Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811430 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #3060 Gepost op: 01 juli 2010 - 11:47:44
Leone, ik weet dat het niet het juiste topic is, maar jij hebt eens aangegeven dat jij smalle voeten hebt. Toch draag je JL. Ik dacht dat JL breder viel dan EG en G&G? Hoe verhoudt C&J zich dan tot deze merken in termen van breedte en hoogte? (toch nog een beetje ontopic)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3061 Gepost op: 01 juli 2010 - 12:04:36
Mijn voeten zijn relatief smal met een gemiddelde wreef hoogte, maar mijn voorvoet op het breedste deel van de voet is relatief breed ten opzichte van het geheel.
Dit geeft bij mij de pijn in bijvoorbeeld de G&G en Corthay leesten, ik heb bij John Lobb ook moeten zoeken naar een passende leest en "helaas" is dat dan wel een prestige line leest met bijbehorend prijskaartje, gelukkig bleek deze zo goed aan de voet te passen dat MTM of bespoke met een nog hoger prijskaartje niet zinvol bleek. :P
Veel schoenen van JL zijn echter zo soepel dat ze op een andere in de buurt liggende leest eveneens goed passen, bij C&J liep ik tegen de grens aan toen ik de fraaie 337 net niet helemaal goed pas kreeg en de 236 net wel.
Ik ben nog in het bezit van de Connought en bevalt nog steeds goed, maar is qua comfort en prijskaartje niet te vergelijken met JL.
De gemiddelde JL lijkt iets "roomier" aan voorvoet breedte te zijn op een slanke leest dan de C&J terwijl de afloop van de wreef wat steiler lijkt waardoor er wat minder lucht/ruimte onder en vlak voor de veters te zijn, ze lossen dit overigens prachtig op door de tong te bestikken met een vultong dan wel plaktong indien nodig.
Mijn oxford veter lids sluiten inmiddels nagenoeg exact tegen elkaar aan na het inlopen/uitlopen hetgeen conform JL een goed passende schoen aangeeft.
Laatst bewerkt op: 01 juli 2010 - 12:10:39 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Charlie

• Gast
Reactie #3062 Gepost op: 01 juli 2010 - 12:12:05
Ben jij van mening dat JLP van hoger niveau is dan EG of zou jij stellen dat het ongeveer gelijk ligt?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3063 Gepost op: 01 juli 2010 - 13:00:00
Mijn persoonlijke inschatting is dat de RTW line van JL nagenoeg gelijk is aan EG, maar de JL prestige line erboven.
Prachtige bevelled leesten, maar vooral door de keuze voor het super zachte en comfortabele Lord Calf leder.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3064 Gepost op: 01 juli 2010 - 13:44:53
Mijn persoonlijke inschatting is dat de RTW line van JL nagenoeg gelijk is aan EG, maar de JL prestige line erboven.

Dan zou je JL Prestige eigenlijk moeten vergelijken met EG Top Drawer - een discussie die al talloze keren is gevoerd op Puntnet, zonder duidelijke winnaar volgens mij.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3065 Gepost op: 01 juli 2010 - 14:46:10
Ik ga er ook van uit dat er geen echte winnaar kan zijn tussen zowel de RTW EG vs JL alsmede de topdrawer EG vs Prestige JL omdat persoonlijke voorkeur en pasvorm uiteindelijk de doorslag zullen geven, maar Charlie vroeg tenslotte om mijn persoonlijke inschatting nietwaar?
Mijn persoonlijke beleving is terug te voeren op de keuze voor zachter leder van JL boven het wat stugger leder van EG en de keuze uit zowel klassieke Engelse en de wat moderner Franse leesten en -modellen van JL waarbij EG zich toch wat behoudender opstelt, ik mis bovendien vooral het JL "pantoffel" comfort gevoel bij EG. i.m.h.o.
De enig goede oplossing is het zelf te ontdekken en niet alleen het oog maar juist de voet de keuze laten bepalen nietwaar? :wink:
Een indicatie van een side view tussen diverse EG leesten c.q. neuzen en die van JL 7000 leest van "mijn" Vale:

Laatst bewerkt op: 01 juli 2010 - 15:32:14 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3066 Gepost op: 01 juli 2010 - 15:27:28
Een indicatie van een side view tussen diverse EG leesten en de JL 7000 leest van "mijn" Vale:

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3067 Gepost op: 01 juli 2010 - 15:32:46
Complimenten Leone over je kennis en voorbeelden
Be yourself no matter what they say

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3068 Gepost op: 01 juli 2010 - 16:08:13
Ja, ik vind C&J ook erg geslaagd qua RTW merk. Santoni heb ik nooit gehad omdat ik hier dus verhalen over heb opgevangen en omdat de modellen/leesten me nooit aan hebben gestaan. Ik ga ooit nog eens overstappen naar EG, eerst maar eens mijn C&J collectie aanzienlijk uitbreiden.
Waarom eerst je C&J collectie aanzienlijk uitbreiden alvorens over te stappen op EG.Ik zou dat gelijk doen je koopt immers een betere schoen als C&J.

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #3069 Gepost op: 01 juli 2010 - 16:11:18
Waarom eerst je C&J collectie aanzienlijk uitbreiden alvorens over te stappen op EG.Ik zou dat gelijk doen je koopt immers een betere schoen als C&J.
Ben ik het niet helemaal mee eens.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Charlie

• Gast
Reactie #3070 Gepost op: 01 juli 2010 - 16:45:43

Omdat er niets mis is met de kwaliteit van C&J en het ook wel leuk is om verschillende schoenen in de kast te hebben staan van verschillende merken.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3071 Gepost op: 01 juli 2010 - 16:50:38
het gaat toch primair om goede kwaliteitsschoenen die je mooi vind en die goed zitten dan maakt het merk toch niet uit
Be yourself no matter what they say

Charlie

• Gast
Reactie #3072 Gepost op: 01 juli 2010 - 16:58:23
het gaat toch primair om goede kwaliteitsschoenen die je mooi vind en die goed zitten dan maakt het merk toch niet uit

Ja, daarmee ben ik het eens. Wellicht in mijn vorige bericht niet goed uitgedrukt.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3073 Gepost op: 01 juli 2010 - 17:13:37
Een betere schoen hoeft je immers niet beter te passen, dus is de keuze voor een aantal verschillende merken geen onverstandige en op termijn ontdekt men zelf welke schoen/leest/merk uiteindelijke het beste aan de voet draagt en bij je past, dat heeft voor eenieder tenslotte niet dezelfde uitkomst. :idea:
Natuurlijk is zijn JL en EG de betere schoen ten opzichte van een C&J etc. maar dat kan ondergeschikt zijn aan ieders voorkeur of budget.
Bijkomend probleem: een EG-TD of JL-P schoen kan uiteindelijk zo verslavend werken, dat men zichzelf door het comfort van een ander merk te kort voelt gedaan dus wil je niet anders en ik spreek uit eigen ervaring!. :wink:
Laatst bewerkt op: 02 juli 2010 - 09:09:55 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3074 Gepost op: 02 juli 2010 - 08:57:46
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Kun je dat toelichten?