Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811434 keer gelezen)

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Re: Crockett & Jones
Reactie #3075 Gepost op: 02 juli 2010 - 09:09:09
Kun je dat toelichten?

Een Crockett & Jones handgrade vind ik zeker niet slechter dan een Edward Green schoen. Met de topdrawer collectie kun je 't niet vergelijken natuurlijk maar die kost ook twee keer zo veel als een C&J Handgrade. Maar de handgrades kunnen zich uitstekend meten met de standaard EG collectie imho.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3076 Gepost op: 02 juli 2010 - 09:11:10
Dank je. Ik ben namelijk gewoon erg tevreden over mijn Handgrades, maar voel toch ergens de 'verplichting' om ooit over te stappen op een merk als EG. Onzinnig natuurlijk, maar zo werkt dat blijkbaar.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3077 Gepost op: 02 juli 2010 - 09:20:44
Het lastige met dit vergelijk is dat we de RTW EG of JL vergelijken met de Handgrade van C&J en niet met de benchgrade om wille van de prijs, dat maakt enig vergelijk moeilijk.
Normaliter zou men bijvoorbeeld de FAM van Santoni of de Handgrade van C&J moeten vergelijken met de Topdrawer van Edward Green of de Prestige line van John Lobb omdat dit de top is van het merk qua RTW schoenen.
Indien niet dan de normale lijnen van de genoemde merken onderling als vergelijk.
Wanneer de prijs bepalend is kan men m.i. de C&J Handgrade vergelijken met de normale lijnen van EG en JL.
Ik kan dan ook uit eigen ervaring, inclusief persoonlijke voorkeur uiteraard, aangeven dat de C&J Handgrade niet het niveau haalt van JL [met Edward Green heb ik geen echte gebruikers ervaringen] :-$
Maar wanneer met tevreden is met de C&J handgrades staat niets je in de weg het hierbij te houden en niet verder te kijken bovendien bespaart men zich daarmee een grotere investering. :wink:
Laatst bewerkt op: 02 juli 2010 - 09:31:43 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Charlie

• Gast
Reactie #3078 Gepost op: 02 juli 2010 - 10:12:28
Dank je. Ik ben namelijk gewoon erg tevreden over mijn Handgrades, maar voel toch ergens de 'verplichting' om ooit over te stappen op een merk als EG. Onzinnig natuurlijk, maar zo werkt dat blijkbaar.

+5

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3079 Gepost op: 02 juli 2010 - 10:14:20
last van zelfoverschatting Ch.

Laat maar
Laatst bewerkt op: 02 juli 2010 - 10:16:02 door carpe diem
Be yourself no matter what they say

Charlie

• Gast
Reactie #3080 Gepost op: 02 juli 2010 - 10:15:06
Yup.  :mrgreen:

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3081 Gepost op: 02 juli 2010 - 10:25:43

Ja, grappig is dat.
En waarschijnlijk zul je, nadat je de stap naar EG gezet hebt, jezelf afvragen: "waarom heb ik dat niet eerder gedaan?".
Zo zullen we altijd blijven twijfelen, voorzichtig voortschuifelen en spijt betuigen.
Alles op zijn tijd.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Charlie

• Gast
Reactie #3082 Gepost op: 02 juli 2010 - 10:28:36
Totdat je het ultieme hebt gevonden natuurlijk (zoals Leone dat met JLP heeft). ;)

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3083 Gepost op: 02 juli 2010 - 10:30:12
Wat informatie inzake een vergelijk tussen de genoemde merken:

* John Lobb Paris -- Just about the most sublime RTW shoe available (Jermyn II) is made by John Lobb Paris. The shoes with the "bevelled bootmaker" soles (Lobb calls them the "Prestige" line) are usually superlative. They're made from skins that are frequently close to bespoke in quality, the lasts typically used (7000 and 8000) are elegant, and the construction is every bit as good as the best machine-made shoes in the world. The regular line isn't as good -- no bevelled waists, some lasts used are less elegant (8695, 9795), etc. -- but they're still excellent shoes. The prices have gotten completely out of control -- nearly $900 for a regular-line cap-toe bal is outrageous, in my humble opinion. The original John Lobb in London started its Paris outpost in 1901. In 1976, the Paris shop was sold to Hermes, along with the exclusive right to market RTW shoes bearing the Lobb name (except in Japan, where there exists a substandard line of shoes called Lobb's that is completely unaffiliated with either JL St. James or JL Paris). JL Paris shoes are made in the former Edward Green factory in Northampton, England, which is why it appears in this section rather than in the French section.

* Edward Green -- Maker of the second most sublime RTW shoe available (Dover) and user of some wonderfully elegant lasts (82, 808, 888, etc.). EG doesn't make an equivalent to JL Paris's bevelled bootmaker shoes, but their shoes are made to standards equal to or better than JL's regular line shoes. EG is known for the antiquing that they apply to their shoes; they get their skins in a "crust" state, without much if any pigment applied. That allows them to apply a wonderful variegated finish to all of their non-black shoes. I think it's beautiful, but others aren't so enthusiastic.

* Crockett & Jones -- Crockett & Jones produces two separate lines of shoes. The regular line are solid and well-made are are a good value for the money. The Handgrade shoes are freqently beautiful, particularly if made on the Dimitri Gomez-designed 337 last. The Handgrade shoes retail for perhaps $200 less than Edward Green and appear to be designed to compete with EG. They're good shoes, but I don't think that they're quite there -- the antiquing isn't as good, the last shapes aren't as refined, the standards of construction are just a little bit lower -- but whether you think that they're close enough to make the $200 difference a bargain is an individual decision. In any event, C&J does a tremendous amount of private-label shoe manufacturing at various different quality levels for various different retailers.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3084 Gepost op: 02 juli 2010 - 10:34:25
Die vergelijking komt me bekend voor, komt die van Styleforum? En dateert die toevallig van vóórdat Gaziano & Girling ten tonele verschenen?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3085 Gepost op: 02 juli 2010 - 10:51:21
Die vergelijking komt me bekend voor, komt die van Styleforum? En dateert die toevallig van vóórdat Gaziano & Girling ten tonele verschenen?
Correct en in 2008 timmerde G&G nog niet echt aan de weg terwijl zij ondanks de korte historie inmiddels zeker in dit rijtje thuishoren. :)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

badje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3086 Gepost op: 29 juli 2010 - 18:04:55
Net mijn eerste paartje CJ binnengehaald. De Hallam fitting F in het bruin.
Eigenlijk wou ik de Edgware halen, maar die konden ze alleen bestellen.
Heb ook nog de Monkton in E geprobeerd maar dat werd niks, die was te smal voor mijn voet.

Heb ze gehaald bij Eduard Pelger.

foto komt later

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3087 Gepost op: 29 juli 2010 - 18:46:09
Mooie schoen!
Studentenkorting?
Double fun!

Alvast wat foto's voor de nieuwsgierige kijkers:

Licht:

Donker:

Suede:

Citaat
クロケット&ジョーンズでも人気のモデル、HALLAM にスエードを追加しました。明るめのタバコスエードでの発注です。今回の入荷限りの商品です。

Het is maar hoe je het bekijkt..

guest45

• Gast
Reactie #3088 Gepost op: 29 juli 2010 - 19:45:34
Een Crockett & Jones handgrade vind ik zeker niet slechter dan een Edward Green schoen. Met de topdrawer collectie kun je 't niet vergelijken natuurlijk maar die kost ook twee keer zo veel als een C&J Handgrade. Maar de handgrades kunnen zich uitstekend meten met de standaard EG collectie imho.

Oneens, ik heb beide en hoewel een CJ handgrade in de buurt komt van EG qua kwaliteit zit het zeker niet op het zelfde niveau. Het leer van EG is een stuk vaster van structuur waardoor het beter zijn vorm behoudt. (En langer ingelopen moet worden)

badje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3089 Gepost op: 29 juli 2010 - 20:04:14
Mooie schoen!
Studentenkorting?
Double fun!

Alvast wat foto's voor de nieuwsgierige kijkers:

Licht:

Donker:

Suede:

Het is deze kleur inderdaad, heb ook gebruik gemaakt van de studentenkorting ja. Die is tegenwoordig 30procent op schoenen werd mij verteld. Op pakken is het nog steeds wel 40 procent.
Verder nog een vraag: De schoenen zitten bij de hak nog een beetje strak, loopt dit een beetje uit na een tijd of blijft het zo?

Ben alleen een beetje dom geweest om te vergeten gelijk een bijpassende riem te kopen, ook moet ik nog schoenspanners hebben.