Mijn voeten zijn relatief smal met een gemiddelde wreef hoogte, maar mijn voorvoet op het breedste deel van de voet is relatief breed ten opzichte van het geheel.
Dit geeft bij mij de pijn in bijvoorbeeld de G&G en Corthay leesten, ik heb bij John Lobb ook moeten zoeken naar een passende leest en "helaas" is dat dan wel een prestige line leest met bijbehorend prijskaartje, gelukkig bleek deze zo goed aan de voet te passen dat MTM of bespoke met een nog hoger prijskaartje niet zinvol bleek.

Veel schoenen van JL zijn echter zo soepel dat ze op een andere in de buurt liggende leest eveneens goed passen, bij C&J liep ik tegen de grens aan toen ik de fraaie 337 net niet helemaal goed pas kreeg en de 236 net wel.
Ik ben nog in het bezit van de Connought en bevalt nog steeds goed, maar is qua comfort en prijskaartje niet te vergelijken met JL.
De gemiddelde JL lijkt iets "roomier" aan voorvoet breedte te zijn op een slanke leest dan de C&J terwijl de afloop van de wreef wat steiler lijkt waardoor er wat minder lucht/ruimte onder en vlak voor de veters te zijn, ze lossen dit overigens prachtig op door de tong te bestikken met een vultong dan wel plaktong indien nodig.
Mijn oxford veter lids sluiten inmiddels nagenoeg exact tegen elkaar aan na het inlopen/uitlopen hetgeen conform JL een goed passende schoen aangeeft.