Hoi Don,
Zou je hier wat meer over kunnen vertellen? Wat houden "Stock Collection" en "Mail Order Collection" (benchgrade) precies in? Zijn er nog meer collecties?
(...)
Crockett & Jones levert twee collecties. Handgrade en benchgrade, beide worden op Goodyear-wijze gestikt. De schoenen worden machinaal gemaakt, maar de handgrade-lijn wordt bijvoorbeeld met de hand gepoetst, een proces dat volgens de brochure 'tot 10 weken kan duren'. Voor handgrade wordt een betere kwaliteit leer gebruikt en de zool van de handgrade-schoenen wordt zo afgewerkt dat het stiksel niet zichtbaar is als je de zool bekijkt.
Verder is voor de Handgrade de 337-leest exclusief beschikbaar, een leest die volgens mij de meest elegante is van Crockett & Jones.
Dan is er nog het verschil tussen de mail order collection en de stock collection. Over het algemeen kunnen particulieren uit de mail order collection bestellen en kan iedereen uit de stock collection bestellen. De mail order collection omvat onder andere de stock collection.
Iedereen kan een MTO bestellen, tegen een forse opslag, tenzij het gaat om 6 modellen ineens. Ik neem aan dat een MTO-schoen op handgrade wijze wordt geproduceerd, maar zeker weten doe ik dat niet. Over het algemeen leveren internetwinkels alleen uit de stock collection.
Een precieze reden kan ik hiervoor niet aanwijzen.
(...)
Zijn schoenen uit de Mail Order Collection niet voor een lagere prijs te verkrijgen dan?
Voor zover ik weet doel je op de price pledge van Pediwear.co.uk. Op het internet heb ik nergens modellen die exclusief zijn voor de mail order collection gezien tegen een gereduceerde prijs. Bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal geldt deze garantie dan ook niet.
Groeten,
Don