Auteur Topic: Crockett & Jones  (1817538 keer gelezen)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #1395 Gepost op: 09 maart 2009 - 17:31:08
Dat meende ik ook al. Buiten Northampton is zo'n lijst denk ik niet te vinden.

Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1396 Gepost op: 09 maart 2009 - 21:29:45
Het lijkt ook alsof al deze modellen te bestellen zijn via Pediwear/ Plal, wat volgens mij niet het geval is.
Daarnaast vraag ik me af of de prijzen van deze bedrijven die worden vermeld kloppen. Cq in welke valuta ze zijn vermeld:een paar C&J voor minder dan 300 USD?! Met de huidige dollarkoers, denk het niet...

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1397 Gepost op: 09 maart 2009 - 22:52:06
Uit ervaring kan ik je melden dat het wel zo is.
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

flipster

• Bekijk profiel
Reactie #1398 Gepost op: 26 maart 2009 - 10:41:37
inderdaad, het loont zeker om bij pediwear te bestellen. Sterker nog, ik heb nog nooit mijn C&J's in een gewone winkel gekocht,...
you will forget the price. But never the quality

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1399 Gepost op: 26 maart 2009 - 19:09:49
Hoe weet je welke leest het best bij je voeten past?

Zijn er, naast passen in de winkel, vuistregels voor om de juiste leest en maat te krijgen?

Style is never out of fashion

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1400 Gepost op: 26 maart 2009 - 19:39:23
Hoe weet je welke leest het best bij je voeten past?

Zijn er, naast passen in de winkel, vuistregels voor om de juiste leest en maat te krijgen?

Ik heb er ooit – in het kader van hoge wreven – dit over geschreven:

[...]Waar het op neer komt, en dat maakt het verhaal helaas niet simpeler, is dat er meerdere variabelen zijn die moeten kloppen: maat, breedtemaat, leest, maakwijze, model (gesp of niet, hoeveelheid vetergaten, naden en dergelijke) en vast nog iets wat ik ben vergeten. Mijn advies (wat ik op mijn beurt ook al van anderen hier had gekregen): laat je adviseren en ga passen! Bij een goede schoenenwinkel natuurlijk.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1401 Gepost op: 27 maart 2009 - 00:24:56
De argumenten van Carwo sluiten ook aan bij mijn ervaring: bij C&J en Santoni heb ik verschillende maten, maar er zijn ook leesten bij het ene en het andere merk die wel en niet goed passen bij mij. Dus: ik zou nooit zo maar durven bestellen zonder de leest en maat gepast te hebben.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1402 Gepost op: 27 maart 2009 - 18:09:50
De doorgaans bijbehorende service in schoenenwinkels van dat segment en in sommige gevallen geweldige passie en kennis van het personeel maakt het voor mij meer dan waard om die iets duurdere schoenen (vergeleken met internetshops) enkel in een real-life winkel aan te schaffen.

flipster

• Bekijk profiel
Reactie #1403 Gepost op: 28 maart 2009 - 18:02:11
Die mening deel ik zeker. Ik geloof sterk in goede service, en hecht veel waarde aan een praatje met een kenner. Maar tegenwoordig is veel kennnis over kwaliteitsschoenen online te vinden, en leveren aantrekkelijke exchange rates verschillen van meer dan 30% op. En de 100 euro die je hiermee bespaart, kun je mooi besteden aan bv. een bijpassende riem, gemaakt van hetzelfde leer.
you will forget the price. But never the quality

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1404 Gepost op: 28 maart 2009 - 18:19:08
Ik ben het eens met flipster. We leven in een andere wereld dan 20 jaar geleden. De wereld wordt steeds meer één markt en ik zou gek zijn als ik iets duurder zou kopen dan noodzakelijk is.

Met betrekking tot C&J weet ik wel een ding zeker, het eerste paar dat ik koop zal zeker gewoon in de winkel zijn, waarschijnlijk Sir Max. Ik wil daar zoveel mogelijk passen en te weten kopen over het merk en de leesten. Zodra ik die kennis voldoende machtig ben, en misschien is dat pas na 3 aanschaffen, zou ik zeker online bestellen.

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1405 Gepost op: 28 maart 2009 - 19:33:40
Wat dit betreft ben ik misschien nog wat conservatief, maar ik zal niet snel een dergelijke aankoop via internet doen. De paar tientjes extra heb ik best over voor de zekerheid dat een schoen goed past. Ik bedoel, dat Santoni een vrij ongebruikelijke maatvoering heeft is wel bekend denk ik, maar ook bij C&J ervaar ik toch ook vrij grote verschillen, ook al is het dezelfde maat en leest. Zo heb ik een oxford die perfect past op de 348 leest, maar een tijd geleden bij de Sir Max paste ik een monk op dezelfde leest en die zat voor geen meter. Je kunt wellicht wat meer zekerheid inbouwen door erg veel schoenen te passen en vervolgens telkens dezelfde maat en leest kopen, maar dat komt de variatie in de collectie ook niet ten goede lijkt me.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1406 Gepost op: 28 maart 2009 - 19:38:07
Paar tientjes verschil? Misschien op de veters  :-)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1407 Gepost op: 28 maart 2009 - 19:52:10
...Zo heb ik een oxford die perfect past op de 348 leest, maar een tijd geleden bij de Sir Max paste ik een monk op dezelfde leest en die zat voor geen meter. ...
:shock:

:-k Wat paste er dan niet? Te klein of te ruim?

Ik ben ook erg conservatief op dat gebied en heb nog nooit een paar schoenen gekocht dat ik niet eerst gepast heb, maar overweeg nu juist een paar zwarte oxfords van C&J  op 348-leest via Pediwear aan te schaffen, juist omdat de monk op die leest me zo goed past. Ik zou toch zeggen dat ik me daar geen buil aan kan vallen.  :?:

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1408 Gepost op: 28 maart 2009 - 20:32:46
Zelf zit ook in dubio en overweeg om via internet te bestellen. Niet dat ik het een goede verkoper misgun, maar nu zijn de verschillen tussen online- en winkelverkoop erg groot.

Zo was ik laatst in een schoenenzaak waar ik schoenspanners zocht. Toen werden mij exact dezelfde schoenspanners als verkrijgbaar via quality-shop.nl (EUR 26,95) aangeboden voor een bedrag van circa EUR 50. Dat zijn in mijn ogen lastig te verdedigen verschillen.
Style is never out of fashion

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1409 Gepost op: 28 maart 2009 - 22:32:04
Heb al 8 paar C&J online besteld voor mij en mijn vader. Op de jodpur laars scheelde het me 240 euro met de winkelprijs hier in Nederland. Vaak kreeg ik bij bestellingen van 2 paar ook nog eens gratis verzending. Ook al eens gehad dat de maat net niet goed was, schoenen terugsturen en het geld werd netjes overgeboekt. Alleen maar lof voor pediwear!