Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811341 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Crockett & Jones - Deel II
Reactie #465 Gepost op: 19 februari 2007 - 09:37:35
Ik denk dat Eduart nagenoeg alles kan bestellen op zo ongeveer iedere leest, de lijst is daarmee inderdaad zo goed als eindeloos.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #466 Gepost op: 19 februari 2007 - 10:22:10
Citaat van: "Don"
Citaat van: "foto010101"
Ik ben pas geleden bij SirMax geweest en hij verkocht een zwarte C&J met als leest 348. Deze schoen stond volgens Eduard niet in het C&J 2006-2007 Stock Collections boekje. Het betreffende paar schoenen kostte bij hem 350 euro. Heeft iemand een idee welke model C&J dit geweest moet zijn?

Ik ben overigens wel van plan de schoen bij hem te kopen, puur vanwege de tijd die hij besteed heeft om al mijn vragen perfect te beantwoorden. Verder is zijn service volgens de kenners hier onovertroffen. En uiteraard wil ik extra betalen voor een perfecte service!

Zonder een meer nauwkeurige omschrijving is de lijst zo lang dat je er niets aan zou hebben.

Heeft de schoen een toe-cap?
Is het een brogue?
Wat voor een sluiting (oxford/derby)?
etc.

Groeten,
Don

De schoen heeft een toe-cap, het is geen brogue en de sluiting is oxford. Waarschijnlijk komen we er zo nog niet uit haha, in ieder geval heb ik het geprobeerd :).
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #467 Gepost op: 19 februari 2007 - 10:33:07
Citaat van: "Don"
Ik ben pas geleden bij SirMax geweest en hij verkocht een zwarte C&J met als leest 348. Deze schoen stond volgens Eduard niet in het C&J 2006-2007 Stock Collections boekje. Het betreffende paar schoenen kostte bij hem 350 euro. Heeft iemand een idee welke model C&J dit geweest moet zijn?

Ik ben overigens wel van plan de schoen bij hem te kopen, puur vanwege de tijd die hij besteed heeft om al mijn vragen perfect te beantwoorden. Verder is zijn service volgens de kenners hier onovertroffen. En uiteraard wil ik extra betalen voor een perfecte service!

Zonder een meer nauwkeurige omschrijving is de lijst zo lang dat je er niets aan zou hebben.

Heeft de schoen een toe-cap?
Is het een brogue?
Wat voor een sluiting (oxford/derby)?
etc.

Groeten,
Don

De schoen heeft een toe-cap, het is geen brogue en de sluiting is oxford. Waarschijnlijk komen we er zo nog niet uit haha, in ieder geval heb ik het geprobeerd :).

Als ik de woorden van Eduard zo uitleg dat de schoen niet op die leest vermeld staat, dan zijn er een aantal mogelijkheden. Crockett & Jones maakt namelijk niet veel gebruik van de 348 leest. In dat geval komen de volgende modellen in aanmerking:

Audley
Bedford
Connaught
Whitehall

Verder neem ik aan dat er een leren zool onder zit.

Groeten,
Don

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #468 Gepost op: 19 februari 2007 - 10:57:19
Ok, nou in ieder geval bedankt! Binnenkort maar eens langs bij SirMax om de schoen aan mijn bescheiden collectie toe te voegen :).

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #469 Gepost op: 19 februari 2007 - 11:32:49

Dat is de Dalton : http://img220.imageshack.us/my.php?image=img0397kr1.jpg
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #470 Gepost op: 19 februari 2007 - 11:54:42
Citaat van: "Solitarias"

Dat is de Dalton : http://img220.imageshack.us/my.php?image=img0397kr1.jpg

De Dalton staat idd niet in het C&J boekje. Ik denk dat het dezelfde schoen is, ik begin een beetje te twijfelen.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #471 Gepost op: 20 februari 2007 - 03:41:27
Heb vandaag even in de C&J rondstore gekeken (Presidents' Day, bank holiday vandaag :) ) want ik wil een donker bruine schoen. Mijn Audleys in Tan Antique Calf zijn me toch iets te licht voor de winter. Ik twijfel tussen

en

De Savile zijn handgrade de Grosvenor niet. Scheelt wel USD 175 - daar kan ik dan een mooie C&J riem voor kopen. Ik ga er nog maar even over nadenken.
The man with style, is the man who can smile

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #472 Gepost op: 20 februari 2007 - 10:21:50
Citaat van: "L ' Avvocato"
Heb vandaag even in de C&J rondstore gekeken (Presidents' Day, bank holiday vandaag :) ) want ik wil een donker bruine schoen. Mijn Audleys in Tan Antique Calf zijn me toch iets te licht voor de winter. Ik twijfel tussen

en

De Savile zijn handgrade de Grosvenor niet. Scheelt wel USD 175 - daar kan ik dan een mooie C&J riem voor kopen. Ik ga er nog maar even over nadenken.

Mooie schoenen hoor! Ben je soms in een C&J store in NYC geweest? Ik zie nl. dat je woonachtig bent in NYC.

Overigens, ik zou voor de handgrade gaan, $175 is in NYC termen geen grote extra uitgave...  haha :lol:

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #473 Gepost op: 20 februari 2007 - 11:54:11
is 'tan antique' nou echt een lichte cognac kleur? of meer een soort middenbruin?
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #474 Gepost op: 21 februari 2007 - 00:19:49
Weet iemand de naam van dit model:

Heb het vermoeden dat dit het model "Whitehall" (handgrade) is.

Prachtige schoen. Ga ook eens kijken of ik Pediwear aan haar "price pledge" kan houden, door te schermen met PLal prijzen.

Zit alleen een beetje met de maat, ik heb in Van bommeltjes doorgaans maat 11 (G leest). Iemand bekend met hoe C&J qua maten uit valt? Is het nemen van een maatje 11 (F leest) wijsheid?

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #475 Gepost op: 21 februari 2007 - 10:27:17
Citaat van: "Doucheman"
Weet iemand de naam van dit model:

Heb het vermoeden dat dit het model "Whitehall" (handgrade) is.

Prachtige schoen. Ga ook eens kijken of ik Pediwear aan haar "price pledge" kan houden, door te schermen met PLal prijzen.

Zit alleen een beetje met de maat, ik heb in Van bommeltjes doorgaans maat 11 (G leest). Iemand bekend met hoe C&J qua maten uit valt? Is het nemen van een maatje 11 (F leest) wijsheid?

Het is idd de Handgrade Whitehall, die zowel in een E (standaard) als F geleverd kan worden. Leest: 330. Ik raad je aan de schoen eerst te passen alvorens te bestellen.

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #476 Gepost op: 21 februari 2007 - 13:00:42
Het is idd de Handgrade Whitehall, die zowel in een E (standaard) als F geleverd kan worden. Leest: 330. Ik raad je aan de schoen eerst te passen alvorens te bestellen.

Heb er eerlijk gezegd een beetje moeite mee om hem bij Shoes & Shirts te gaan passen en elders te bestellen. Ben 1,5 jaar geleden bij Shoes & Shirts geweest om een paar Santoni's en C&J's uit de etalage te passen. Werd enorm uitgebreid geholpen, en afgeraden (!) de schoenen te kopen, omdat ik een smalle voet heb, waardoor volgens de goede man het leer zou gaan lubberen. Hij had het toen over een F leest, maar had niets daarvan in de prijs range (€350) waarin ik zocht.

Weet iemand of Pediwear een return policy heeft?

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #477 Gepost op: 21 februari 2007 - 13:03:11

Heb er eerlijk gezegd een beetje moeite mee om hem bij Shoes & Shirts te gaan passen en elders te bestellen. Ben 1,5 jaar geleden bij Shoes & Shirts geweest om een paar Santoni's en C&J's uit de etalage te passen. Werd enorm uitgebreid geholpen, en afgeraden (!) de schoenen te kopen, omdat ik een smalle voet heb, waardoor volgens de goede man het leer zou gaan lubberen. Hij had het toen over een F leest, maar had niets daarvan in de prijs range (€350) waarin ik zocht.

jah hoor, je kunt ze terugsturen, kijk even op de web site. ik weet even niet precies wat de policy inhoudt.

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #478 Gepost op: 21 februari 2007 - 13:26:19

jah hoor, je kunt ze terugsturen, kijk even op de web site. ik weet even niet precies wat de policy inhoudt.

Dank

Elmer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #479 Gepost op: 21 februari 2007 - 13:35:42
Ik heb net een nieuw cognac leren instapper van CJ zal edd f een pic schieten!