Auteur Topic: Russo Italia  (36458 keer gelezen)

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #30 Gepost op: 18 november 2005 - 19:07:51
Citaat van: "Guillaume"
Een knopengulp hoorde bij mij niet tot de mogelijkheden, ik weet niet hoe dat voor de andere pakken geldt.
De rand langs de gulp zal ik wel onderzoeken zodra ik het pak heb  :D

Ik werd net gebeld door Russo met de mededeling dat zij nu de gehele loro piana stoffencollectie voeren voor pakken en hemden. Volgens eigen zeggen zouden ze daarmee de enige in Nederland zijn. Heb nog even doorgevraagd over de knopengulp. De aap kwam uit de mouw. Dat is in het geheel niet mogelijk. Een broek met knopengulp vraagt een geheel ander patroon. De kosten van zo'n patroon zijn circa 10.000. En die investering gaan ze niet maken gezien de beperkte vraag (2 keer per jaar?). Erg spijtig in mijn ogen. Ben juist groot voorstander van knopengulp.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #31 Gepost op: 18 november 2005 - 19:12:16
Maar wat ik niet snap is waarom het hele patroon verandert?
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Guillaume

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #32 Gepost op: 19 november 2005 - 18:08:20
Tegen mij werd verteld dat niet simpel een kwestie van de rits vervangen door knopen maar dat het model ingrijpend veranderd dient te worden. Waar en hoe is me verder een raadsel.
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #33 Gepost op: 19 november 2005 - 18:38:23
Citaat van: "C&A"
Citaat van: "Guillaume"
Een knopengulp hoorde bij mij niet tot de mogelijkheden, ik weet niet hoe dat voor de andere pakken geldt.
De rand langs de gulp zal ik wel onderzoeken zodra ik het pak heb  :D

Ik werd net gebeld door Russo met de mededeling dat zij nu de gehele loro piana stoffencollectie voeren voor pakken en hemden. Volgens eigen zeggen zouden ze daarmee de enige in Nederland zijn. Heb nog even doorgevraagd over de knopengulp. De aap kwam uit de mouw. Dat is in het geheel niet mogelijk. Een broek met knopengulp vraagt een geheel ander patroon. De kosten van zo'n patroon zijn circa 10.000. En die investering gaan ze niet maken gezien de beperkte vraag (2 keer per jaar?). Erg spijtig in mijn ogen. Ben juist groot voorstander van knopengulp.

Ik weet dat patronen absoluut niet goedkoop zijn, maar 10.000 e is 'lichtelijk' overdreven
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #34 Gepost op: 19 november 2005 - 18:49:48
dat leek mij ook al. wat zou zoiets volgens jou moeten kosten?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #35 Gepost op: 19 november 2005 - 18:52:50
dat leek mij ook al. wat zou zoiets volgens jou moeten kosten?

Moeilijk te zeggen -> door CADCAMsystemen is het makkelijker geworden een patroon in verschilende maten om te zetten en dat was voorheen wat het echt duur maakte. Met een natte vinger in de lucht zeg ik EUR 1500 a 2000 (op basis van ervaringen die ik met hemden heb).

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #36 Gepost op: 19 november 2005 - 18:54:56
mmm, dan is het waarschijnlijk meer luiheid dat ie niet aan een knopengulp wil. of een persoonlijke aversie tegen knopengulpen.

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #37 Gepost op: 19 november 2005 - 18:56:43
mmm, dan is het waarschijnlijk meer luiheid dat ie niet aan een knopengulp wil. of een persoonlijke aversie tegen knopengulpen.

Nouja blijft een hoog bedrag -> moet je natuurlijk aardig wat knopengulpjes voor verkopen.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #38 Gepost op: 19 november 2005 - 18:58:54
ben met je eens dat het nog steeds een redelijk bedrag is, maar een hele andere orde van grootte dan 10.000.  en hij kan dat patroon dan ook voor een deel van zijn pakken uit het rek gebruiken en die ietsje hoger prijzen omdat ze geen standaard rits meer hebben.

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #39 Gepost op: 19 november 2005 - 19:03:50
ben met je eens dat het nog steeds een redelijk bedrag is, maar een hele andere orde van grootte dan 10.000.  en hij kan dat patroon dan ook voor een deel van zijn pakken uit het rek gebruiken en die ietsje hoger prijzen omdat ze geen standaard rits meer hebben.

Hij kan die overweging uiteraard gemaakt hebben. De vraag is hoeveel van zijn klanten daar behoefte aan hebben. Ik denk toch relatief veel te weinig.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #40 Gepost op: 19 november 2005 - 19:06:18
Citaat van: "Camiceria"

Hij kan die overweging uiteraard gemaakt hebben. De vraag is hoeveel van zijn klanten daar behoefte aan hebben. Ik denk toch relatief veel te weinig.

je hebt helemaal gelijk. hij blijft toch bovenal koopman

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #41 Gepost op: 19 november 2005 - 19:11:08
idd, om nou jezelf te verhongeren om je klanten een knopengulp aan te kunnen bieden gaat misschien net iets te ver!

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #42 Gepost op: 19 november 2005 - 19:15:21
idd, om nou jezelf te verhongeren om je klanten een knopengulp aan te kunnen bieden gaat misschien net iets te ver!
:lol:

maar het zou wel een mooiere broek opleveren. en ik dacht nou net dat hij zoveel passie ....

pemazel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #43 Gepost op: 19 november 2005 - 19:16:44

je hebt helemaal gelijk. hij blijft toch bovenal koopman

Met alle respect: ik vind dit allemaal niet zo spannend: als het pak goed is tegen een schappelijke prijs moet je het paard niet in de bek willen kijken. Ik las laatst dat Kiton-, Attolini-, etc. pakken soms meer dan eur 30.000 kosten.  Als je een dergelijk bedrag uitgeeft, mag je werkelijk eisen stellen (en geeft het niet wat die moeten kosten ...). Aan de onderhavige 1000 (?) euro verdient de fiscus plm. 165 euro en van restant moeten dan alle betrokkenen - russo, stofmaker, kleermaker, PTT, etc.- in leven zien te blijven. M.a.w.: geen maserati-wensen, als he een punto bestelt.

Paul

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia
Reactie #44 Gepost op: 19 november 2005 - 19:26:12
beste paul,

ouwe belastingzeur. met alle respect, maar een knopengulp is geen buitenissige wens en nagenoeg standaard bij een napolitaans pak. die waanzinnige prijzen die jij noemt worden overigens m.n. veroorzaakt door gebruik van zeer buizondere stoffen en niet door een knopengulpje meer of minder.