Gisteren heb ik een maatshirt bij Russo Italia besteld. Ik vind de service en de vriendelijkeheid van de eigenaren in één woord top. De tijd die ze voor je nemen is geweldig. Ik kwam om ongeveer 11:00 uur binnen. Omdat ik tot nu toe confectie droeg wist ik niet wat me te wachten stond.
Eerst heb ik een shirt aangetrokken met een boordmaat 45. De mouwen bleken Italiaanse snit

ruim 3 cm te kort dus voor mij.

In de confectiemaat had ik mouwlengte 7. We konden dus alleen maar de conclusie trekken dat het een maatshirt moest worden.
Mevrouw Russo is de enige vrouw waar ik voor door mijn knieën ben gegaan.

Ik ben zelf bijna 2 meter en het opmeten van de boord ging echt niet anders

. Het shirt wat ik aan had zat prima op de shouders en sloot mooi aan in de taille. Vanuit dit shirt hebben ze de overige maten bepaald.
Ik had de keuze tussen een gedeeltelijk "machinaal" shirt en volledig met de hand shirt. De basisprijs is 175 euro voor de één en 245 euro voor de ander. Bij het gedeeltelijk machinaal shirt zijn de knoopsgaten machinaal en de tailles worden machinaal aan elkaar gezet in tegenstelling tot de andere.
Ik besloot voor gedeeltelijk "machinaal" omdat mijn budget beperkt was en ik graag in de nabije toekomst nog een shirt koop. We hebben rustig de stof uitgekozen. Er zijn drie typen stof aanwezig. Een soort basis collectie van het huis (stuk of 10). Super 120 (stuk of 100?) en super 180 (stuk of 30)... de aantallen is nattevingerwerk het kunnen er ook nog wel meer zijn maar dat waren de verhoudingen. Ik heb voor super 120 gekozen. De kleur wordt effen roze met een "lijntjesstructuur" (ben de naam helaas kwijt).
Daarna komen de opties en de afwerking. Ik wilde graag een wide gespreide boord en een doorlopende sluiting. Daarnaast wilde ik graag een dubbele machet. De machetten hebben een meerprijs van 15 euro.
Ik kon ook nog voor "gewone" parelmoer knopen kiezen of extra verhoogde. Deze extra verhoogde "knopen" hebben ook een meerprijs van 15 euro.
Ik wilde graag een bijpassende das. De standaardstropdassen zijn 150 cm. Met mijn twee meter dus te kort. Hiervoor werd naar Italia gebeld. Speciaal voor mij wordt nu een das mij gemaakt van 165 tot 170 cm. Ik heb de stof omschreven een een beetje ruim gekozen omdat je de staal natuurlijk niet gezien hebt.
Schoenen heb ik ook nog gepast. Helaas gaan ze maar tot maat 45 en hebben ze een smalle leest. Ik heb normaal maat 11 en breedte H. Geen echte italiaanse voeten dus. Ik vond de collectie erg mooi. Ze kosten 199 euro. Het is geen maatwerk want dan had ik op mijn voeten wel iets kunnen bestellen. Ik kan in de toekomst 46 nog proberen.
Het shirt komt over 4 weken. Ik zal dan foto’s op het forum plaatsen van zowel de das als het shirt.
Kortom zeker een aanrader.
Grtz. JeeWee