Auteur Topic: Edward Green  (425786 keer gelezen)

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Gaziano
Reactie #270 Gepost op: 07 augustus 2006 - 13:23:25
Citaat van: "Alboreto"
Green is enige tijd geleden gestopt met bespoke en Gaziano is samen met ik meen Gisling Gaziano & Gisling begonnen. (Weet niet zeker of Gisling correct gespeld is.) Zij zetten samen de bespoke afdeling van Green voort onder hun eigen naam.

Gaziano is samen met Girling begonnen.  :wink:

Zie ook: http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1593

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Green bij Shoes & Shirts
Reactie #271 Gepost op: 26 augustus 2006 - 19:52:12
Citaat van: "Migliore"
\:D/
Ik kreeg vandaag van S&S een mooie uitnodiging in de bus om eind augustus naar een speciaal georganiseerde Edward Green Sessie te komen kijken. Dat weekend is Green met zijn gehele collectie aanwezig en zullen de schoenmakers een aantal belangrijke handbewerkingen van het schoenmaken demonstreren.

In de brief hebben ze het ook over een europese primeur. Het "Top Drawer" programma. In mijn ogen is dit gewoon MTO!

Tijdens deze dagen is er op de voorradige collectie EG een korting van 20%.

Ik ga zeker en zal vragen of ik foto´s mag maken....
Die zal ik dan zeker op mijn site en hier posten!!!

Nog geweest? Ben er zelf afgelopen donderdag even binnengelopen aangezien de zolen van mijn Santoni's een olie behandeling kregen. Beneden was 1 van de 3 meesterschoenmakers van Green bezig. Ondertussen kreeg ik uitleg van de directrice van green, en evenlater ook van de eigenaar zelf. Al met al een interresant bezoek!

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 26 augustus 2006 - 23:14:54
Kom er net vandaan. Het was erg interessant. De schoenmaker van EG heeft me verteld dat ze 45 man in dienst hebben en ca 40 paar schoenen per dag maken. Dat is minder dan john Lobb. De schoenmaker heeft een bepaalde stikwijze gedemonstreerd. (ik weet helaas niet meer hoe die heet, een soort blinde naad op de neus van de schoen)
Ze hadden supermooie modellen meegebracht, echt watertanden!
Ik kon me net beheersen, ben met lege handen maar volledig onder de indruk weer vertrokken.

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 27 augustus 2006 - 12:47:18
Citaat van: "cypripedium"
Kom er net vandaan. Het was erg interessant. De schoenmaker van EG heeft me verteld dat ze 45 man in dienst hebben en ca 40 paar schoenen per dag maken. Dat is minder dan john Lobb. De schoenmaker heeft een bepaalde stikwijze gedemonstreerd. (ik weet helaas niet meer hoe die heet, een soort blinde naad op de neus van de schoen)
Ze hadden supermooie modellen meegebracht, echt watertanden!
Ik kon me net beheersen, ben met lege handen maar volledig onder de indruk weer vertrokken.

Klopt idd, die stikwijze kan maar door 3 mensen bij Green worden uitgevoerd

Harry

• Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #274 Gepost op: 28 augustus 2006 - 15:32:16
was inderdaad knap, alleen....tegen de tijd dat die man zijn paar schoenen klaar zijn......;-)

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #275 Gepost op: 28 augustus 2006 - 21:41:32
Waar ik wel benieuwd naar ben is het verschil tussen het gewone MTO programma en de Top Drawer lijn. Wat gaan TD schoenen kosten? Gewone Greens en gewone MTO Greens zijn machinaal gemaakte schoenen. In de uitnodiging van Shoes & Shirts stond dat de TD lijn volledig met de hand is gemaakt. Is dat bevestigd tijdens de trunk show? Enz. Vragen die er toe doen imho, want waarom zou je anders nog meer betalen?
esus saves, George Nelson withdraws!

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #276 Gepost op: 28 augustus 2006 - 22:09:31
Citaat van: "Alboreto"
Waar ik wel benieuwd naar ben is het verschil tussen het gewone MTO programma en de Top Drawer lijn. Wat gaan TD schoenen kosten? Gewone Greens en gewone MTO Greens zijn machinaal gemaakte schoenen. In de uitnodiging van Shoes & Shirts stond dat de TD lijn volledig met de hand is gemaakt. Is dat bevestigd tijdens de trunk show? Enz. Vragen die er toe doen imho, want waarom zou je anders nog meer betalen?

dit is wat ik erover heb meegekregen en wat ik gezien heb:
De zool is afgewerkt met meer rondingen. DE reden van het enorme prijsverschil zit hem in de uren handwerk. de TD kost ca 1550 Euro. dus het dubbele van de gewone lijn. Je kunt ook je eigen naam laten graveren in de zool en hem wat persoonlijker laten maken.
Persoonlijk vind ik het prijsverschil te groot omdat de prijs al dicht bij de echte maatschoen komt.
aanvullingen en/of correcties zijn welkom!

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #277 Gepost op: 28 augustus 2006 - 22:23:52
Maar de modellen en leesten zijn hetzelfde. Je kunt dus je Dovers of Ladbrokes zowel RTW als MTO als Top Drawer kopen, op elke willekeurige leest (RTW natuurlijk niet, daar standaard leest), waarbij het verschil hem er in het laatste geval (TD) in zit dat de schoen dan volledig met de hand is gemaakt, met meer rondingen in de zool en evt. personalisering. Of zijn er voor de Top Drawer andere modellen en leesten ontwikkeld?
En ja, Cleverley bespoke is niet eens zoveel duurder. Moet je natuurlijk wel een paar keer voor naar Engeland vliegen, maar goed.
esus saves, George Nelson withdraws!

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #278 Gepost op: 30 augustus 2006 - 10:54:27
De zool is afgewerkt met meer rondingen. DE reden van het enorme prijsverschil zit hem in de uren handwerk. de TD kost ca 1550 Euro. dus het dubbele van de gewone lijn. Je kunt ook je eigen naam laten graveren in de zool en hem wat persoonlijker laten maken.
Persoonlijk vind ik het prijsverschil te groot omdat de prijs al dicht bij de echte maatschoen komt.

Als aanvulling:
De bolling van de TD-zool (over het geleng) is groter, door een extra stuk leer dat op het houten geleng wordt gelegd. Daarnaast wordt de welt nog dichter op de schoen afgesneden (dus er steekt aan de zijkant nog minder zool uit). Verder is de hak van een TD schoen is iets afgeschuind.
Als laatste: binnen het TD programma kun je verder gaan in aanpassingen op het ontwerp van de schoen dan in het m-t-o-programma. Maar de basismodellen en -leesten blijven het uitgangspunt, ook bij TD.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Edward Green - Deel I
Reactie #279 Gepost op: 31 augustus 2006 - 12:20:32
Citaat van: "Looking to improve"

Als aanvulling:
De bolling van de TD-zool (over het geleng) is groter, door een extra stuk leer dat op het houten geleng wordt gelegd. Daarnaast wordt de welt nog dichter op de schoen afgesneden (dus er steekt aan de zijkant nog minder zool uit). Verder is de hak van een TD schoen is iets afgeschuind.
Als laatste: binnen het TD programma kun je verder gaan in aanpassingen op het ontwerp van de schoen dan in het m-t-o-programma. Maar de basismodellen en -leesten blijven het uitgangspunt, ook bij TD.

MtB

Ik ben er uiteraard ook geweest....
De voorbeeld schoen zag er werkelijk schitterend uit. Met name zie je het handwerk in de zool. onder het geleng vind je inderdaad de hele mooie welving die je eerst alleen bij EG bespoke terugvond. De afwerking van hak is ook prachtig. De vorm is licht trapezium vormig en volgt van boven naar beneden veel meer de lijn van het bovenwerk. Verder is het mogelijk alle modellen met elkaar te combineren.... dus de neus van de ene schoen met een andere broquering, bv met het achterstuk van weer een ander model... elke bestaande leest is mogelijk en heel veel extra details kun je kiezen of zelf verzinnen. In het binnenwerk wordt ook een speciale inleg verwerkt met je eigen naam erop en ook is in de prijs een holle spanner (kopie van de leest) inbegrepen.

Ik vond het schitterend maar voor nu toch nog even te prijzig....

Uiteraard ben ik niet zonder aankoop de winkel uitgegaan en ben nu gezwicht voor de EG Newburry....

Onderstaan plaatje is niet van mijzelf. Het is echter wel de Newburry (een wholecut dus...) in Dark Oak op een 808 leest.
Mijn versie die midden november klaar zal zijn is iets ranker omdat ik wederom gekozen heb voor de 888 leest !!

Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

HotFudge

• Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #280 Gepost op: 01 september 2006 - 03:05:34
respect Migli =D>

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #281 Gepost op: 01 september 2006 - 09:36:47
Citaat van: "HotFudge"
respect Migli =D>

Tnx...
En ik ben hier nog vergeten te vermelden dat ik ook een Green riem heb meebesteld die in exact de zelfde kleur wordt geleverd!

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #282 Gepost op: 01 september 2006 - 16:11:30
respect Migli =D>

Tnx...
En ik ben hier nog vergeten te vermelden dat ik ook een Green riem heb meebesteld die in exact de zelfde kleur wordt geleverd!

wow! een van de mooiste modellen van green. deze staat ook bovenaan mijn verlanglijstje. ook de kleur is schitterend, zeker met een matching riem.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Edward Green - Deel I
Reactie #283 Gepost op: 01 september 2006 - 18:30:57
Tsjonge jonge... :shock: =D>
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #284 Gepost op: 27 september 2006 - 13:45:17
respect Migli =D>

Tnx...

wow! een van de mooiste modellen van green. deze staat ook bovenaan mijn verlanglijstje. ook de kleur is schitterend, zeker met een matching riem.

...Pfffff....
Wat duurt wachten toch lang....