Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811435 keer gelezen)

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #3105 Gepost op: 12 augustus 2010 - 00:10:56
Eerste wat ik dacht.

Ik heb gisteren trouwens ook zo'n stiftje gekocht van TRT. Werkt best goed, alleen zou ik niet het advies uit het boekje volgen. Hij wil je eerst laten poetsen en dan die stift aanbrengen. Ik zou eerst de zoolrand ontvetten met een beetje wasbenzine en dan met de rest van het proces verdergaan.

Ik heb die stiftjes van TRT ook, maar bij mij blijft het vechten tegen de bierkaai. Ik loop die embouts constant kaal en stift ieder paar na gebruik weer bij, maar na een ochtendje lopen is alle inspanning alweer teniet gedaan. Die bruinkleurige stift is trouwens ook niet donker genoeg om de embouts weg te kunnen werken, maar goed, het is in ieder geval beter dan de dramatische zoolslijtage waar ik eerder last van had.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3106 Gepost op: 12 augustus 2010 - 00:24:05
Waarom zou je die 0.5 mm zichtbare rand van embouts weg willen werken? Dat ziet geen hond, en als ze het zien hebben ze respect  :wink:

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3107 Gepost op: 12 augustus 2010 - 00:46:23
Hmm, ja, hecht wel aan een zo 'gaaf' mogelijke schoen, dus het stoort vooral mijzelf. Maar respect is daarentegen een aantrekkelijk vooruitzicht, van mijn (politieke) denkbeelden hoef ik het immers niet te hebben  :wink:.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #3108 Gepost op: 12 augustus 2010 - 09:24:10

Dit is de onderkant, heb de schoen ondertussen 3 keer buiten gedragen denk ik zo. Ik ging even golfen, daarvoor moesten we even een schelpenpaadje bewandelen. Dat zag er niet zo leuk uit.

Die onderkant ziet er prima uit, maar is echt veel vaker buiten geweest dan 3 keer!
Het blijft me hier, en zeker ook op marktplaats, verbazen hoe weining schoenen buiten zouden zijn geweest en dan met een onderkant als bovenstaand!

Op de loopvlakken is geen restje originele zoolkleur te zien, en zijn er reeds donkere verkleuringen.
Ze zijn veel vaker buiten geweest en zouden zelfs al wat regen of een regenplasje van dichtbij kunnen hebben gezien.

Maakt overigens verder niks uit! Mooie schoen met een mooie schijn erover!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3109 Gepost op: 12 augustus 2010 - 09:28:20
Tja, C&J-zolen...

RijkBoerma

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3110 Gepost op: 12 augustus 2010 - 09:58:03
slijten die zo snel dan Carwo?
ben van plan om de alex aan te schaffen, in het leer.
maar mijn schoenencollectie is nog niet heel uitgebreid, dus wil een goede basisschoen die lang meegaat en dan verder uitbreiden, is de alex toch wel een goede basis schoen voor? of zijn er betere opties?
''You Should always spend alot of money on a bed and on shoes, because if you're not in one you're in the other.''

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #3111 Gepost op: 12 augustus 2010 - 10:12:06
De Alex is IMO een uitstekende 'basis'schoen, mooie wholecut IMO.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3112 Gepost op: 12 augustus 2010 - 10:39:07
Eens met floriss, maar ik ben niet onder de indruk van de zolen van C&J; in elk geval niet van de benchgrades.

Charlie

• Gast
Reactie #3113 Gepost op: 12 augustus 2010 - 11:08:47
Ik ben eigenlijk best onder de indruk van de C&J benchgrade zooltjes, zo snel slijten ze eigenlijk niet... althans dat is mijn beleving.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #3114 Gepost op: 12 augustus 2010 - 11:36:23
Eens met floriss, maar ik ben niet onder de indruk van de zolen van C&J; in elk geval niet van de benchgrades.

Dan is een Audley (of evt. de Belgrave) uit de handgrade collectie een goeie andere optie als basisschoen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3115 Gepost op: 12 augustus 2010 - 13:37:17
Dan is een Audley (of evt. de Belgrave) uit de handgrade collectie een goeie andere optie als basisschoen.

Voor de zolen zou ik niet overstappen. Ik weet niet precies wat het prijsverschil is (zeker niet met al die constructies), maar ik denk niet dat je twee keer zo lang doet met een handgrade-zool.

badje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3116 Gepost op: 12 augustus 2010 - 17:39:45
Goed werk, badje. Mooie schoen ook. Alleen de zoolranden...
Thx, de zoolranden was ik inderdaad vergeten. Heb ze nog even gedaan met wat schoenpoets bij gebrek aan iets beters.

Zeker een mooie schoen. Een beetje meer 'glim' op de neus zou 'm super maken!
Bij mijn andere schoenen heb ik wel gepoetst tot ze glommen, daarom heb ik het bij deze schoenen dit keer niet gedaan.

Die onderkant ziet er prima uit, maar is echt veel vaker buiten geweest dan 3 keer!
Het blijft me hier, en zeker ook op marktplaats, verbazen hoe weining schoenen buiten zouden zijn geweest en dan met een onderkant als bovenstaand!

Op de loopvlakken is geen restje originele zoolkleur te zien, en zijn er reeds donkere verkleuringen.
Ze zijn veel vaker buiten geweest en zouden zelfs al wat regen of een regenplasje van dichtbij kunnen hebben gezien.

Maakt overigens verder niks uit! Mooie schoen met een mooie schijn erover!
Ik was er zelf bij en ze zijn toch echt 3 keer buiten geweest, het waren niet de meest ideale dagen en omstandigheden. Op schelpen en daarna op verharde ondergrond lopen vernaggeld de zolen aardig. Verder hebben ze inderdaad een plasje water gezien. Nou moet ik zeggen dat de kleuren op de foto´s niet geheel waarheidsgetrouw zijn, IRL hebben ze nog wel de correcte kleur.

Zo te zien loop je flink op de tenen, badje. Wellicht embouts eronder laten zetten? Een mooie schoen overigens.
Klopt, heb ik bij mijn andere schoenen ook. Ik wou het eerst even aanzien maar ik denk wel dat ik ze er onder laat zetten. Kom volgende week langs Amsteram, is gelijk een mooie gelegenheid.

Verder nog een foto bij daglicht.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3117 Gepost op: 12 augustus 2010 - 17:52:11
Thx, de zoolranden was ik inderdaad vergeten. Heb ze nog even gedaan met wat schoenpoets bij gebrek aan iets beters.

Schoenpoets is prima.

RijkBoerma

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3118 Gepost op: 13 augustus 2010 - 00:28:53
handgrade is zowieso toch iets te duur voor mij, dus ga toch gewoon voor de alex en dan hopelijk de hallam in suede!
dank voor de reacties!
''You Should always spend alot of money on a bed and on shoes, because if you're not in one you're in the other.''

Nicowico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3119 Gepost op: 13 augustus 2010 - 17:54:29
Ik was er zelf bij en ze zijn toch echt 3 keer buiten geweest, het waren niet de meest ideale dagen en omstandigheden. Op schelpen en daarna op verharde ondergrond lopen vernaggeld de zolen aardig. Verder hebben ze inderdaad een plasje water gezien.

Zeker de 3 daagse er op gelopen.