt geen donder, drawa. De beste test is om de knoop te branden met een gloeiende naald. Een plastic knoop smelt, een paarlemoer knoop niet.

Anaszi

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #43 Gepost op: 02 april 2012 – 21:56:00
Vanaf hier ziet het er erg plastic uit.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Profuomo
Reactie #44 Gepost op: 02 april 2012 – 21:59:43
Zoals ik al zei: zou kunnen, heb ze niet getest.