Auteur Topic: Schoenen en slecht weer  (26009 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen en slecht weer
Reactie #60 Gepost op: 09 december 2010 - 13:43:29
De heren die van mening zijn dat het dragen van overschoenen van vrouwelijkheid of wijverigheid getuigt doen er dan ook goed aan zich tot een berenvelletje te berperken. Deze mening is namelijk zowaar nog prehistorischer dan het dragen van overschoenen zelf...

Je hebt gelijk, met wijverigheid heeft het niks te maken. Die dingen zien er gewoon belachelijk uit.

Charlie

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 09 december 2010 - 13:55:08
Dat zou ik niet willen zeggen. Het zal nooit een stijlprijs winnen, maar liever dit dan zout op de schoen.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #62 Gepost op: 09 december 2010 - 14:07:51
Er zijn andere manieren om dat te voorkomen. En zou dit forum niet om stijl moeten draaien?

Charlie

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 09 december 2010 - 14:31:48
Ja, maar toch ook de verzorging en het in topconditie behouden van datgene wat wij hier uitdragen?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #64 Gepost op: 09 december 2010 - 14:37:26
Ja, dan zeg ik: je kunt je schoenen ook goed houden zonder Swims.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #65 Gepost op: 09 december 2010 - 14:38:21
laten we die Swims begraven in dat dramatische topic van Medianman, of hoe heet dat ook al weer
Be yourself no matter what they say

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #66 Gepost op: 09 december 2010 - 14:47:32
Het is inderdaad een dramatisch topic van Mediaman  :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #67 Gepost op: 11 december 2010 - 03:22:06
Deze discussie keert terug en verdient daarom wel een eigen topic.

Hé, kijk nou eens, dat leest makkelijker weg. Dankje Jesper.

Niet trutten, gewoon je schoenen aantrekken en onderhouden die handel.

Ja dat heb ik eerst ook beweerd, maar ik poetste me een breuk...
Het zou kunnen dat onze ervaringen verschillen, omdat je enkel kleine stukjes van en naar de auto hoeft te lopen. Waarschijnlijk daar ik mij voornamelijk lopend en met de fiets beweeg door het leven, heb ik andere ervaringen.
Zelfs het meest degelijke schoeisel (K-shoes heb ik bijvoorbeeld) beginnen na een tijdje witte vlekken te vertonen. Dit komt puur door de pekel en gaat niet weg door poetsen. Ten einde raad heb ik de K-shoes met ruim water afgespoeld (douchekop + sponsje!), laten drogen met kranten erin, vervolgens op spanners. Daarna ben ik aan de slag gegaan met achtereenvolgens Renovateur (in ruime hoveelheden), flink bijkleuren met pommadier en daarna nog een goede dosis wax.

Dit lijkt me naast omslachtig ook niet goed voor de schoenen om vaak te herhalen.
Mijn lokale schoenmaker gaf me een flesje van ik meen KIWI, met een soort schuimende lotion, welke zou moeten helpen. Het weet in ieder geval raad met andere vuiligheid heb ik gemerkt, maar ik zou ook dat niet snel gebruiken op mijn mooiste schoenen.

Hoe dan ook, de enige schoenen die ik bezit, welke onkwetsbaar lijken te zijn, zijn van Gewaxte suède. Die zijn goed ingespoten met wax-spray waardoor het zoute water er niet in komt. Mijn van Liertjes hebben nog steeds te lijden af en toe en na het lezen van MMorleys repliek betreffende zijn Conniston's, ben ik geneigd te concluderen dat Swimms de enige solide oplossing vormen. Tenzij men dagelijks op schoenen als de eerder genoemde ruige stappers kan lopen natuurlijk. Of wanneer men over de gelegenheid beschikt op het werk van schoenen te wisselen. Die mogelijkheid heb ik als (naar college fietsende) student namelijk niet.

Dankuwel heren voor de feedback tot nu toe.
Laatst bewerkt op: 11 december 2010 - 03:28:22 door Mad Hatter

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #68 Gepost op: 11 december 2010 - 13:55:38
Na wat gezoek op het internet gebruik ik schoonmaakazijn om pekelvlekken te verwijderen. Het gaat vrij aardig denk ik:

25 oktober 2009

11 december 2010 (na twee winterse periodes waarbij er kwistig werd gestrooid)

Aanpassing: Naam foto aangepast. Ik had me vergist in de datum.

Laatst bewerkt op: 11 december 2010 - 16:10:07 door Don

Charlie

• Gast
Reactie #69 Gepost op: 11 december 2010 - 14:03:27
Zonde Don! Hopelijk gaat het nog weg!

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #70 Gepost op: 11 december 2010 - 14:09:18
Zonde Don! Hopelijk gaat het nog weg!

Als je doelt op dat ene vlekje op de linkerschoen net onder de toe cap: de hele neus zat onder dat soort vlekken, dus ik heb goede hoop.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #71 Gepost op: 11 december 2010 - 14:09:58
Wat zie jij dan nog?

Edit: die was voor Charlie. Dat plekje had ik niet gezien. Maar verder ik zie gewoon schoenen die geleefd hebben.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #72 Gepost op: 11 december 2010 - 14:59:23
Na wat gezoek op het internet gebruik ik schoonmaakazijn om pekelvlekken te verwijderen.

Kijk, hier hebben we wat aan. Mooi dat het proefondervindelijk is bewezen dat het goed werkt -- dank voor het experiment, Don.
Laatst bewerkt op: 11 december 2010 - 15:02:11 door Swann

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #73 Gepost op: 11 december 2010 - 15:01:53
Dat ziet er al een stuk beter uit. Narci, heb jij jouw Hallam's al weggegooid of wil je dit misschien nog een keer proberen?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #74 Gepost op: 11 december 2010 - 16:13:25
Mijn ervaring is dat vlekken zoals bij Don's schoenen wel redelijke wegtrekken. Onderstaande schoenen zagen er na een dagje sneeuw net zo uit als die van Don, van voor tot achter doorweekt en vol pekel. Uiteindelijk blijf je wel wat zien, maar heel schokkend is het allemaal ook weer niet.

Uiteindelijk