en de 337 leest is (correct me if I'm wrong) alleen in de handgrade lijn te vinden, toch?
Ik heb deze ook eens aangehad en moet zeggen dat deze inderdaad erg mooi is. Schoenen op plaatjes of zelfs gewoon 'los' zeggen niet zoveel; je moet ze echt even aantrekken om een goed oordeel te kunnen geven.
Ik heb de C&J-brochure er even op na geslagen en naar het me nu blijkt is de 337-leest inderdaad exclusief voor de Handgrade-lijn. Ik moet zeggen dat de pasvorm er ook zeker naar is. Verder valt het patina ook zeer zeker op. Niet zo spectaculair als een Santoni schoen, maar mooi op een ingetogen wijze.
Helemaal in CJ stijl
plaatje
Het is maat 10. Ik heb via Pediwear CJ spanners gekocht, ook maat 10. Maar als ik nu de spanner in de schoen doe dan gaat dat niet heel erg soepel. Moet wel een beetje wringen. Is dat wel oke?

Gezond verstand is hier het aangewezen middel. Wat je wilt voorkomen is dat het leer de pasvorm verliest omdat je spanners te groot zijn. Sowieso zul je de veters wat los moeten maken om de spanner er in te krijgen, dat is normaal.
Wellicht ten overvloede: het doel van de spanners is om het leer op te spannen. Voor een aardige beoordeling van de mate waarin je spanner geschikt is kun je proberen de linkerspanner tegen de rechterzool te houden en te kijken hoeveel ruimte er is. De ruimte moet ongeveer corresponderen met de ruimte die voor je voeten nodig is. Als je spanner (ruim) groter is dan zal dat te koste gaan van de pasvorm.
Groeten,
Don