beste paul,
ouwe belastingzeur. met alle respect, maar een knopengulp is geen buitenissige wens en nagenoeg standaard bij een napolitaans pak. die waanzinnige prijzen die jij noemt worden overigens m.n. veroorzaakt door gebruik van zeer buizondere stoffen en niet door een knopengulpje meer of minder.
Ben noch oud noch een zeur. Nee, natuurlijk is een gulp met knopen niet extra-ordinair. maar dat is lederen bekleding in een auto ook niet en toch moet je veel meer betalen dan de ruwe kostprijs van het leer alleen: iedereen kiest een business- model, waarbij een redelijk inkomen voorop staat en waarbij extra's alleen tegen (hoge) meerprijs beschikbaar zijn. Ik vind het prima dat een winkel in Haren (Gn.) tegen een alleszins aanvaardbare prijs MTM verzorgt. Wil je iets afwijkends, dan betaal je meer. Bij de Caruso-actie van dit forum heb ik meer betaalt, omdat ik een afwijkende stof wou. (ook toen was een knopengulp - als ik mij goed herinner - niet (zonder aanzienlijke meerprijs) mogelijk. Alle waar is naar zijn geld; niemand dwingt je iets aan te schaffen. Wie zeurt verder?
Paul