Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811309 keer gelezen)

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones - Deel II
Reactie #525 Gepost op: 14 maart 2007 - 13:49:43
Mijn Whitehall hangrade oxfords vandaag namens Pediwear afgeleverd.

Na een wat merkwaardige valuta afhandeling 339 euro er voor betaald. Zitten werkelijk als gegoten, voeten als het waren er in "gezogen".

Ga nu maar eens naar Heubel togen, om aldaar wat Saphir smeer en goede schoenspanners te halen.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #526 Gepost op: 14 maart 2007 - 15:23:55
Citaat van: "Doucheman"
Mijn Whitehall hangrade oxfords vandaag namens Pediwear afgeleverd.

Na een wat merkwaardige valuta afhandeling 339 euro er voor betaald. Zitten werkelijk als gegoten, voeten als het waren er in "gezogen".

Ga nu maar eens naar Heubel togen, om aldaar wat Saphir smeer en goede schoenspanners te halen.

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #527 Gepost op: 16 maart 2007 - 19:09:13
amsterdam heeft er een C&J aanbieder bij: Eduard Pelger op de Stadionweg. Veel 348-leesten in F op voorraad!

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
C&J Belgrave
Reactie #528 Gepost op: 21 maart 2007 - 19:44:48
Heren,

Vandaag heb ik mijn C&J Belgrave schoenen in Chestnut Antique Calf mogen ontvangen. Tot op heden gebruik ik de Saphir Medaille d'Or lijn. Hieronder de schoen en een kleurenkaartje:

Zijn er bezitters van Chestnut Antique Calf schoenen die Saphir gebruiken voor onderhoud? Zo ja, welke kleur heb je gekozen? Ik kan nog wel een weekje vooruit met kleurloze bijenwas, maar daarna moet ik toch echt een kleur gaan smeren.

Groeten,
Don

Nicowico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #529 Gepost op: 28 maart 2007 - 00:59:26
Ik ben pas nieuw hier en nog een leek op het betere schoenengebied.
Mijn belangstelling gaat uit naar de Crockett & Jones schoenen en uiteraard begrijp ik wel de verschillende lengte- en breedtematen, maar wat is nu het verschil tussen de verschillende leesten. Ik zie 348 leest, 341 leest etc. Wat is het verschil?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #530 Gepost op: 28 maart 2007 - 01:09:12
Citaat van: "Nicowico"
Ik ben pas nieuw hier en nog een leek op het betere schoenengebied.
Mijn belangstelling gaat uit naar de Crockett & Jones schoenen en uiteraard begrijp ik wel de verschillende lengte- en breedtematen, maar wat is nu het verschil tussen de verschillende leesten. Ik zie 348 leest, 341 leest etc. Wat is het verschil?

Hallo Nicowico,

De volgende link voert je naar het begin van dit topic. Er zijn enkele afbeeldingen gepost van verschillende leesten. Meest in het oogspringend is de manier waarop de neus is vormgegeven, er is een duidelijk verschil tussen de 236 en de 348. De ene leest kan beter bij je voet passen dan de andere, maar dat is zeer afhankelijk van de vorm van je voet.

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1264&start=0

Mijn favoriete leest is de 337, een leest die naar mijn idee wat meer Engels aandoet en toch behoorlijk slank is aan de voet.

Groeten,
Don

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #531 Gepost op: 28 maart 2007 - 09:16:33
en de 337 leest is (correct me if I'm wrong) alleen in de handgrade lijn te vinden, toch?

Ik heb deze ook eens aangehad en moet zeggen dat deze inderdaad erg mooi is. Schoenen op plaatjes of zelfs gewoon 'los' zeggen niet zoveel; je moet ze echt even aantrekken om een goed oordeel te kunnen geven.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Peter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #532 Gepost op: 28 maart 2007 - 10:42:57
Helemaal in CJ stijl 8)

Het is maat 10. Ik heb via Pediwear CJ spanners gekocht, ook maat 10. Maar als ik nu de spanner in de schoen doe dan gaat dat niet heel erg soepel. Moet wel een beetje wringen. Is dat wel oke? :oops:  :D

Napoleon

• Gast
Reactie #533 Gepost op: 28 maart 2007 - 10:44:31
beter te strak dan te los

Marcel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #534 Gepost op: 28 maart 2007 - 12:31:59
Je kunt de spanners ook altijd even bijschuren zodat ze mooier aansluiten bij de schoen.
 know that I'm born and I know that I'll die, the in between is mine.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #535 Gepost op: 28 maart 2007 - 16:36:02
Citaat van: "H_D"

en de 337 leest is (correct me if I'm wrong) alleen in de handgrade lijn te vinden, toch?

Ik heb deze ook eens aangehad en moet zeggen dat deze inderdaad erg mooi is. Schoenen op plaatjes of zelfs gewoon 'los' zeggen niet zoveel; je moet ze echt even aantrekken om een goed oordeel te kunnen geven.

Ik heb de C&J-brochure er even op na geslagen en naar het me nu blijkt is de 337-leest inderdaad exclusief voor de Handgrade-lijn. Ik moet zeggen dat de pasvorm er ook zeker naar is. Verder valt het patina ook zeer zeker op. Niet zo spectaculair als een Santoni schoen, maar mooi op een ingetogen wijze.

Citaat van: "Peter"
Helemaal in CJ stijl 8)

plaatje

Het is maat 10. Ik heb via Pediwear CJ spanners gekocht, ook maat 10. Maar als ik nu de spanner in de schoen doe dan gaat dat niet heel erg soepel. Moet wel een beetje wringen. Is dat wel oke? :oops:  :D

Gezond verstand is hier het aangewezen middel. Wat je wilt voorkomen is dat het leer de pasvorm verliest omdat je spanners te groot zijn. Sowieso zul je de veters wat los moeten maken om de spanner er in te krijgen, dat is normaal.

Wellicht ten overvloede: het doel van de spanners is om het leer op te spannen. Voor een aardige beoordeling van de mate waarin je spanner geschikt is kun je proberen de linkerspanner tegen de rechterzool te houden en te kijken hoeveel ruimte er is. De ruimte moet ongeveer corresponderen met de ruimte die voor je voeten nodig is. Als je spanner (ruim) groter is dan zal dat te koste gaan van de pasvorm.

Groeten,
Don

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #536 Gepost op: 28 maart 2007 - 16:39:17
nuttige info!
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Peter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #537 Gepost op: 28 maart 2007 - 18:41:49
Zeker nuttige info! Bedankt.  8)

styleric

• Bekijk profiel
Crockett & Jones (Deel II)
Reactie #538 Gepost op: 29 maart 2007 - 20:20:06
Mijn Crockett & Jones zijn me toch te groot :( .
Model: Connaught; Maat:13 E (47);  Kleur: Nr. 93 Licht bruin (zie kleurenkaartje van Don).
Voor CJ-freaks met maat 47 die er meer over willen weten.  
Zie Marktplaats. Zoeken op: "Crockett".
Ik had hier graag een foto van mijn CJ Connaught geplaatst, maar ik ben nieuw hier en vind het plaatsen van foto's c.a. knap ingewikkeld.
Groet, styleric.

Napoleon

• Gast
Reactie #539 Gepost op: 29 maart 2007 - 20:22:49
www.xs.to (en neen, ik heb geen aandelen in die site  :wink: )