Auteur Topic: [Afgelopen] Stijlforum Caruso actie i.s.m. Sartoria Naarden  (86512 keer gelezen)

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Stijlforum Caruso actie i.s.m. Sartoria Naarden
Reactie #270 Gepost op: 29 december 2005 - 00:37:49
Citaat van: "Immanuel"
normaliter doe je zulke aanpassingen bij je volgende pak, het is en blijft een groei proces..

En dat eerdere pak schrijf je normaliter af?  :shock: Dure hobby, zeker als je veeleisend bent. Perfectie bereik je nooit, ook niet als je voor bespoke kiest, maar hoeveel pakken moet je "afwerken" voordat je iets hebt waarover je zeer tevreden kunt zijn? (Voor minder ga ik niet.) Een MTM pak heeft voor mij niet echt prioriteit op dit moment, maar als ik tot aanschaf zou overgaan denk ik aan een ander atelier dan Caruso. Vraag is alleen of het wel zo handig is om meteen voor de hoofdprijs te gaan (letterlijk en figuurlijk) als je je eerste pak noodgedwongen als experiment dient te beschouwen. Zijn er mensen die tips hebben om erachter te komen wat je zou willen, qua specificaties zal ik maar zeggen, anders dan het voor de hand liggende: "Veel met verkopers van Oger/Pauw/Sartoria praten" (doorhalen naar keuze), "Veel verschillende RTW pakken passen en je dan laten wijzen op bijzonderheden". Er zijn ongetwijfeld mensen op dit forum (of: er is ongetwijfeld een mens op dit forum, Gusto) die hierover hun licht kunnen laten schijnen (het is hier, zo hebben jullie inmiddels al begrepen, behoorlijk donker).
esus saves, George Nelson withdraws!

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 29 december 2005 - 00:41:04
Dat schrijf je niet af. Normaalgesproken is een eerste MTM pak al een hele verbetering t.o.v. RTW, en dat verbeter je alleen maar steeds met elk pak dat je erbij koopt...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Jason

• Gast
Reactie #272 Gepost op: 29 december 2005 - 02:24:19
Citaat van: "Merlino"
Dat schrijf je niet af. Normaalgesproken is een eerste MTM pak al een hele verbetering t.o.v. RTW, en dat verbeter je alleen maar steeds met elk pak dat je erbij koopt...

dat hoeft niet zo te zijn, want als je naar een andere winkel gaat nemen die weer opnieuw de maat en begint het van voren af aan. ik denk dat perfectie wel mogelijk is als er tussenpassen zijn en degene die het pak meet het ook maakt, en veel ervaring heeft uiteraard. ik spreek niet uit ervaring  :wink: .

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 29 december 2005 - 20:08:25
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "Immanuel"
normaliter doe je zulke aanpassingen bij je volgende pak, het is en blijft een groei proces..

En dat eerdere pak schrijf je normaliter af?  :shock: Dure hobby, zeker als je veeleisend bent. Perfectie bereik je nooit, ook niet als je voor bespoke kiest, maar hoeveel pakken moet je "afwerken" voordat je iets hebt waarover je zeer tevreden kunt zijn? (Voor minder ga ik niet.) Een MTM pak heeft voor mij niet echt prioriteit op dit moment, maar als ik tot aanschaf zou overgaan denk ik aan een ander atelier dan Caruso. Vraag is alleen of het wel zo handig is om meteen voor de hoofdprijs te gaan (letterlijk en figuurlijk) als je je eerste pak noodgedwongen als experiment dient te beschouwen. Zijn er mensen die tips hebben om erachter te komen wat je zou willen, qua specificaties zal ik maar zeggen, anders dan het voor de hand liggende: "Veel met verkopers van Oger/Pauw/Sartoria praten" (doorhalen naar keuze), "Veel verschillende RTW pakken passen en je dan laten wijzen op bijzonderheden". Er zijn ongetwijfeld mensen op dit forum (of: er is ongetwijfeld een mens op dit forum, Gusto) die hierover hun licht kunnen laten schijnen (het is hier, zo hebben jullie inmiddels al begrepen, behoorlijk donker).
Zoals je al zei is een MTM pak nu geen prioriteit.Het beste is dus een goed RTW pak te kopen zoals Borrelli-Kiton-Attolini dit zijn wel met de hand gemaakte pakken eigenlijk kan je het zien als MTM pakken danwel niet op jou lichaam gemaakt.Pakken met mooie handwerk details die boven de MTM Caruso pakken staan ondanks dat ze RTW zijn.Probeer eens een aantal van deze te passen en voel waar het niet goed zit.Die plekken kan je dan verbeteren in een maatpak.Moch je geen lichaamlijke gebreken hebben dan kan je met bovengenoemde merken goed uit de weg.Kleine tip laat je geest jou niet dwingen om maatwerk te nemen om dat je RTW maar niets vind of dat je zogenaamde lichaamlijke onevenheden ondekt die er niet zijn.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 29 december 2005 - 20:41:02
Citaat van: "Jason"

dat hoeft niet zo te zijn, want als je naar een andere winkel gaat nemen die weer opnieuw de maat en begint het van voren af aan. ik denk dat perfectie wel mogelijk is als er tussenpassen zijn en degene die het pak meet het ook maakt, en veel ervaring heeft uiteraard. ik spreek niet uit ervaring  :wink: .

Het is een echte zeldzaamheid als degene die het pak meet het ook maakt volgens mij. Ook bijv. Thomas Mahon van English Cut is alleen de cutter, hij klust het pak niet zelf in elkaar.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 29 december 2005 - 20:54:16
Idd Merlino in Londen kan je het nog vinden als je goed zoekt.

Jason

• Gast
Reactie #276 Gepost op: 29 december 2005 - 21:34:20
Citaat van: "Jason"

Het is een echte zeldzaamheid als degene die het pak meet het ook maakt volgens mij. Ook bijv. Thomas Mahon van English Cut is alleen de cutter, hij klust het pak niet zelf in elkaar.

nee hij naait niet zelf, maar als hij bij een tussenpas ziet dat iets niet goed is dan zit het kleermakersatelier om de hoek.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 29 december 2005 - 21:40:46
Citaat van: "gusto napolitano"
Het beste is dus een goed RTW pak te kopen zoals Borrelli-Kiton-Attolini dit zijn wel met de hand gemaakte pakken eigenlijk kan je het zien als MTM pakken danwel niet op jou lichaam gemaakt.

Daar heb ik wel over gedacht, maar wat dan door mijn hoofd gaat zingen is: "Voor 25% meer heb je MTM." Een heel irritant deuntje, dat kan ik je wel vertellen. Ik vind het verschil tussen 1500 euro voor Borrelli en 2000 voor Borrelli MTM om een of andere reden minder groot dan tussen 500 voor een pak van Sander Lusink en 1000 euro voor Caruso. Voor Attolini geldt hetzelfde (daar gaat mijn voorkeur naar uit.) Ik verkeer helaas niet in de positie dat ik dergelijke bedragen achteloos kan uitgeven, ik moet echt sparen voor zo'n pak, en dan spaar ik liever even door voor MTM. Maar waar het mij vooral om te doen is, is dit: zou je me adviseren om meteen aan Attolini MTM te beginnen of zeg je probeer eerst een of een paar Caruso MTM's, dan weet je waar je op moet letten en wat je wil als je toe bent aan die Attolini?
esus saves, George Nelson withdraws!

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 29 december 2005 - 21:49:16
Misschien wil je ipv Caruso 'ns Russo Italia proberen. Verschillende mensen hier hebben 't geprobeerd en de kwaliteit is zeker van 'tzelfde niveau als Caruso maar wel een paar honderd euro goedkoper. Voor zo'n 800E heb je MTM met voor zover ik weet alle mogelijk optie behalve helaas gepitte gulp...

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #279 Gepost op: 29 december 2005 - 21:57:58
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "gusto napolitano"
Het beste is dus een goed RTW pak te kopen zoals Borrelli-Kiton-Attolini dit zijn wel met de hand gemaakte pakken eigenlijk kan je het zien als MTM pakken danwel niet op jou lichaam gemaakt.

Daar heb ik wel over gedacht, maar wat dan door mijn hoofd gaat zingen is: "Voor 25% meer heb je MTM." Een heel irritant deuntje, dat kan ik je wel vertellen. Ik vind het verschil tussen 1500 euro voor Borrelli en 2000 voor Borrelli MTM om een of andere reden minder groot dan tussen 500 voor een pak van Sander Lusink en 1000 euro voor Caruso. Voor Attolini geldt hetzelfde (daar gaat mijn voorkeur naar uit.) Ik verkeer helaas niet in de positie dat ik dergelijke bedragen achteloos kan uitgeven, ik moet echt sparen voor zo'n pak, en dan spaar ik liever even door voor MTM. Maar waar het mij vooral om te doen is, is dit: zou je me adviseren om meteen aan Attolini MTM te beginnen of zeg je probeer eerst een of een paar Caruso MTM's, dan weet je waar je op moet letten en wat je wil als je toe bent aan die Attolini?
Heb je al eens een Attolini uit het rek aan gehad wat eigenlijk een maatwerkpak is.Als hij jou het een gevoel gaf van dit is het dan zou ik zeker voor Attolini MTM gaan.Denk niet dat je daar erg mee de fout in kan gaan.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 29 december 2005 - 22:11:09
Ik weet dat ik nu tegen heilige huisjes aanschop, en misschien komt het omdat ik een vrij normaal postuur heb, maar ik ben eigenlijk het meest te spreken over een kiton uit het rek, die ik jaren geleden bij pauw in de opruiming kocht, en een borrelli uit het rek, van harvie. Eens, de mtm ervaring is heel leuk, en het maatpak is zeker een bijzondere ervaring, maar uiteindelijk zitten die pakken, bij mij, niet structureel beter. Vaak zijn, in elk geval mijn, verwachtingen van een mtm of maatpak te hooggespannen.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 29 december 2005 - 22:18:30
Citaat van: "C&A"
Ik weet dat ik nu tegen heilige huisjes aanschop, en misschien komt het omdat ik een vrij normaal postuur heb, maar ik ben eigenlijk het meest te spreken over een kiton uit het rek, die ik jaren geleden bij pauw in de opruiming kocht, en een borrelli uit het rek, van harvie. Eens, de mtm ervaring is heel leuk, en het maatpak is zeker een bijzondere ervaring, maar uiteindelijk zitten die pakken, bij mij, niet structureel beter. Vaak zijn, in elk geval mijn, verwachtingen van een mtm of maatpak te hooggespannen.
Als je geen lichaamlijke gebreken heeft kan een RTW pak ook goed zijn.Let wel de merken die jij noemde zijn eigenlijk puur met de hand gemaakte pakken alleen op een vast signatuur.En de nieuwe Kiton pakken daar druipt het handwerk ervan af zo prachtig als ze zijn.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 29 december 2005 - 22:22:23
Ja, maar als je misvormd bent heeft ook Kiton RTW geen zin! C&A is gelukkig voor hem (of ongelukkig, want nu beleeft ie minder plezier aan mtm) gezegend met een symmetrisch lichaam

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 29 december 2005 - 22:25:06
Ja, maar als je misvormd bent heeft ook Kiton RTW geen zin! C&A is gelukkig voor hem (of ongelukkig, want nu beleeft ie minder plezier aan mtm) gezegend met een symmetrisch lichaam

klopt. enige wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat de verwachtingen van mtm vaak erg hooggespannen zijn, en dat dat vaak tot teleurstelling leidt, en dat je, als je een normaal postuur hebt, misschien beter nog een iets duurder pak uit het rek kan kopen, dan die extra euro's aan mtm caruso uit te geven.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 29 december 2005 - 22:26:31
Ikzelf heb ook geen bijzonderheden aan mijn lichaam.Ik laat pakken maken om dat ik dat zo gewoon ben.Maar koop ook rtw pakken mist van een goed merk.