Auteur Topic: Russo Italia  (36456 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #75 Gepost op: 14 november 2006 - 12:38:54
Citaat van: "Pietro"
Ik ben er vorige week geweest, aangezien Merlino al meermalen had aangegeven dat het een topwinkel was. Allereerst moet ik zeggen dat de vriendelijkheid van beide mensen mij erg opviel. Zelden zo gastvrij ontvangen in een winkel. Dhr. Russo heeft mij vervolgens de hele collectie laten zien en dat was toch wel smullen geblazen. De mogelijkheden zijn eindeloos op alle fronten. Een voorbeeldje: ik ben zelf geen liefhebber van de corduroy, maar daar kun je dus zelfs een broek van op maat laten maken in zeer uiteenlopende kleuren.
Jasjes kun je op maat laten maken in s100, s120 en s170, waarna er verscheidende boeken tevoorschijn worden getoverd. Er hing zelfs een jasje in bamboe, wat heel speciaal aanvoelde. Voor shirts geldt exact hetzelfde.
De schoenen zijn extreem scherp geprijsd, zeker als je ziet wat je er voor terug krijgt. Verder zijn er volop accesoires aanwezig in deze winkel.

Al met al zeker een tip om eens te gaan bezoeken. Hierbij zou ik je wel willen adviseren om via Groningen te reizen met de bus, mocht je met de trein komen. Ik was namelijk uitgestapt op station Haren en dat was eigenlijk net wat te ver lopen.

hoe lag de prijs van de schoenen nu? en wat voor modellen e.d. hadden ze?

Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #76 Gepost op: 14 november 2006 - 13:54:45
199,-. Zelfde modellen als eerder gezegd. Die wholecuts blijven trouwens het mooiste. Verder hadden ze ook een wat sportievere schoen, maar daar moet je maar van houden.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #77 Gepost op: 14 november 2006 - 14:27:08
Citaat van: "Pietro"
199,-. Zelfde modellen als eerder gezegd. Die wholecuts blijven trouwens het mooiste. Verder hadden ze ook een wat sportievere schoen, maar daar moet je maar van houden.

In welke kleuren zijn die wholecuts verkrijgbaar, welke leersoort wordt gebruikt en zijn het goodyear welted schoenen? Ik heb begrepen dat er niet een hele slank leest wordt gebruikt zoals bij vele Santoni modellen?

Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #78 Gepost op: 14 november 2006 - 14:53:05
Volgens mij hadden ze nog steeds dezelfde collectie als in dit draadje:
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1265&postdays=0&postorder=asc&start=0

Zie daarvoor de post van Merlino.

Hollander

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #79 Gepost op: 14 november 2006 - 15:00:31
Ik ben net bij russo geweest. En ik ga later vanmiddag nog even met mijn vader er langs (hij is geinteresseerd in een maat broek), en ik ga misschien wel een paar schoenen kopen. Ik vind dat de schoenen er erg netjes uitzien (misschien een beetje saai). Maar ze hebben in iig geval een mooie prijs. Als ik de schoenen en mijn veder eventueel een broek, dan post ik binnen kort wel even foto's.

Dorpsgek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #80 Gepost op: 15 juli 2008 - 11:50:24
Enkele dagen geleden bij Russo Italia geweest.

Een ietwat sobere, doch stijlvolle zaak. Prachtige collectie. Met name de schoencollectie (onder meer een prachtige wholecut) viel op en tevens erg schappelijk geprijst (199e voor de veterschoenen, 159e voor de - eveneens prachtige - sneaker --> niet meer in mijn maat, dus heb ik helaas aan mij voorbij moeten laten gaan) De rest van de collectie was zeker ook het bekijken waard. Ook de vriendelijkheid van meneer en mevrouw Russo was opvallend.

Absoluut voor herhaling vatbaar. Ook voor forummers woonachtig in omgeving Groningen de moeite waard eens te bezoeken.

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #81 Gepost op: 15 juli 2008 - 22:26:19
Hoe duur zijn de jasjes daar, Dorpsgek? Wellicht een goed alternatief voor jasjes van de SuitSupply.

Dorpsgek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #82 Gepost op: 15 juli 2008 - 23:01:49
Citaat van: "Rutger Jan"
Hoe duur zijn de jasjes daar, Dorpsgek? Wellicht een goed alternatief voor jasjes van de SuitSupply.

Als ik mij niet vergis liggen de prijzen bij Russo iets hoger. Hoewel ik - vooralsnog - geen ervaringen heb met Russo, schaal ik hen hoger in dan SuSu; zowel de kwaliteit/afwerking van de jasjes, alsook (niet onbelangrijk) de vriendelijkheid en kennis bij Russo is prima in orde.

MvG,

Dorpsgek

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #83 Gepost op: 15 juli 2008 - 23:08:26
Moet er snel eens heen. (Zeg dat al tijden, maar het is er nog niet van gekomen.) Als ik eraan denk, zal ik ook even naar de prijzen van de jasjes kijken.

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #84 Gepost op: 15 juli 2008 - 23:10:46
Morgen maar even een kijkje nemen, buslijn 54 stopt zo ongeveer voor Russo Italia.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #85 Gepost op: 17 juli 2008 - 17:33:12
Ja, heel makkelijk te bereiken vanuit Groningen. De bus stopt op het Raadhuisplein. Dus die nemen en niet de trein!

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Russo Italia
Reactie #86 Gepost op: 27 april 2010 - 13:45:31
Superschop.

Er is eindelijk een website.

http://www.russoitalia.nl/

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Re: Russo Italia
Reactie #87 Gepost op: 28 april 2010 - 18:06:26
Dit lijkt me nou een prima zaak voor een eerste maatpak. Weet iemand toevallig, voordat ik de trip onderneem, welke ik prijzen ik kan verwachten?
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

oever

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #88 Gepost op: 04 juli 2014 - 00:05:21
Prima zaak, zeer kundige en vriendelijke mensen, met plezier twee half handgemaakte (manchetten/kraag inzetten, parelmoer knopen) one of a kind rtw shirts voor uiterst schappelijke prijs. Koop er met plezier. Aanrader in de regio voor Napoltaans. Kan niks zeggen over maatwerk (mtm) maar verwacht goede kwaliteit voor noordnederlanse prijs. Zoals eerder gemeld ook bijzonder mooie simpele kwaliteitsschoenen. Na twee maanden wisten ze nog exact welke schoenen ik kocht op een drukke zaterdag.