The Culture Map is volgens mij wel een bekende hiervoor.
Over vakantie lektuur, ik heb binnenkort 2 maanden vakantie. Ik lees normaal voornamelijk non-fictie dus daar kom ik wel uit. Maar wat moet ik hebben voor aan het strand in de categorie Millenium Trilogy/I am Pilgrim/spannend.
Ik ga ervan dat je Tom Clancy al kent. In de serie spannend zou je nog kunnen denken aan Brad Thor met de boeken over Scoth Harvath of de Orphan X-serie van Greg Hurwitz.
Fascinerend
Hoe krachtig een foto juist een negatief beeld kan scheppen is te zien in de foto van Alfred Krupp, gemaakt door Arnold Newman, waarbij hij een techniek gebruikte die het tegenovergestelde bereikte als die van Leni Riefenstahl. Toen Krupp, die joden gedurende de tweede oorlog als slaaf gebruikte in zijn fabrieken en met duidelijke nazi sympathieën, er achter kwam dat Newman, een bekende fotograaf die hem zou fotograferen, joods was, weigerde hij in eerste instantie zijn foto te laten nemen. Newman wist hem echter te overtuigen zich toch te laten fotograferen. Newman nam wraak door hem te fotograferen als duivel voor de hel. Krupp was woest.