Auteur Topic: Edward Green  (425784 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Edward Green - Deel I
Reactie #255 Gepost op: 04 augustus 2006 - 22:37:43
Citaat van: "Alboreto"
Ik stond er wel een beetje van te kijken dat ze het top drawer noemen. In Japan en mogelijk ook elders had je tot een jaar of 5 geleden ook een lijn onder die naam. Dit waren schoenen die weliswaar RTW waren, maar qua gebruikte materialen en mogeljik ook maakwijze net onder bespoke zaten. Dus waarom ze die naam nu uit de la halen voor dit op het eerste gezicht gewone MTO is ook mij niet duidelijk.

Het lijkt me wel leuk om mee te maken. Vorig jaar helaas gemist hoe een van de twee personen die bij EG de apron van de Dover maken in de etalage bij Sir Max zijn kunsten vertoonde.

Ook aardig te vermelden is dat die dagen 20% is op alle EG modellen die Shoes & Shirts op voorraad heeft. Dus niet op de modellen die EG meeneemt helaas.

Als je wilt gaan.... ik wil graag op donderdag of vrijdag! Wie weet kunnen we met een aantal SF´ers gaan.... (Die een uitnodiging hebben!!!)
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Edward Green - Deel I
Reactie #256 Gepost op: 04 augustus 2006 - 23:21:37
Citaat van: "Migliore"
Ik stond er wel een beetje van te kijken dat ze het top drawer noemen. In Japan en mogelijk ook elders had je tot een jaar of 5 geleden ook een lijn onder die naam. Dit waren schoenen die weliswaar RTW waren, maar qua gebruikte materialen en mogeljik ook maakwijze net onder bespoke zaten. Dus waarom ze die naam nu uit de la halen voor dit op het eerste gezicht gewone MTO is ook mij niet duidelijk.

Het lijkt me wel leuk om mee te maken. Vorig jaar helaas gemist hoe een van de twee personen die bij EG de apron van de Dover maken in de etalage bij Sir Max zijn kunsten vertoonde.

Ook aardig te vermelden is dat die dagen 20% is op alle EG modellen die Shoes & Shirts op voorraad heeft. Dus niet op de modellen die EG meeneemt helaas.

Als je wilt gaan.... ik wil graag op donderdag of vrijdag! Wie weet kunnen we met een aantal SF´ers gaan.... (Die een uitnodiging hebben!!!)

Is het werkelijk enkel op basis van uitnodiging dan?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #257 Gepost op: 05 augustus 2006 - 08:33:43
Citaat van: "Sergio"

Is het werkelijk enkel op basis van uitnodiging dan?

De winkle is gewoon open... dus ze zullen je zeker niet tegenhouden...
Ik denk dat de uitnodiging gewoon een extra leuke reminderservice is!!.. De officiele aankondiging....

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #258 Gepost op: 06 augustus 2006 - 12:58:31

En volgens mij is het weer uit de kast gehaald omdat EG heeft besloten te stoppen met bespoke en dit net iets hoger wordt ingeschaald dan MTO; maar goed bezoek aan S&S zal meer duidelijkheid veschaffen.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #259 Gepost op: 06 augustus 2006 - 13:23:27
Citaat van: "C&A"

En volgens mij is het weer uit de kast gehaald omdat EG heeft besloten te stoppen met bespoke en dit net iets hoger wordt ingeschaald dan MTO; maar goed bezoek aan S&S zal meer duidelijkheid veschaffen.

Gaan ze stoppen met bespoke?? Wat vreemd!
Zit er dan in die top drawer line ook een ander soort leest?? Er is toch ook die site van Tony Gaziano die bij Green gewerkt heeft met zijn eigen bespoke schoenen... daar zitten hele gave leesten bij!!!

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #260 Gepost op: 06 augustus 2006 - 14:45:39
Ze zijn al gestopt met bespoke. Gaziano en een partner zijn samen verder gegaan, met medeneming (mits de individuele klant daartegen geen bezwaar heeft) van de bespoke leesten van Edward Green. Volgens mij staat in de brief van S&S dat je kunt kiezen uit alle leesten van EG, maar het lijkt mij sterk dat daaronder ook de bespoke leesten vallen.
Edit: verder is het natuurlijk onzin dat dit (Top Drawer) bespoke zou zijn, zoals de brief suggereert. En EG wordt niet met de hand gemaakt, het zijn machinaal gemaakte schoenen. Alleen de Dover en Doverachtige modellen worden gedeeltelijk met de hand gemaakt. Het patineren gebeurt uiteraard wel met de hand. Ik geloof niet dat de TD modellen ineens wel meer handwerk bevatten maar we zullen zien.
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Edward Green - Deel I
Reactie #261 Gepost op: 06 augustus 2006 - 15:12:53
Dat de bespoke leesten niet beschikbaar zijn lijkt me nogal logisch aangezien ze speciaal voor de voeten van de klant zijn gemaakt. Wat moet iemand anders daar mee?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #262 Gepost op: 06 augustus 2006 - 15:29:23
Precies.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #263 Gepost op: 06 augustus 2006 - 22:33:14
We zullen zien!!!

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #264 Gepost op: 07 augustus 2006 - 00:39:04
We zullen zien!!!

Kun je me wat meer vertellen over die Tony Gaziano? Krijg bijna een rolberoerte bij het zien van zoveel moois. :roll:
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #265 Gepost op: 07 augustus 2006 - 00:45:06
We zullen zien!!!

Had je bij een ander onderwerp gevraagd naar de schoenen op je foto. Ben al op je site geweest en heb gezien dat het Crockett & Jones zijn. Mooi hoor. Ook een leuke site trouwens met interessante links. Ga zo door!!! =D>  =D>  =D>

P.S.
Fijne broeken die Incotex hè?
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #266 Gepost op: 07 augustus 2006 - 09:17:19
Citaat van: "Stijlkoning"
We zullen zien!!!

Had je bij een ander onderwerp gevraagd naar de schoenen op je foto. Ben al op je site geweest en heb gezien dat het Crockett & Jones zijn. Mooi hoor. Ook een leuke site trouwens met interessante links. Ga zo door!!! =D>  =D>  =D>

P.S.

Tnx! :wink:

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #267 Gepost op: 07 augustus 2006 - 09:55:25
We zullen zien!!!

P.S.

Tony Gaziano?
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #268 Gepost op: 07 augustus 2006 - 11:14:49
We zullen zien!!!

P.S.

Tony Gaziano?

Wat bedoel je??? Of ik daar schoenen van heb?, van Gaziano!?   Zou het graag willen, maar helaas is dat nog lang niet het geval!! Ik denk niemand hier op het forum!  Tot nu toe heb ik "slechts" C&J, Santoni en Edward Green!...  8)    oh ja , en een oud paar Van Lier.. :oops:

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Gaziano
Reactie #269 Gepost op: 07 augustus 2006 - 11:26:21
Tony Gaziano heeft enige tijd bij Cleverey gewerkt, is toen overgestapt naar Edward Green, waar hij betrokken is geweest bij het ontwerp van de 888-leest en de afdeling bespoke bestierde. Als je tot voor kort een paar bespoke Greens kocht, ontwierp hij de leest. Green is enige tijd geleden gestopt met bespoke en Gaziano is samen met ik meen Gisling Gaziano & Gisling begonnen. (Weet niet zeker of Gisling correct gespeld is.) Zij zetten samen de bespoke afdeling van Green voort onder hun eigen naam.