Auteur Topic: Schoenen en slecht weer  (24067 keer gelezen)

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Schoenen en slecht weer
Gepost op: 07 december 2010 – 00:42:15
Ik ben nog steeds aan het dubben heren. Wat is naar jullie mening nu stijlvoller wanneer het sneeuwt of wanneer er ijzel en pekel op de voetpaden ligt:
-Swimms gebruiken, met het nadeel dat je die binnen steeds verwijdert voordat men je schoenen kan bewonderen;
-Speciaal onkwetsbaar winterschoeisel, welke minder elegant is dragen (oftewel Conniston-achtig, of nog duidelijker, gelijkaardig aan Dubarry's)?

Nu heb ik een paar van de eerder beschreven gewaxte suède laarzen en een paar van Lier's, maar met name de laatste blijf ik toch iedere keer weer reanimeren...

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #1 Gepost op: 07 december 2010 – 01:14:12
Je kan je nette schoenen ook los meenemen en op lokatie aandoen.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #2 Gepost op: 07 december 2010 – 01:21:17
Dat heb ik inderdaad ook overwogen. De vraag is of het niet omslachtig is danwel, of het wel stijlvol is. Ik studeer nog dus dat zou betekenen dat ik met een paar extra schoenen onder mijn arm loop o.i.d.
Stel dat ik ze niet zou omwisselen bij aankomst: Ik moet toegeven dat de combinatie van Dirk met de Dubarry's goed oogde, mooi landelijk ensemble. Zoiets draag ik wel, maar niet elke dag. Als ik een iets meer 'stedelijk' jasje draag, staat dat dan nog wel bij dergelijke schoenen?

Eigenlijk dus 3 opties:

-Swimms, of andere overschoenen gebruiken;
-Specifieke winterschoenen, zoals de C&J conniston en de verminderde elegantie voor lief nemen;
-Zeer Specifieke winterschoenen gebruiken (zoals Dubarry) en eventueel op locatie van schoenen wisselen.

Welke is nu het meest stijlvol?

Charlie

  • Gast
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #3 Gepost op: 07 december 2010 – 02:17:17
Twee paar schoenen meenemen is omslachtig. Je kunt eventueel schoenen aandoen die speciaal voor deze winter omstandigheden zijn gemaakt, maar zo mooi zien ze er ook niet uit. Als je zou kiezen voor de Conniston, dan houd je eigenlijk hetzelfde probleem; hier komt immers ook weer zout op. Die Swims heb ikzelf ook en ze zijn erg gemakkelijk op te bergen, bovendien krijg je er ook een opbergzakje bij waar je ze in kunt stoppen. Bovendien is dat rubber ook nog eens goed tegen de kou. Hierdoor blijven je schoenen droog en 'ongezouten' en je kunt toch je mooiste schoenen aantrekken!

Mediaman

  • Gast
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #4 Gepost op: 07 december 2010 – 06:58:20
Niet trutten, gewoon je schoenen aantrekken en onderhouden die handel.

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #5 Gepost op: 07 december 2010 – 07:42:24
Ik overweeg zelf Swims, was vorige week in Parijs en daar verschillende exemplaren gezien aan de voeten van Franse SF'ers. Staat niet gek en het spaart je shoeisel van regen, sneeuw en zout. Doen!
Where has all the glamour gone?

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #6 Gepost op: 07 december 2010 – 11:06:44
Swims (met één m)? Ziet er IMO ook niet echt stijlvol uit.

http://www.swims.com/#/galoshes/classic_video

Ik heb in al die jaren nog nooit pekelschade aan mijn schoenen overgehouden, ik trek altijd enkel boots aan als er echt veel sneeuw ligt.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

  • Gast
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #7 Gepost op: 07 december 2010 – 11:19:19
Let wel, voor de Carwo's onder ons zijn Swims wellicht geen goed idee. Aan de binnenkant zit immers een soort stof waardoor het leer niet beschadigd, maar het suède van suède schoenen worden er enigszins door plat gedrukt.

Goed voor leer, wat minder voor suède dus.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #8 Gepost op: 07 december 2010 – 11:21:51
imho blijft het een gadget
Be yourself no matter what they say

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #9 Gepost op: 07 december 2010 – 11:25:31
Let wel, voor de Carwo's onder ons zijn Swims wellicht geen goed idee. Aan de binnenkant zit immers een soort stof waardoor het leer niet beschadigd, maar het suède van suède schoenen worden er enigszins door plat gedrukt.
Goed voor leer, wat minder voor suède dus.
Goed dit te weten, ik bezit echter slechts 1 paar suede schoentjes; speciaal voor Carwo's heb ik wat suede e-bay's in het daarvoor bestemde topic geplaatst; van slipper tot boot en dan het best zonder Swims te dragen begrijp ik uit bovenstaande. :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #10 Gepost op: 07 december 2010 – 11:42:16
Ik snap dat je zuinig op je schoenen bent, maar het blijven wel gebruiksvoorwerpen die een eindige levensduur hebben.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #11 Gepost op: 07 december 2010 – 12:05:37
Ik snap dat je zuinig op je schoenen bent, maar het blijven wel gebruiksvoorwerpen die een eindige levensduur hebben.
Bijna ons gehele leven bestaat uit zaken met een eindige levensduur inclusief onszelf, maar dat geeft toch juist meer aanleiding zuinig te zijn op de mooie dingen c.q. gebruiksvoorwerpen des levens?
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Charlie

  • Gast
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #12 Gepost op: 07 december 2010 – 12:30:31
Bijna ons gehele leven bestaat uit zaken met een eindige levensduur inclusief onszelf, maar dat geeft toch juist meer aanleiding zuinig te zijn op de mooie dingen c.q. gebruiksvoorwerpen des levens?

+120. Over laten we zeggen 20 jaar moet je toch ook nog plezier van je schoenen kunnen hebben, nietwaar?

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #13 Gepost op: 07 december 2010 – 12:31:04
+120. Over 20 jaar moet je immers toch ook nog plezier kunnen hebben van de schoenen?
Ik ben zeker nog in het bezit van 20 jaar oude schoenen, maar draag deze niet meer omdat die van Bommels, van Liers en Greves niet meer 'zitten' in vergelijk met de C&J's, maar vooral t.o.v. de John Lobb's en Berluti's. :mrgreen:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?
Reactie #14 Gepost op: 07 december 2010 – 12:45:56
+120. Over laten we zeggen 20 jaar moet je toch ook nog plezier van je schoenen kunnen hebben, nietwaar?

Ik vervang liever een paar schoenen elke tien jaar als dat betekent dat ik dan wél gewoon over straat kan lopen met die schoenen zonder bij het minste of geringste in paniek te raken vanwege een vlokje sneeuw.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."