Auteur Topic: Russo Italia  (36460 keer gelezen)

kiton

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #15 Gepost op: 31 maart 2005 - 11:26:07
Ken het niet sloeg op russo en niet op oger. Die ken ik uiteraard wel maar ik heb niet zo veel met dat gepeupel.
l bello è quello che non si vede

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #16 Gepost op: 09 mei 2005 - 09:14:10
Heren,

Omdat het hier te stil bleef rond Russo, ben ik er zelf maar eens naar toe gegaan afgelopen zaterdag.

De eigenaren zijn twee echte Italianen en laten alles zelf maken in Napels. Stoffen zijn allemaal noord-Italiaans. Grote delen van hun pakken uit het rek zijn handgemaakt. Ze brengen alles onder hun eigen naam "Russo". Ze gebruiken dezelfde thuiswerkers als bijvoorbeeld Borrelli en benaderen die kwaliteit m.i. ook aardig. Kan zeker op tegen Caruso. Mooie mouwinzet. Beetje jammer dat er geen knopengulp in hun standaardpak zit. Zeker als je de prijs in het vergelijk betrekt is Russo een heel goed alternatief. Uit het rek tussen de 600-750 met super 120 stof. Maatwerk, waarbij eigenlijk alles mogelijk is v.a. zo'n 1000 met super 120. Keuze tot super 180. De prijs loopt dan op tot bijna 2000. De keuze uit het rek is niet overdadig.

Ik heb zelf om te beginnen maar eens een pak uit het rek gekocht. Guabello super 120. Krijtstreep. Volgende week zaterdag klaar.

Ook mooie hemden. v.a. 90. Geheel handgemaakt v.a. 130 geloof ik. Ook op maat mogelijk. V.a. 150 als ik het goed heb.

Ga as. zaterdag pak ophalen en zal er dan twee hemden en dassen bij kopen. Hou jullie op de hoogte.

Een minpuntje. De winkel doet een beetje steriel aan. Maar aan de andere kant, dat is ook vaak mijn ervaring geweest in kledingzaken in Italië zelf. Dus eigenlijk: op en top Italiaans en de moeite van een bezoekje zeker meer dan waard.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Russo Italia
Reactie #17 Gepost op: 09 mei 2005 - 10:57:45
Klinkt goed :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Penjon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2005 - 22:12:48
Interessant, ik ken deze zaak niet maar als ik weer eens richting Groningen/Haren ga dan zal ik even kijken.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Russo Italia
Reactie #19 Gepost op: 26 september 2005 - 10:53:17
Citaat van: "C&A"
Heren,

Omdat het hier te stil bleef rond Russo, ben ik er zelf maar eens naar toe gegaan afgelopen zaterdag.

De eigenaren zijn twee echte Italianen en laten alles zelf maken in Napels. Stoffen zijn allemaal noord-Italiaans. Grote delen van hun pakken uit het rek zijn handgemaakt. Ze brengen alles onder hun eigen naam "Russo". Ze gebruiken dezelfde thuiswerkers als bijvoorbeeld Borrelli en benaderen die kwaliteit m.i. ook aardig. Kan zeker op tegen Caruso. Mooie mouwinzet. Beetje jammer dat er geen knopengulp in hun standaardpak zit. Zeker als je de prijs in het vergelijk betrekt is Russo een heel goed alternatief. Uit het rek tussen de 600-750 met super 120 stof. Maatwerk, waarbij eigenlijk alles mogelijk is v.a. zo'n 1000 met super 120. Keuze tot super 180. De prijs loopt dan op tot bijna 2000. De keuze uit het rek is niet overdadig.

Ik heb zelf om te beginnen maar eens een pak uit het rek gekocht. Guabello super 120. Krijtstreep. Volgende week zaterdag klaar.

Ook mooie hemden. v.a. 90. Geheel handgemaakt v.a. 130 geloof ik. Ook op maat mogelijk. V.a. 150 als ik het goed heb.

Ga as. zaterdag pak ophalen en zal er dan twee hemden en dassen bij kopen. Hou jullie op de hoogte.

Een minpuntje. De winkel doet een beetje steriel aan. Maar aan de andere kant, dat is ook vaak mijn ervaring geweest in kledingzaken in Italië zelf. Dus eigenlijk: op en top Italiaans en de moeite van een bezoekje zeker meer dan waard.

Hoe is het nog afgelopen met je pak?
Fashion can be bought. Style one must possess.

DuC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #20 Gepost op: 07 november 2005 - 00:38:11
Citaat van: "Nexus"
Heren,

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #21 Gepost op: 11 november 2005 - 10:11:14
Citaat van: "DuC"

Zal dit weekend eens een paar foto's plaatsen. Prima pak, voor een pak uit het rek. Volgende keer voor mij wel mtm (wil bijvoorbeeld knopengulp, en 2 1/2 knoops).

Citaat van: "Merlino"
ben vandaag langsgegaan bij Russo Italia waar ik geholpen ben door een alleraardigste Napoletaan. Heb echt een dik uur met die man staan kletsen, heeft me veel verteld over napoletaanse kleermakers enzo (veel dat ik al wist maar toch, het was leuk). Uiteindelijk echt een prachtig jasje uitgezocht

ben trouwens ook wel benieuwd naar fototje van merlino's jasje

Citaat van: "Merlino"
Guillaume heeft er een pak laten aanmeten.

en naar mtm ervaringen van guillaume (of was het een pak uit het rek?) ook dan blijf ik het interessant vinden
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

Guillaume

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #22 Gepost op: 11 november 2005 - 17:24:25
Ik zit nog met spanning te wachten om mijn maatpak, ik heb de optie om er meer handwerk in toe te laten passen gekozen (handgenaaide knoopsgaten en volledig los binnenwerk). Maar ik zal er foto's van posten als ik het heb.
e do not make mistakes. We have happy accidents.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #23 Gepost op: 11 november 2005 - 17:28:52
Citaat van: "Guillaume"
Ik zit nog met spanning te wachten om mijn maatpak, ik heb de optie om er meer handwerk in toe te laten passen gekozen (handgenaaide knoopsgaten en volledig los binnenwerk). Maar ik zal er foto's van posten als ik het heb.

mooi! wat voor stof heb je gekozen? hoeveel knopen 3, 2 1/2? heb je een knopen gulp op je broek kunnen regelen (want toen ik daar naar informeerde bij aankoop van het pak uit het rek moest hij daar nog naar informeren)? heb je zijn standaard schouder genomen. of gekozen voor de shirtschouder?

wat moet eea kosten?

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #24 Gepost op: 14 november 2005 - 14:34:12
Wat kosten de dassen bij hun en zijn het sevenfold's?
Return to innocence...

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #25 Gepost op: 14 november 2005 - 14:48:47
nee, geen 7 folds. wel self tipped (dus voering aan achterzijde van zelfde stof als das). ik dacht euro 69.

overigens: bij marinella vinden ze 7 folds voor japaners.

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #26 Gepost op: 14 november 2005 - 15:53:28
voor japanners haha wel grappig.
Ik dacht dat japanners meer met Hermes dassen liepen.
Return to innocence...

Guillaume

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #27 Gepost op: 16 november 2005 - 12:00:26

mooi! wat voor stof heb je gekozen? hoeveel knopen 3, 2 1/2? heb je een knopen gulp op je broek kunnen regelen (want toen ik daar naar informeerde bij aankoop van het pak uit het rek moest hij daar nog naar informeren)? heb je zijn standaard schouder genomen. of gekozen voor de shirtschouder?

wat moet eea kosten?

De stof is een donkerblauwe super 120, en een 3 knoops pak. Een knopengulp was bij mij niet mogelijk, omdat ik een stof gekozen had die de heer Russo zelf had uitgezocht en niet een van een bepaald stoffenhuis, hij vertelde dat er bij een knopengulp het complete model van een broek veranderd wordt en dat hij dan een extra sjabloon/patroon o.i.d. moest kopen bij het atelier wat de prijs verder opdreef. Ik weet niet hoe dit zit bij de stoffen die hij aanbiedt van een bepaald stoffenhuis (Loro Piana meen ik, maar namen onthouden is niet mijn sterkste kant).
Ik heb gekozen voor de normale schouder, mede omdat dit mijn eerste maatpak wordt en ik het daarom enigzins 'standaard' wil houden.

In totaal was ik 819 euro kwijt, dit omdat het volledig losse binnenwerk en de handgenaaide knoopsgaten extra waren, anders was de prijs iets van 625-650 euro.

Overigens, de kilheid van de winkel staat in schril contrast met de vriendelijkheid van dhr. en mevr. Russo

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #28 Gepost op: 16 november 2005 - 16:34:36

De stof is een donkerblauwe super 120, en een 3 knoops pak. Een knopengulp was bij mij niet mogelijk, omdat ik een stof gekozen had die de heer Russo zelf had uitgezocht en niet een van een bepaald stoffenhuis, hij vertelde dat er bij een knopengulp het complete model van een broek veranderd wordt en dat hij dan een extra sjabloon/patroon o.i.d. moest kopen bij het atelier wat de prijs verder opdreef. Ik weet niet hoe dit zit bij de stoffen die hij aanbiedt van een bepaald stoffenhuis (Loro Piana meen ik, maar namen onthouden is niet mijn sterkste kant).
Ik heb gekozen voor de normale schouder, mede omdat dit mijn eerste maatpak wordt en ik het daarom enigzins 'standaard' wil houden.

In totaal was ik 819 euro kwijt, dit omdat het volledig losse binnenwerk en de handgenaaide knoopsgaten extra waren, anders was de prijs iets van 625-650 euro.

Overigens, de kilheid van de winkel staat in schril contrast met de vriendelijkheid van dhr. en mevr. Russo

Inderdaad hele vriendelijke mensen. Is de naad die langs de gulp loopt wel doorgepit (kleine handmatige steekjes zoals ook langs revers), of is dat bij het mtm pak ook een machinale naad (want dat is bij mijn pak uit het rek wel zo)?

Neem niet aan dat ze gezegd hebben hoeveel duurder zo'n knopengulp zou worden?

Ben benieuwd naar de uitkomst. Wanneer is het pak klaar?

Guillaume

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #29 Gepost op: 16 november 2005 - 16:56:19
Een knopengulp hoorde bij mij niet tot de mogelijkheden, ik weet niet hoe dat voor de andere pakken geldt.
De rand langs de gulp zal ik wel onderzoeken zodra ik het pak heb  :D

Nog een 3-4 weken denk ik