Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811405 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #3045 Gepost op: 30 juni 2010 - 23:26:39
Hé, ik lees nu dat jij ook bredere voetjes hebt C. Maar jij past wel gewoon in een 'E' van C&J?

Ik pas volgens mij nergens gewoon in... De 337 is vrij breed (hoewel de Belgraves (toecap) minder meegeven dan de Saviles en daardoor strakker zitten) en de 348 heb ik een halve maat groter.

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #3046 Gepost op: 30 juni 2010 - 23:29:12
Ik pas volgens mij nergens gewoon in... De 337 is vrij breed (hoewel de Belgraves (toecap) minder meegeven dan de Saviles en daardoor strakker zitten) en de 348 heb ik een halve maat groter.

Hmmm, eens langs Sir Max. Bij St. Crispins en Edward Green kunnen ze op de leest wat aanpassingen laten doen.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3047 Gepost op: 30 juni 2010 - 23:34:53
Hinderlijk, dat is duidelijk. Ik heb erg veel last van mijn hielen als ik ze een halve maat groter koop.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3048 Gepost op: 30 juni 2010 - 23:46:40
Hmmm, eens langs Sir Max. Bij St. Crispins en Edward Green kunnen ze op de leest wat aanpassingen laten doen.

Ja, daar moet ik sowieso weer eens heen om wat andere merken en leesten te passen.

Hinderlijk, dat is duidelijk. Ik heb erg veel last van mijn hielen als ik ze een halve maat groter koop.

Ook hinderlijk. Ik heb daar zelf geen last van, maar de schoenen voelen dan toch te groot aan (ze worden te lang voor wat ik comfortabel vind, als je begrijpt wat ik bedoel).

Mediaman

• Gast
Reactie #3049 Gepost op: 01 juli 2010 - 06:51:52
Vallen de heren nu één voor één van hun C&J-geloof af?  :mrgreen:

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3050 Gepost op: 01 juli 2010 - 07:48:17
Wel eens de 360 leest gepast. Klinkt alsof dat als gegoten zou zitten Carwo deze is wat breder zodat je kleine teen niet opgevouwen onder je voet ligt en is geschikt voor hoge wreven. Tevens loopt de punt mooi. Te verkrijgen bij Zwartjes
Be yourself no matter what they say

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3051 Gepost op: 01 juli 2010 - 08:35:41
Bij een aantal leesten van Santoni heb ik dit eveneens, ik pas dan ook slecht in slanke lees smalle leesten met mijn voeten; helaas zijn merken als Corthay daarom ook geen optie voor mij. :(
Uiteindelijk ben ik bij John Lobb uitgekomen omdat deze wel passende leesten voeren voor mijn bredere voeten en de oplossing ligt bij een aantal goede merken in de keuze voor bijvoorbeeld een EE i.p.v. een E maat. :-k
De ruimte welke bij een hogere wreef ontstaat op de wreef wordt bij o.a. John Lobb opgevuld door een stik- of plak tong aan de binnenzijde. 8-[
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3052 Gepost op: 01 juli 2010 - 09:30:30
Ook hinderlijk. Ik heb daar zelf geen last van, maar de schoenen voelen dan toch te groot aan (ze worden te lang voor wat ik comfortabel vind, als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Je krijgt een beetje het idee dat je los in de schoen zit dan.
Vallen de heren nu één voor één van hun C&J-geloof af?  :mrgreen:
Blijven schitterende schoenen ;)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3053 Gepost op: 01 juli 2010 - 09:31:12
Wel eens de 360 leest gepast. Klinkt alsof dat als gegoten zou zitten Carwo deze is wat breder zodat je kleine teen niet opgevouwen onder je voet ligt en is geschikt voor hoge wreven. Tevens loopt de punt mooi. Te verkrijgen bij Zwartjes

Die vind ik op foto's te puntig, maar heb ik nog niet in het echt gezien. Langer/puntiger dan een 337 wil ik eigenlijk niet.

Bij een aantal leesten van Santoni heb ik dit eveneens, ik pas dan ook slecht in slanke lees smalle leesten met mijn voeten; helaas zijn merken als Corthay daarom ook geen optie voor mij. :(
Uiteindelijk ben ik bij John Lobb uitgekomen omdat deze wel passende leesten voeren voor mijn bredere voeten en de oplossing ligt bij een aantal goede merken in de keuze voor bijvoorbeeld een EE i.p.v. een E maat. :-k
De ruimte welke bij een hogere wreef ontstaat op de wreef wordt bij o.a. John Lobb opgevuld door een stik- of plak tong aan de binnenzijde. 8-[

Santoni (George en Prince) werkt bij mij beter omdat de wreef abrupter afloopt dan de geleidelijk aflopende C&J. Maar, zoals ik hierboven al schreef, wil ik geen puntige schoenen meer; die blijven te veel in de kast staan.

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Je krijgt een beetje het idee dat je los in de schoen zit dan.Blijven schitterende schoenen ;)

Dat nog niet eens. Ze voelen te groot aan; je sleept aan de voorkant te veel mee, ook al zitten ze goed.
Laatst bewerkt op: 01 juli 2010 - 09:33:28 door Carwo

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3054 Gepost op: 01 juli 2010 - 09:47:32
Dat nog niet eens. Ze voelen te groot aan; je sleept aan de voorkant te veel mee, ook al zitten ze goed.

Is mijn voornaamste bezwaar tegen de meeste Santoni-leesten, in mindere mate ook tegen de 348 van C&J. De 337 zit perfect bij mij, ik ga ook eens de 341 proberen want daar zitten heel aardige modellen tussen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3055 Gepost op: 01 juli 2010 - 10:16:30
Is mijn voornaamste bezwaar tegen de meeste Santoni-leesten, in mindere mate ook tegen de 348 van C&J. De 337 zit perfect bij mij, ik ga ook eens de 341 proberen want daar zitten heel aardige modellen tussen.

Even in het boekje gekeken en die zien er goed uit (als je 'gecompenseerd' kijkt naar de beroerde C&J-foto's).

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3056 Gepost op: 01 juli 2010 - 10:48:21
Ook dat, C., ook dat! Ik moet zeggen dat ik dat nu ook heb met mijn AS schoenen die toch een iets verlengde neus hebben. Erg mooi, maar als echte zeikerd zou ik volgende keer niet meer zo'n verlengde neus nemen!

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #3057 Gepost op: 01 juli 2010 - 10:52:06
Ook dat, C., ook dat! Ik moet zeggen dat ik dat nu ook heb met mijn AS schoenen die toch een iets verlengde neus hebben. Erg mooi, maar als echte zeikerd zou ik volgende keer niet meer zo'n verlengde neus nemen!
Grappig he hoe je smaak verandert? Toen ik net begon met het kopen van mooie spullen vond ik Santoni helemaal het einde. De huidige collecties vind ik bedroevend slecht en sommige leesten van de Santoni's die ik heb vind ik ook lang zo mooi niet als vroeger.

Crockett and Jones vind ik een van de beste RTW merken die je kunt kopen, de leesten 337 en 348 vind ik erg mooi evenals de modellen. Ook zijn ze niet overdreven duur imho. Ik zou nu 10x eerder een C&J kopen ipv Santoni.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Charlie

• Gast
Reactie #3058 Gepost op: 01 juli 2010 - 11:26:04
Ja, ik vind C&J ook erg geslaagd qua RTW merk. Santoni heb ik nooit gehad omdat ik hier dus verhalen over heb opgevangen en omdat de modellen/leesten me nooit aan hebben gestaan. Ik ga ooit nog eens overstappen naar EG, eerst maar eens mijn C&J collectie aanzienlijk uitbreiden.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3059 Gepost op: 01 juli 2010 - 11:44:20
Ja, ik vind C&J ook erg geslaagd qua RTW merk. Santoni heb ik nooit gehad omdat ik hier dus verhalen over heb opgevangen en omdat de modellen/leesten me nooit aan hebben gestaan. Ik ga ooit nog eens overstappen naar EG, eerst maar eens mijn C&J collectie aanzienlijk uitbreiden.
EG heeft fraaie modellen, maar de leesten zijn evenals G&G wel wat "anders" dan bijvoorbeeld Cleverley of JL en moeten je fysiek wel passen, hetgeen bij mij niet lukte. :(
Het is tenslotte een leuke hobby de diverse schoenenwinkels in London te bezoeken en overal een pas sessie in te lassen teneinde de juiste leest bij de eigen voet te vinden, het heeft mij de nodige tijd gekost en "vervelende" :wink: bezoekjes aan Londen en Parijs maar tenslotte ben ik geslaagd en hou me er voorlopig bij. :P
Laatst bewerkt op: 01 juli 2010 - 11:54:13 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“