Auteur Topic: Meermin  (916298 keer gelezen)

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Meermin
Reactie #510 Gepost op: 25 juli 2012 - 21:44:50
Artikel over Meermin op Put This On.

En, ook nog een reactie op een ander artikel:

Citaat van: Mike
Thanks for the informative initial review, Stephen.

I had the chance to speak with somebody very connected with the Carmina/Meermin bunch this evening. I asked him what he knew with regards to the connection. By request, I am leaving his name and position off the record.

He provided the following info, though:
As stated, Carmina and Meermin are strictly tied along familial lines. There is no working relationship between the two. Carmina’s lines are obviously fully produced in Spain, etc. Meermin’s shoes are manufactured in China and “finished” in Spain. The shell cordovan used is not Horween, but comes from an Argentinian shell producer. The quality of the Meermin’s are good, but labor process and the materials used are not to the same level as Carmina.

For what it’s worth, I have 1 pair of Meermins and 1 pair of Carminas currently on order. I’m very interested to see how the Meermins work out. Hoping for the best, as the “value ratio” could be quite high…

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #511 Gepost op: 26 juli 2012 - 10:52:25
Bestelling van mijn 'classico' Meermin schoenen bleek na navraag vertraagd te zijn. Excuses werden gelijk aangeboden. Men bood aan om het aankoopbedrag terug te storten en bij verzending weer in rekening te brengen. Dat hoefde van mij niet, maar ik ontving wel graag korting op een volgende aankoop. Dat was geen punt.

Toch mooi zaken gedaan zo.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #512 Gepost op: 26 juli 2012 - 11:07:44
Bestelling van mijn 'classico' Meermin schoenen bleek na navraag vertraagd te zijn. Excuses werden gelijk aangeboden. Men bood aan om het aankoopbedrag terug te storten en bij verzending weer in rekening te brengen. Dat hoefde van mij niet, maar ik ontving wel graag korting op een volgende aankoop. Dat was geen punt.

Toch mooi zaken gedaan zo.

Wat heb je er nog bij besteld? Zit te denken aan een wholecut, maar moet nog even uitzoeken hoe de Ama leest t.o.v. Hiro valt.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #513 Gepost op: 26 juli 2012 - 11:43:14
Wat heb je er nog bij besteld? Zit te denken aan een wholecut, maar moet nog even uitzoeken hoe de Ama leest t.o.v. Hiro valt.

Zwart suede monk op Ama. Kan ik mooi zien hoe die valt t.o.v. de Hiro :)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #514 Gepost op: 26 juli 2012 - 14:03:59
maar ze komen dus uit china.
live and let die

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #515 Gepost op: 26 juli 2012 - 14:58:58
De veters zijn er wel in Spanje ingestoken hoor... ;-)

Toch kun je zo vanaf de foto's niet snel zien dat het 'Chinees' is en de ervaringen zijn tot nu toe goed zo te lezen.

Het is dus niet zo erg, Wolf.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #516 Gepost op: 26 juli 2012 - 15:10:50
maar ze komen dus uit china.

Kennelijk. Had ik niet gezegd in ieder geval.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #517 Gepost op: 26 juli 2012 - 20:23:05
Ik zie het er niet aan af. Gewoon nette schoenen. Hierbij wat foto's!

The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #518 Gepost op: 26 juli 2012 - 20:29:01
Mooie schoen!
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #519 Gepost op: 26 juli 2012 - 20:34:12
Zeer mooi Mark020!
Ze zien er wel eerder donkerbruin dan zwart uit vind ik.
Heb je ze inmiddels al eens kunnen passen?

Mij maakt het trouwens ook weinig uit dat het in China gemaakt wordt.  De kwaliteit is goed, en als ze daardoor dus goede kwaliteit kunnen leveren voor een lagere prijs, lijkt me dat prima. 
Daarnaast gebeurt de 'finishing' nog steeds in Spanje, wat een pluspunt is.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #520 Gepost op: 26 juli 2012 - 20:37:37
Mooi ja al lijkt de gaatjes-ponsmachine niet meer scherp te zijn of een braampje te hebben 8-[
Be yourself no matter what they say

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #521 Gepost op: 26 juli 2012 - 20:39:00
Ziet er goed uit!

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #522 Gepost op: 26 juli 2012 - 20:40:16
Ze zijn echt zwart overigens. Fotograferen is niet een van mijn sterke punten. Heb ze al half uurtje aan gehad maar qua schoenen ben ik echt een kleuter. Iemand moet me dus vertellen of ze goed zitten  8) Maat komt overigens precies overeen met mijn Carmina's dus op zich zouden ze moeten passen.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #523 Gepost op: 28 juli 2012 - 01:06:29
Prachtige schoenen Mark!
De leest is mooi scherp, zonder dat het opvalt als zeer spits. De zoolafwerking ziet er subliem uit.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #524 Gepost op: 28 juli 2012 - 14:49:12
Heb net de wholecuts in suède en de dm in zwart besteld, ben benieuwd. Weet iemand of ze nog veel andere modellen op voorraad hebben die niet op de website staan? Misschien een paar mooie boots voor de winter?