Auteur Topic: Russo Italia  (36457 keer gelezen)

JeeWee

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
maatshirt
Reactie #60 Gepost op: 01 juni 2006 - 13:07:16
Gisteren heb ik een maatshirt bij Russo Italia besteld. Ik vind de service en de vriendelijkeheid van de eigenaren in één woord top. De tijd die ze voor je nemen is geweldig. Ik kwam om ongeveer 11:00 uur binnen. Omdat ik tot nu toe confectie droeg wist ik niet wat me te wachten stond.

Eerst heb ik een shirt aangetrokken met een boordmaat 45. De mouwen bleken Italiaanse snit  :lol: ruim 3 cm te kort dus voor mij.  :lol: In de confectiemaat had ik mouwlengte 7. We konden dus alleen maar de conclusie trekken dat het een maatshirt moest worden.

Mevrouw Russo is de enige vrouw waar ik voor door mijn knieën ben gegaan.   :lol: Ik ben zelf bijna 2 meter en het opmeten van de boord ging echt niet anders  :D. Het shirt wat ik aan had zat prima op de shouders en sloot mooi aan in de taille. Vanuit dit shirt hebben ze de overige maten bepaald.

Ik had de keuze tussen een gedeeltelijk "machinaal" shirt en volledig met de hand shirt. De basisprijs is 175 euro voor de één en 245 euro voor de ander. Bij het gedeeltelijk machinaal shirt zijn de knoopsgaten machinaal en de tailles worden machinaal aan elkaar gezet in tegenstelling tot de andere.

Ik besloot voor gedeeltelijk "machinaal" omdat mijn budget beperkt was en ik graag in de nabije toekomst nog een shirt koop. We hebben rustig de stof uitgekozen. Er zijn drie typen stof aanwezig. Een soort basis collectie van het huis (stuk of 10). Super 120 (stuk of 100?) en super 180 (stuk of 30)... de aantallen is nattevingerwerk het kunnen er ook nog wel meer zijn maar dat waren de verhoudingen. Ik heb voor super 120 gekozen. De kleur wordt effen roze met een "lijntjesstructuur" (ben de naam helaas kwijt).

Daarna komen de opties en de afwerking. Ik wilde graag een wide gespreide boord en een doorlopende sluiting. Daarnaast wilde ik graag een dubbele machet. De machetten hebben een meerprijs van 15 euro.

Ik kon ook nog voor "gewone" parelmoer knopen kiezen of extra verhoogde. Deze extra verhoogde "knopen" hebben ook een meerprijs van 15 euro.

Ik wilde graag een bijpassende das. De standaardstropdassen zijn 150 cm. Met mijn twee meter dus te kort. Hiervoor werd naar Italia gebeld. Speciaal voor mij wordt nu een das mij gemaakt van 165 tot 170 cm. Ik heb de stof omschreven een een beetje ruim gekozen omdat je de staal natuurlijk niet gezien hebt.

Schoenen heb ik ook nog gepast. Helaas gaan ze maar tot maat 45 en hebben ze een smalle leest. Ik heb normaal maat 11 en breedte H. Geen echte italiaanse voeten dus. Ik vond de collectie erg mooi. Ze kosten 199 euro. Het is geen maatwerk want dan had ik op mijn voeten wel iets kunnen bestellen. Ik kan in de toekomst 46 nog proberen.

Het shirt komt over 4 weken. Ik zal dan foto’s op het forum plaatsen van zowel de das als het shirt.

Kortom zeker een aanrader.

Grtz. JeeWee
leding maakt de man...

Aaron

• Gast
Re: maatshirt
Reactie #61 Gepost op: 01 juni 2006 - 15:05:38
Leuk verhaal!

Citaat van: "JeeWee"

Mevrouw Russo is de enige vrouw waar ik voor door mijn knieën ben gegaan.   :lol:

Ik denk niet dat je het andersom had gewild, he :lol:?

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #62 Gepost op: 01 juni 2006 - 16:19:36
Ik denk dat ze daar niet voor door d'r knieën hoeft :roll: :lol:

Aardige mensen idd! Heb wel het idee dat ze voor de shirts de prijzen wat omhoog hebben gegooid, ik dacht dat de maatshirts de laatste keer dat ik ernaar vroeg bij 130 begonnen :?
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

JeeWee

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #63 Gepost op: 01 juni 2006 - 16:25:01
Citaat van: "Merlino"
Ik denk dat ze daar niet voor door d'r knieën hoeft :roll: :lol:

Aardige mensen idd! Heb wel het idee dat ze voor de shirts de prijzen wat omhoog hebben gegooid, ik dacht dat de maatshirts de laatste keer dat ik ernaar vroeg bij 130 begonnen :?

Ik heb direct voor de super 120 stof gekozen. Misschien dat de stof daaronder een paar euro goedkoper was. Misschien wel die 130. Heb ik niet gevraagd.

Grtz. JeeWee
leding maakt de man...

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #64 Gepost op: 02 juni 2006 - 09:15:19
Goed uitgebreid verhaal, applaus voor de moeite!  =D>

Ik zit nog steeds te overwegen hier eens een keer langs te gaan, maar 't is nogal een stukje naast de deur...Tegen de tijd dat ik een mooi pak ga kopen echter misschien de moeite waard (zal nog wel even duren, maar ik wil graag maatwerk aangezien ik nu na een aantal suit supply RTW outfits een redelijk idee heb wat ik wil). Krijg in ieder geval een goede indruk van alle verhalen.

Edit: wat was je indruk overigens van de schoenen?
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

JeeWee

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #65 Gepost op: 02 juni 2006 - 11:09:36
Citaat van: "H_D"
Goed uitgebreid verhaal, applaus voor de moeite!  =D>

Ik zit nog steeds te overwegen hier eens een keer langs te gaan, maar 't is nogal een stukje naast de deur...Tegen de tijd dat ik een mooi pak ga kopen echter misschien de moeite waard (zal nog wel even duren, maar ik wil graag maatwerk aangezien ik nu na een aantal suit supply RTW outfits een redelijk idee heb wat ik wil). Krijg in ieder geval een goede indruk van alle verhalen.

Edit: wat was je indruk overigens van de schoenen?

Ik vind het mooie schoenen. De kwaliteit kan ik niet inschatten. Aan de andere zijde kan ik me niet voorstellen dat ze slecht zijn. Dat kan Russo Italia niet veroorloven. Mij pasten ze onvoldoende. Ik loop standaard op Greve. Deze zijn minder mooi maar kwalitatief ogen ze beter. Zie andere draadjes...

Grtz JeeWee
leding maakt de man...

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #66 Gepost op: 02 juni 2006 - 11:19:41
De kwaliteit is prima, zeker voor die prijs. Vind ze helaas wat aan de saaie kant, anders had ik al wel een paar gekocht.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #67 Gepost op: 02 juni 2006 - 11:32:30
Kun je de modellen een beetje beschrijven? En weet je iets meer over de maakwijze? Blake of Goodyear?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #68 Gepost op: 02 juni 2006 - 11:36:29
De maakwijze is Blake met de hand gemaakt heeft Egon me verzekerd. Er is een wholecut die wel mooi gemaakt is maar precies in een lelijke kleur (vind ik natuurlijk), verder een loafer, een oxford, ik dacht een derby brogue en een halfhoge. Allemaal in verschillende tinten bruin, geen zwart. Alle schoenen behalve de halfhoge zijn 200, deze laatste is 220.

Maargoed, ze werken met kleine oplagen dus het kan prima dat ze weer een ander assortiment hebben sinds ik voor het laatst (denk wel weer meer dan een maand geleden) ben geweest.

JeeWee

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Das op "maat"
Reactie #69 Gepost op: 14 juni 2006 - 11:54:42
Gisteren heb ik mijn "maat"-das opgehaald bij Russo Italia. Omdat ik bijna 2 meter ben wilde ik een langere das. Deze zijn in het standaardassortiment van Russo Italia niet aanwezig. Ik heb naar aanleiding van een voorbeeld staal een das van 165 cm laten maken. Hieronder het resultaat. Voor deze das betaalde ik 69 euro. Gezien de prestatie en de moeite vind ik dit een reële prijs. Ik ben blij over de kwaliteit en hoop hem natuurlijk veel te dragen.

Grz. JeeWee

leding maakt de man...

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #70 Gepost op: 14 juni 2006 - 16:37:28
Mooi JeeWee :D ! Ik als dassenliefhebber vind dit een lust voor het oog :wink:
Return to innocence...

Immanuel

• Gast
Russo Italia
Reactie #71 Gepost op: 14 juni 2006 - 21:09:33
is overigens geen maatstropdas, maar gewoon een extra lange.. :wink:

Manus

• Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #72 Gepost op: 12 oktober 2006 - 17:47:43
Klein schopje ;). Ik ben laatst weer eens langs geweest en ze verkopen nu ook Acqua di Parma en Saphir schoenspullen. Gelijk weer een flesje AcP parma meegenomen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Russo Italia
Reactie #73 Gepost op: 12 oktober 2006 - 17:50:35
Citaat van: "Manus"
Klein schopje ;). Ik ben laatst weer eens langs geweest en ze verkopen nu ook Acqua di Parma en Saphir schoenspullen. Gelijk weer een flesje AcP parma meegenomen.

Begint ondertussen ook een beetje standaard te worden voor de "high-end" winkels.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #74 Gepost op: 14 november 2006 - 12:05:22
Ik ben er vorige week geweest, aangezien Merlino al meermalen had aangegeven dat het een topwinkel was. Allereerst moet ik zeggen dat de vriendelijkheid van beide mensen mij erg opviel. Zelden zo gastvrij ontvangen in een winkel. Dhr. Russo heeft mij vervolgens de hele collectie laten zien en dat was toch wel smullen geblazen. De mogelijkheden zijn eindeloos op alle fronten. Een voorbeeldje: ik ben zelf geen liefhebber van de corduroy, maar daar kun je dus zelfs een broek van op maat laten maken in zeer uiteenlopende kleuren.
Jasjes kun je op maat laten maken in s100, s120 en s170, waarna er verscheidende boeken tevoorschijn worden getoverd. Er hing zelfs een jasje in bamboe, wat heel speciaal aanvoelde. Voor shirts geldt exact hetzelfde.
De schoenen zijn extreem scherp geprijsd, zeker als je ziet wat je er voor terug krijgt. Verder zijn er volop accesoires aanwezig in deze winkel.

Al met al zeker een tip om eens te gaan bezoeken. Hierbij zou ik je wel willen adviseren om via Groningen te reizen met de bus, mocht je met de trein komen. Ik was namelijk uitgestapt op station Haren en dat was eigenlijk net wat te ver lopen.